30 Март 2017
Днес 365 новини

SOFIX:

633.04

BGBX40:

124.8

BGREIT:

108.78

BGTR30:

502.24

CGIX:

163.5
CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

„Излишна ли е излишната храна?” Българска програма за намаляване на разхищението на храна обединява компании и потребители

1351358На 15 март стартира най-новата програма у нас за намаляване на разхищението на храна „Излишна ли е излишната храна?”. Само в България „спасената” храна би могла да нахрани 1,5 млн. души. Програмата е част от проекта „Отговорният избор“ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД) и е инициирана по повод Световния ден за защита правата на потребителите.

По данни на Българска хранителна банка, партньор на програмата, индивидуалният потребител има най-голям дял за разхищението на храна - 61%. Храната, която всички ние не употребяваме, е 1300 милиона тона, а за Европа и България цифрите са съответно 88 милиона тона и 670 000 тона. Тя не достига до 2 млрд. хронично недохранени души в света, а в Европа би могла да нахрани 200 млн. души. Заедно с това, разлагащата се храна е втора след транспорта по отделяни вредни емисии.

Излишна ли е излишната храна?” е третия модул на програмата „Отговорният избор” и дава възможност на отговорните български компании да обсъждат със своите служители различни аспекти на потребителското поведение и неговото въздействие върху развитието на бизнеса. Тя поставя гражданите в активна позиция и изгражда в тях самочувствието, че ежедневните им постъпки и избори имат значение.

Други модули на проекта са „Отговорният потребител“ (в партньорство с Висшето училище по застраховане и финанси) и „Правата на потребителя“ (съвместно с Правата.ми).

За програма „Отговорният избор“

Началото й бе дадено през 2015 г. от 6 компании инициатори – Овергаз Инк. Софарма АД, ТехноЛогика ЕАД, КонтурГлобал Марица Изток АД, ВУЗФ и Мобилтел АД, с участието на архитекта на Глобалния договор на ООН, г-н Георг Кел. „Отговорният избор“ е част от Стратегическия план 2015 + на БМГД за работа по Целите на ООН за устойчиво развитие - и по-точно цел № 12, касаеща отговорното потребление. С програмата БМГД цели, чрез прозрачност в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите, да покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора.

За Българската мрежа на Глобалния договор на ООН

От официалното си учредяване през 2010 г. от генералния секретар на ООН Бан Ки-мун насам Българската мрежа на Глобалния договор на ООН обединява повече от 33 компании. Всички те работят активно чрез колективни проекти с обществена значимост, които имат положителен ефект върху устойчивото развитие на бизнеса и обществото.

За Световния ден за защита правата на потребителите

Световният ден на потребителя, 15 март (http://www.consumersinternational.org/our-work/wcrd/), е вдъхновен от речта на Джон Кенеди през 1963г. за правата на потребителя пред Сената и за първи път е отбелязван през 1983г. От тогава този ден е повод за мобилизиране на гражданска активност и различни инициативи, които популяризират правата на потребителите и начините за тяхната защита.

 


b2b Media | 27 Март 2017
article thumbnail

Заявки ще се приемат до 07 април 2017 г., включително Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) обявява ...


 

prnewinfo | 24 Март 2017

Комуникационна агенция PRoWay I 23.03.2017 Събитието събира на 27 април в София специалисти от General retail  и FMCG ...


 

prnewinfo | 24 Март 2017

EventsPRO.bg I 24.03.2017 В EventsPRO.bg Предстоящи бизнес събития, 24.03-02.04.2017 г. ви представяме бизнес събития и обучения ...


 

b2b Media | 22 Март 2017
article thumbnail

Победителят в тазгодишното издание на обучителния проект "Работилница за репортери 2017 - Разкажи за твоята ...


 

b2b Media | 22 Март 2017
article thumbnail

Родопите са главна сцена на действие в новата комуникационна кампания на DEVIN, посветена на връзката на ...


 

b2b Media | 22 Март 2017
article thumbnail

Тя е най-известната португалска певица в света днес! Кралицата на фадо музиката Мариза избра да започне ...


 

b2b Media | 21 Март 2017
article thumbnail

В дните 18 и 19 май София за първи път ще има удоволствието да бъде домакин на конференцията на Международната ...


 

prnewinfo | 21 Март 2017

Webit.Foundation I 16.03.2017 Една от най-влиятелните световни неправителствени организации – Световния Икономически ...


 

prnewinfo | 19 Март 2017

Webit.Foundation I 16.03.2017 Една от най-влиятелните световни неправителствени организации – Световния Икономически ...


 

prnewinfo | 19 Март 2017

Publicis Consultants I 16.03.2017 Publicis One Media ще обедини всички медийни агенции на групата, сред които и новата Blue ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
Partly Cloudy
13°C
Пловдив
Mostly Cloudy
12°C
Бургас
Fair
12°C
Варна
Partly Cloudy
11°C

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски