18 Септември 2020
Днес 148 новини

SOFIX:

BGBX40:

BGREIT:

BGTR30:

CGIX:

CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Отношения клиент – агенция по време на кризата остават стабилни

Отношения клиент – агенция по време на кризата остават стабилниОчаква се засилване на връзката между партньорите, особено след като са минали заедно през кризата
Кризата с COVID-19 постави пред сериозни изпитания отношенията между агенции и клиенти в рекламата и ПР. Компаниите и агенциите показаха гъвкавост по отношение на поетите проекти, разпределянето на бюджетите, информацията и управлението на екипите.

Това показва проучването "Стратегически отношения клиент – агенция по време на криза", реализирано от платформата Praktika, Параграф 42, част от групата The Smarts и маркетинговата агенция BluePoint, с период на провеждане юни 2020 г. За респонденти бяха поканени управители и акаунт директори в комуникационни агенции и маркетингови и ПР директори в компании.

Данните бяха представени на специално онлайн събитие от Юлиан Добрев, управител и директор "Анализи" на маркетинговата агенция Bluepoint, а в дискусията се включиха представители от страна на комуникационните агенции и техните клиенти - Ясен Димитров, мениджър бизнес комуникации, Уникредит Булбанк, Десислава Олованова, изпълнителен директор на McCann Sofia, Нора Кальонска, ПР мениджър на OLX, Рая Стефанова, Client service director, Параграф 42. С последни анализи по темата се включи Дора Стрезова-Николова, CEO Advisor, която представи идеи за алхимията на дългосрочното партньорство.

Изводите от изследването са, че въпреки проблемите причинени от кризата с коронавируса и намаляването на бюджети двете страни – агенции и клиенти – държат на изградените партньорства и търсят възможности те да останат дългосрочни. Първоначалното объркване успешно се е трансформирало в адаптация, което е и основание за оптимизъм.

Проучването показва сходство по линия на обема работа както при компаниите, така и при агенциите. Отчита се запазване на рекламните и ПР дейности 35,6% при агенциите и 38,6% при компаниите. От гледна точка на взаимоотношенията по текущи дейности и проекти се отбелязва покачване на доверието между партньорите – според 53,3% от представителите на агенциите и 36,4% от тези на компаниите. Цялостното управление на проектите е оценено като непроменено, което на фона на кризата може да се определи като позитивен факт.

За да компенсират спада в дейностите и в приходите, агенциите търсят нови възможности. Предприетите действия в периода се характеризират с проактивно търсене на контакт с настоящи клиенти 63,6% и модифициране на настоящи подходи спрямо новата ситуация също 63,6%.

Бюджетите по време на кризата намаляват като едва 24,4% от представителите на агенциите заявяват, че нямат намаление в таксите. 31,1% от респондентите заявяват, че са направили редукции с до 20% от възнагражденията, също толкова дават информация за намаления с над 20%.

Очакванията на двете страни една към друга остават непроменени спрямо една нормална ситуация – компаниите очакват повече идеи и проактивност, както и задълбочено разбиране на бизнеса, а агенциите – структурирана обратна връзка и справедливи агенционни възнаграждения.

 


b2b Media | 17 Септември 2020
article thumbnail

На редовно общо събрание членовете на Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии (AIBEST) избраха ...


 

b2b Media | 17 Септември 2020
article thumbnail

Форумът отново ще е витрина на най-доброто на българската и европейската независима сцена

600 ...


 

b2b Media | 17 Септември 2020
article thumbnail

Лидери в технологичната индустрия и експерти по киберсигурност са готови да споделят възгледите си по време ...


 

b2b Media | 17 Септември 2020
article thumbnail

Между 15 септември и 15 октомври служители на присъединилите се компании участват в първата акция по събиране ...


 

b2b Media | 17 Септември 2020
article thumbnail

Първият легитимен софтуер, дигитализиращ трудово-правните отношения – sHRedy, вече е внедрен в две големи ...


 

b2b Media | 15 Септември 2020
article thumbnail

Инициативата на „Съветът на жените в бизнеса в България (СЖББ) ще бъде отворена за кандидатстване от днес ...


 

b2b Media | 15 Септември 2020
article thumbnail

Шестнадесет деца започват учебната година в Професионалната гимназия по електротехника „А.С.Попов“ в град ...


 

b2b Media | 15 Септември 2020
article thumbnail

Явор Янесовски и художникът провокират със среща между поезията, живописта и поколенията ...


 

b2b Media | 14 Септември 2020
article thumbnail

Проектът „Зелени истории на открито“ е част от устойчивата екологична политика на финансовата институция ...


 

b2b Media | 14 Септември 2020
article thumbnail

Илияна Захариева бе преизбрана за председател на БДВО, Пепи Димитрова ще оглави Комисията по професионална ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
°
Пловдив
°
Бургас
°
Варна
°

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски