23 Януари 2020
Днес 128 новини

SOFIX:

BGBX40:

BGREIT:

BGTR30:

CGIX:

CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Проучване сочи, че двама от всеки трима българи прибягват до самолечение

Проучване сочи, че двама от всеки трима българи прибягват до самолечение61,5% от участвалите в изследването българи посещават лекар, след като не са успели да се излекуват сами

Студеното време предразполага все по-честата поява на различни симптоми на настинка и грип. Как българите се справят с тях, предприемат ли превантивни мерки, на кого се доверяват за здравни съвети? Това са само част от въпросите, на които отговорят допитаните българи в независимото проучване, проведено от маркетинговата агенция Pragmatica, по поръчка на медийна агенция Starcom, част от Publicis Groupe България.

Изследването показва, че сред българите се наблюдава феномен на самолечението. От всеки трима човека, двама прибягват до самолечение. 61,5% от анкетираните посещават лекар, чак след като са приложили някакво самолечение, което не е проработило. Само 19% посещават лекар още при проява на първи симптоми. Основната част от хората, които са взели участие в проучването, вярват, че полагат нужните грижи за здравето си. Резултатите показват, че 59% разчитат на натурални средства и билки при лечението си. Все пак, най-голям процент от анкетираните (71%) залагат на традиционната медицина.

„Според нас здравето е тема с голямо значение и е важно да има информираност за нея. Проучването дава полезна информация, като например, че най-често срещаните заболявания са грип и настинката, както при възрастните, така и при децата. Проучването ни помогна да достигнем и до интересни факти какви лекарства се ползват най-често и как ги купуват българите.“
– коментира Велислава Анастасова, управляващ директор на Starcom България.

Българите са посещавали личните си лекари средно 3 пъти за изминалата година. Оказва се, че повече хора вземат решение за покупка на лекарствен продукт на база предишен личен опит, отколкото на препоръка от лекар. Почти всички семействата (97,5%) имат подготвена домашна аптечка с лекарства от първа необходимост, до която прибягват при поява на симптоми на болест, а 63% първо посещават лекар и купуват лекарства след неговите препоръки. Въпреки това, при 67,8% от хората се е случвало да заменят предписаното им лекарство от лекар с друго по-евтино със същото действие.

Проучването показва, че 56% от анкетираните прибягват до онлайн пазаруването и по отношение на лекарства. Основните фармацевтични продукти, които българите купуват онлайн са хранителни добавки, витамини и пробиотици. Хората, които предпочитат традиционните аптеки, избират между 2 и 3 фармацевтични заведения всеки път, като влияние за избор оказват ценовите оферти.

Важно е да се подчертае, че лекарите си остават най-достоверен източник за здравни съвети за 78% от анкетираните. Интересен факт е, че 44% от хората търсят решения за здравните си проблеми в специализирани сайтове. Също така по-голям процент от тях се допитват до приятелите си, отколкото до фармацевт, а 23% се доверяват на социалните мрежи.

Проведеното проучване е количествено, направено чрез онлайн анкета към равен брой мъже и жени (обща бройка 400) на възраст от 18 до 70+ години, които ползват интернет поне веднъж седмично.

 


b2b Media | 15 Януари 2020

ИКЕА изтегля превантивно чашата за път поради несъответствие с изискванията на ИКЕА относно употребата на ...


 

b2b Media | 15 Януари 2020
article thumbnail

Рекламната агенция New Moment New Ideas започва годината с нов управляващ директор в лицето на Костадин Крантев. ...


 

b2b Media | 15 Януари 2020
article thumbnail

Тази година дамите са вдъхновението на единственото по рода си мастърмайнд събитие в страната – Samodiva Mastermind ...


 

b2b Media | 14 Януари 2020
article thumbnail

Наближава първата конференция „Златните сърца говорят“ на 21.01.2020 ...


 

b2b Media | 13 Януари 2020
article thumbnail

Г-жа Рaйна Крапчанска е новият мениджър „Човешки ресурси“ на Behr-Hella Thermocontrol (BHTC) България, една от водещите в ...


 

b2b Media | 13 Януари 2020
article thumbnail

Необходима е и по-добра комуникация между отделните общности, както и популяризиране на критериите за ...


 

b2b Media | 07 Януари 2020
article thumbnail

Годишните награди на b2b Media отличават бизнеси и личности за постижения в ...


 

b2b Media | 07 Януари 2020
article thumbnail

Конкурсът все още търси най-добрите собствени разработки на младежи, както и най-успешния български ИКТ ...


 

b2b Media | 16 Декември 2019
article thumbnail

Силно трето издание на годишния форум „Битката за ...


 

b2b Media | 15 Декември 2019
article thumbnail

ПГ на „ВОЛЯ – Българските Родолюбци“ внесе законопроект за отлагане на Закона за социалните услуги до 31 ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
°
Пловдив
°
Бургас
°
Варна
°

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски