Днес 121 новини

SOFIX:

628.42

BGBX40:

123.89

BGREIT:

113.94

BGTR30:

519.45

CGIX:

167.55
CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Canon обобщи 10 ключови тенденции в репортажната фотография

1484601Световният конкурс World Press Photo и тази година представи водещи образци от репортажната фотография, които маркират важни развития. Малко повече от месец след събитието, специалистите в Canon обобщиха 10 ключови тенденции в областта, които правят кадрите по-съвършени, а работата на фоторепортерите – по-полезна за обществото.

Ето и десетте тенденции в областта, съпътствани от показателни примери на професионалисти.

1. Фоторепортерите могат да създават промяна. Добре разказаните истории в снимки вече могат да бъдат силен инструмент, който да променя човешки съдби. Това е начинът, по който снимките показват истински случаи – като проектът на Стефани Синклер „Too Young To Wed“, в който тя показна истории на млади момичета, принуждавани да се омъжват рано. Сериите фотографии помагат на тези хора да надигнат глас и да се заговори за нормативни промени.

2. Създаването на доверие е от ключово значение. Да се спечели доверието на хората, които фотографът снима, вече се превръща в основен фактор за създаването на добри кадри. Пийт Соуса разказва за работата си с президента Обама и определено подчертава, че взаимоотношенията с него са важна предпоставка за успех. Той допълва, че не използва светкавица и работи с телеобективи, за да хваща най-интересните моменти, без да притеснява хората.

3. За добри кадри се изисква невероятна издръжливост. Определено нарастват изискванията фоторепортерите да са на нивото на хората, които снимат. Това важи с пълна сила, когато става въпрос за спортни събития. Ерик Сампърс, който снима участниците в състезанието на 250 км. в пустинята Сахара показа поне толкова издръжливост, колкото и участниците.

4. Намаляването на бюджетите в медиите за фотожурналистика е преувеличено. Вярно е, че има като че ли по-малко внимание от преди, но уважаваните издания продължават да държат на това. Томас Борберг от датския Политикен е мениджър на около 20 професионалисти, които продължават да държат ниво и не изглежда това да отбележи какъвто и да било спад.

5. Позитивизмът става все по-мощен. Разказването на истории от позитивната им страна привлича все повече внимание. Такава е фото историята на Нийл Олдридж. Снимката му на упоен бял носорог показа по блестящ начин как животното е преместено от Южна Африка в Ботсвана, за да бъде предпазено от бракониери.

6. Мащабирането разказва истории в снимки по-задълбочено. Американският документален фотограф Джордж Стайнмецпоказва отвисоко и не много от далече производството на храни в Китай, което става все по-голямо. Благодарение на техниката и на гледната точка това прави историята по-въздействаща. 

7. Търсенето на историята става все по-важно. Фоторепортерът Джаспър Доуст първоначално се фокусира върху това да пресъздава красотата на дивата природа. Когато обаче си задава въпроса „каква е историята в снимката?“, това го кара да промени някои от практиките си. Сега вече той се съсредоточава повече върху разказа – в едно от последните си постижения показна връзката между хората и маймуните и тяхната символика в обществото. 

8. Намирането на различни гледни точки става по-съществено. При много от темите в обществото господства една гледна точка и затова фотожурналистиката може да обогатява. Джулио ди Стурко прави точно това – показва в снимки какви са процесите след промяната на пола в Тайланд. Оказва се, че в редица случаи става въпрос не само за красота, а и за спасяване на живот.

9. Проследяването на историята от начало до край прави снимките по-въздействащи. Яснотата около случващото се и предисторията са изключително важни за улавянето на точните кадри. Американският фотограф Райън Кели показва как вглъбяването в един случай на расово напрежение в САЩ преди време му дава възможността да избере възможно най-точните позиции за въздействащи кадри.

10. Въпросът „защо се случва“ придава дълбочина на резултата. Активизирането на крайно десните групи в Европа е факт, но за една добра история е важно да се даде отговор на въпроса „защо се случва“. Това прави Еспен Расмусен, който навлиза в живота на определени хора и показва историите им по вълнуващ начин – оказва се, че негативизмът им е предизвикан от сложна смес от безработица, насилие, несигурност и страх. 

Като обобщение, Лий Бонифас от Canon казва: „Фоторепортерът е човек, който разказва история, влияе и променя възприятията и прави света по-добро място. Те са буквално на фронтовата линия, поставят се в трудни ситуации, за да разкажат историите, които трябва да бъдат разказани“. Именно поради това компанията вече над 25 години продължава да подкрепя конкурса World Press Photo. 

 


prnewinfo | 14 Юни 2018

PRnew.info I 14.06.2018 PR и HR екипите в организациите и компаниите имат вече успешен инструмент от Травентурия за ...


 

b2b Media | 14 Юни 2018
article thumbnail

За седма поредна година бяха връчени годишните награди на сп. Business Lady. Домакин на официалната церемония беше ...


 

b2b Media | 14 Юни 2018
article thumbnail

Слончето дъмбо се завръща с поредната бляскава дисни продукция
Един от най-ярките анимационни ...


 

b2b Media | 14 Юни 2018
article thumbnail

ИКЕАобяви и показа днес обновените 6000 кв. м. от магазина в София като първи голям етап ...


 

b2b Media | 13 Юни 2018
article thumbnail

Световният конкурс World Press Photo и тази година представи водещи образци от репортажната фотография, които ...


 

b2b Media | 13 Юни 2018
article thumbnail

Българската компания TESY получи две отличия от годишните бизнес награди на b2b Media, които бяха раздадени за ...


 

b2b Media | 13 Юни 2018
article thumbnail

Американски университет в България (АУБ) получи признание за иновативната си кампания в сферата на ...


 

b2b Media | 11 Юни 2018
article thumbnail

Най-новият учебник „Корпоративна устойчивост и отговорност“ с автор д-р Марина Стефанова за първи път в ...


 

b2b Media | 11 Юни 2018
article thumbnail

Остават само 4 дни, в които можете да подкрепите своите фаворити в първия етап на 10-то юбилейно ...


 

b2b Media | 11 Юни 2018
article thumbnail

ИКЕА представи новата си глобална стратегия „За хората и планетата“, чрез която ще вдъхнови и ще даде на ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
Thunder in the Vicinity
22°C
Пловдив
Fair
27°C
Бургас
Partly Cloudy
26°C
Варна
Partly Cloudy
27°C

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски