29 Март 2020
Днес 177 новини

SOFIX:

BGBX40:

BGREIT:

BGTR30:

CGIX:

CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Доставката на храна набира популярност и у нас

Пазарът на доставка на храна у нас набира популярност и расте. Една от причините за тази динамика е промяна в модела на поведение на потребителите. Все повече българи избират ястия от ресторант, когато планират събирания с приятели или роднини, вместо да готвят сами. Освен това: поръчката за доставка се превръща в норма без причина, в средата на работната седмица, като заместител на ежедневните вечери.

Българите предпочитат да поръчват онлайн.

Дигитализацията, смартфонизацията, уберизацията и други „-ации“ са не по-малко важни за растежа на сегмента за доставка на храна. Делът на онлайн поръчките нараства много бързо. Много от хората се доверяват на доставчици като foodpanda.

Наистина има разлика между броя онлайн и офлайн поръчки в столицата, големите градове и малките регионални центрове.

Ядрото на аудиторията са клиенти са от 18 до 35 години. Поради възрастта си, те израснаха „със смартфон в ръка“, работят активно в интернет като цяло и по-специално онлайн пазаруването. Освен това те ценят свободното си време и искат да го отделят за развлечение и саморазвитие, а не за готвене. Това поколение израсна в епоха на разнообразие от продукти, така че не се страхуват да опитат нови неща. Интересно е, че постепенно към младата аудитория се привлича нова, по-възрастна. Днес много зрели хора са усвоили използването на смартфони и банкови карти – и започват да овладяват услугата за доставка.

Нарастващата популярност на доставката на храна води до факта, че веригите ресторанти, както и останалите, отварят все повече и повече експресни точки, които работят само по delivery и carry out. В същото време процентът на играчите, които се занимават изключително с доставка и като цяло нямат заведения, расте. Преди десет години подобен модел изглеждаше рискован както за предприемачите, така и за потребителите. Първите се страхуваха от липса на интерес, а вторите от изненадата какво ще получат, ако поръчат готова храна.

Отчасти тези ограничения са все още актуални, но в много по-малка степен. Поръчката на храна у дома – и дори без причина – се превръща в норма, което означава, че бизнесът може да разчита на стабилно търсене. Клиентите от своя страна знаят, че всеки момент могат да оставят обратна връзка в социалните мрежи или мобилно приложение.

Това, което не се промени много в областта на доставката на храна през последните години, са вкусовите предпочитания на хората, особено на младите. Пицата остава най-популярният продукт. Популярността на пицата се обяснява лесно: това е прост и разбираем продукт, който почти всички харесват. Това е идеално ястие за компания: можете да изберете различни съставки и диаметъра на основата, а и няма нужда да подреждате масата.

Суши се поръчва малко, тъй като това е специфичен продукт – трябва да ядете с клечки, възникват въпроси за качеството на охладената риба. Що се отнася до бургерите, те здраво заеха своята ниша, особено в големите градове, а сега взривната вълна на тяхната популярност постепенно утихва.

Като цяло можем с увереност да прогнозираме растежа на сегмента на доставките за следващите години – нашият пазар все още е далеч от насищането. Делът на онлайн поръчките също ще расте. Основните играчи ще бъдат големи вериги ресторанти със собствени услуги за доставка и агрегатори, разширяващи куриерските си услуги.

Решаващата роля ще бъде дадена на информационните технологии, които вече са се превърнали във втория основен компонент на бизнеса – след самия продукт.

 

 


e-vestnik.bg | 29 Март 2020

„Демокрацията е обречена система, защото всички идиоти са готови да повярват в каквото и да е, стига да звучи ...


 

e-vestnik.bg | 29 Март 2020

Допълнение към: Най-четените български медии в интернет, март 2020. И кой кой е alexa.com e глобален брояч в интернет, ...


 

dnevnik.bg | 29 Март 2020
article thumbnail


Димитър Камбуров е доктор по теория и история на литературата, преподавател в Софийския университет. ...


 

dnevnik.bg | 29 Март 2020
article thumbnail


Адриан Николов е икономист и част от екипа на Института за пазарна икономика (ИПИ). Пише за образование, ...


 

e-vestnik.bg | 28 Март 2020

Илюстрация: Алекса Кои са най-посещаваните български медии в интернет? Кои са най-четените сайтове с новини, ...


 

dnevnik.bg | 28 Март 2020
article thumbnail


Проф. д-р Георги Касчиев е атомен физик, бивш председател на Комитета за използване на атомната енергия ...


 

dnevnik.bg | 28 Март 2020
article thumbnail


Красен Станчев е основател на Института за пазарна икономика. Народен представител във Великото народно ...


 

dnevnik.bg | 28 Март 2020
article thumbnail


Според регистъра на аптеките, поддържан от агенцията по лекарствата, аптеките в страната са 3814. В 17 ...


 

e-vestnik.bg | 27 Март 2020

Офис сграда в Милано е оставила прозорци да светят и образуват надписа „Стой в къщи“. Ломбардия е ...


 

e-vestnik.bg | 27 Март 2020

Схватка за тоалетна хартия в супермаркет. Снимка: от тв екрана Опасенията за глобалната продоволствена ...


 
Начало

Времето

София
°
Пловдив
°
Бургас
°
Варна
°

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски