Днес 19 новини

SOFIX:

BGBX40:

BGREIT:

BGTR30:

CGIX:

CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Юнеско: финансова подкрепа, предоставяне на онлайн платформи и политика за заетост в културата

Финансова подкрепа, предоставяне на онлайн платформи, политика за регламентиране на заетите в областта на нематериалното културно наследство /НКН/. Това са част от ключовите инструменти за борба с последиците от кризата, предприети от държавите от ЮИЕ с цел подкрепа на носителите и общностите на кулурно наследство.
Това бе сред акцентите по време на 14-ата годишна среща, организирана от Регионалното бюро за наука и култура в Европа към ЮНЕСКО, с подкрепата на Регионален Център София - ЮНЕСКО. Представители на 16 държави от региона се „срещнаха” онлайн, за да обсъдят възможностите и предизвикателствата, които стоят пред културните общности в условия на извънредни ситуации и кризи, какъвто бе и случаят с COVID-19.

• Нематериалното културно наследство подпомага общностите във време на криза

• Виртуална бе 14-ата годишна среща на експертите по нематериално културно наследство от Югоизточна Европа

„Ограничаване на посетителите на мероприятия и дигитализиране на процесите – това е новата реалност, с която живеем към момента. Смятам, че държавите от региона на ЮИЕ успешно се справят с опазването на културното наследство в новите условия. За съжаление, в краткосрочен план завръщането към старите стандарти изглежда невъзможно, но потребността на хората от срещи с културата ще ги подтикне рано или късно да възприемат новите модели”, каза Ирена Тодорова, изпълнителен директор на Регионален Център София – ЮНЕСКО.

По думите ѝ, времената на предизвикателства идват, за да ни припомнят, че взаимната подкрепа е базисна ценност за всяко общество. А кризите са неминуемо явление, независимо от естеството им.
„Последствията от кризата с COVID-19 са на всички обществени нива – здравни, социални, икономически, културни. Над 90% от музеите в света затвориха врати заради пандемията, а над 10% от тях може би няма да отворят повече. В тази непрестанно променяща се среда наш дълг е поддържаме активен диалог в общността и да търсим решения за опазване на културата – основен лакмус за зрелостта на всяко общество”, каза още Тодорова.

Приветствия на откриването отправиха още Ана Мария Луиза Томпсън, директор на Регионалното бюро на ЮНЕСКО за наука и култура в Европа и Тим Къртис, директор на Секция НКН в ЮНЕСКО. В събитието се включиха 11 обучители от мрежата на ЮНЕСКО от региона.

Във форума взеха участие специалисти и представители на министерствата на културата от държавите Албания, Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Кипър, Гърция, Малта, Черна гора, Република Северна Македония, Република Молдова, Румъния, Сърбия, Словения и Турция. Гости на събитието бяха също представители на Италия и Австрия.

Всички участници се обединиха около тезата, че нематериалното културно наследство има ключова роля във време на криза. То е важен инструмент за общностите да се справят със ситуацията, тъй като е извор на солидарност и знание по време на изолация. В същото време самите културни практики се намират в сериозен риск в условията на природни бедствия и пандемии, което налага още по-активна работа за тяхното опазване.

Друга ключова тема на форума бе завръщането на културния живот към обичайния му ритъм. Специалистите споделиха добри практики относно възможностите пред културните общности да възвърнат традиционните си функции. Дадените на онлайн конференцията примери демонстрираха и адаптивността и устойчивостта на нематериалното културно наследство по време на криза с промяна на практиките съобразно епидемиологичните условия в различните държави.

 


b2b Media | 08 Юли 2020
article thumbnail

ПР-специалистите отпразнуваха професионалния си празник Обединената общност на ПР-специалистите и ...


 

b2b Media | 08 Юли 2020
article thumbnail

Статуетките на PR Приз 2020 – Промените са ни в природата ще бъдат раздадени на 12 юли от 19:00 ч. на специална ...


 

b2b Media | 06 Юли 2020
article thumbnail

120 служители на компанията ще обслужват жителите и гостите на града ...


 

b2b Media | 06 Юли 2020
article thumbnail

Компаниите могат да изпратят свои отбори за участие на 3 октомври Специална нова категория “Колеги” дава ...


 

b2b Media | 05 Юли 2020
article thumbnail

Модерни и класически елегантни – новите трендове при обувките за лято 2020 По всичко личи, че тази година ...


 

b2b Media | 02 Юли 2020
article thumbnail

Германската верига за облекло и стоки за дома KiK открива своя втори магазин у нас с тридневна програма на ...


 

b2b Media | 30 Юни 2020
article thumbnail

EcoDataCenter постига 99% енергийна ефективност и насочва излишната енергия към местната мрежа благодарение на ...


 

b2b Media | 29 Юни 2020
article thumbnail

KiK, една от най-големите немски вериги за текстил, отваря втория си магазин в София. Откриването ще бъде на 02. ...


 

b2b Media | 29 Юни 2020

Финансова подкрепа, предоставяне на онлайн платформи, политика за регламентиране на заетите в областта на ...


 

b2b Media | 26 Юни 2020

Откритите представяния ще се проведат на 27 и 28 юни 2020 /събота и неделя/ дистанционно и ще се излъчват на живо ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
°
Пловдив
°
Бургас
°
Варна
°

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски