24 Януари 2021
Днес 20 новини

SOFIX:

BGBX40:

BGREIT:

BGTR30:

CGIX:

CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Изцяло виртуално, но полезно и с емоция

Изцяло виртуално, но полезно и с емоцияДенят на отворените врати премина изцяло онлайн при голям интерес и ентусиазъм, споделя Боряна Шалявска, директор отдел „Прием на студенти“ на АУБ


Празни аудитории, притихнали университетски сгради: няма я приятната глъчка на студентите, които разпалено дискутират някакъв сложен казус. Със сигурност живият контакт между студенти и преподаватели, както и живото общуване между самите студенти липсват на всички университети по света и у нас. Понастоящем обаче  всички те са изправени пред новите императиви на времето. И от тях се очаква да бъдат адаптивни – днес това е част от успеха не само в академичната сфера. Но не само – сега висшите училища се дигитализират ускорено, за да направят своите онлайн изяви по-привлекателни и по-ефективни – в името на сегашните и бъдещите студенти.

Дните на отворените врати са честа и много полезна практика за университетите по света. Преди да вземат съдбоносно решение, учениците имат право да се запознаят от първа ръка с условията, образователната система и преподавателите, които им предлагат висшите учебни заведения. В България най-дълги традиции в това отношение има Американският университет в България: вече над 20 години. Преките впечатления от висшето училище се оказват решаващи за избора на младите хора. Статистиката е показателна: около 80% от дванадесетокласниците, които посещават дните на отворените врати, впоследствие стават студенти в АУБ. Смелото прекрачване в новото и неизвестното е част от духа на висшето училище. Ето защо неговият екип с много труд, но и с увереност проведе първия Ден на отворените врати, преминал изцяло онлайн.

Близо 400 кандидат-студенти и родители от различни краища на света посетиха първия изцяло онлайн Ден на отворените врати в университета“, казва Боряна Шалявска, директор отдел „Прием на студенти“ на АУБ. „Успяхме да предадем нашия ентусиазъм на посетителите и денят бе изпълнен с позитивни емоции и полезно съдържание“, добавя тя.

Разговаряме с Боряна за това как се постига градивна и ангажираща атмосфера от дистанция.

Разкажете ни кои от дейностите на вашия екип „Прием на студенти“ преминаха в онлайн формат и какви са впечатленията Ви от резултатите до момента?

Всъщност всички дейности, свързани с популяризирането на университета и привличането на студенти, се провеждат онлайн – образователни панаири, онлайн работилници и семинари на различни теми, лекции с преподаватели, групови и индивидуални срещи. Инициативите онлайн се различават най-вече по емоционалната ангажираност от страна на участващите – силно се усеща липсата на живия контакт и задълбочените дискусии по важната тема – избор на университет.  Предимството е в достигането до повече кандидат-студенти от по-голям брой държави, до които традиционно не бихме имали достъп.  Сега работим да обогатим още повече онлайн преживяването. Предстои ни да пуснем платформата Unibuddy, която ще даде възможност на наши студенти да разговарят с бъдещи студенти и да споделят впечатления за университета, специалности, студентския живот и т.н.

Какво предприехте, за да организирате Деня на отворените врати онлайн?

Подготовката за този ден е винаги продължителна и въвлича целия екип на нашия отдел, както и колеги от други офиси. Отнема около месец заедно с популяризиращите кампании, изпращането на съобщения до всички наши потенциални студенти и партньори – училища, учители, младежки организации. Тази година поради различната обстановка и среда за осъществяване на събитието се наложи да планираме техническата част на провеждане в рамките на цяла седмица, за да сме сигурни, че всеки човек от екипа знае своята роля, че всеки елемент в системата ще работи гладко, за да осигурим максимално добро преживяване във виртуална среда.

Как според Вас реагира аудиторията? 

За нашия отдел това събитие е най-голямото, най-важното и най-любимото всяка година. Успели сме досега да предадем този ентусиазъм и на нашите посетители. За наша радост отново успяхме да впечатлим с  добра организация, лекции с десет наши преподаватели на различни теми от различни области, както и срещи и дискусии с възитаници на университета и с представители на почти всички студентски клубове.

Освен иновативния формат какво друго ново предложихте на студентите в сравнение с миналата година?

Обиколката на университетския комплекс беше представена под формата на видео, създадено от наш талантлив първокурсник – влогъра Илко Христов. Също така успяхме да предложим сесии за родители на 4 езика – български, английски, руски и албански.

Каква посещаемост отбелязахте в тази необичайна година?

Тази година посетителите бяха по-разнообразни – сред регистриралите се имаше хора от над 30 различни държави. Към традиционните ни посетители от България и балканските страни успяха да се включат и гости от САЩ, Виетнам, Армения, Украйна, Казахстан, Грузия, Монголия, Египет и т.н. АУБ по традиция е притегателен център за студенти от над 40 националности. Със забележителните професионални успехи на нашите възпитаници сме водещи в налагането на България като перспективна университетска дестинация в региона на Балканите.

Борбеност и творчески, нестандартни решения: това са част от уменията, които университетът култивира у своите студенти. Тези качества ще стават все по-необходими на бъдещите млади лидери. Някои от тях вероятно са посетили своя първи изцяло виртуален Ден на отворените врати и вече са готови да направят важен житейски избор. 

 


b2b Media | 18 Януари 2021
article thumbnail

BILLA напомня, че валидността на старите пластики изтича в края на март ...


 

b2b Media | 15 Януари 2021
article thumbnail

НОМИНАЦИИТЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДО 22.01.2021г. ...


 

b2b Media | 15 Януари 2021
article thumbnail

Сухият зимен въздух неусетно ни обезводнява по материали от: Център за природолечение Performance Health Center, Натик, ...


 

b2b Media | 14 Януари 2021
article thumbnail

С първото по рода си колективно дарение клубът осигури средства в размер на 44 000 лева за специализираната ...


 

b2b Media | 13 Януари 2021
article thumbnail

93 регистрации от личности, компании и институции бяха направени до края на срока за участие в 10-то издание на ...


 

b2b Media | 13 Януари 2021

През февруари 2020 г., търговската верига дари 13 251 лв., с които бяха закупени помощни технически средства ...


 

b2b Media | 12 Януари 2021
article thumbnail

Звездния ден на HR бранша – HR Industry 2021 – ще се проведе изцяло онлайн Регистрациите за изложители и ...


 

b2b Media | 12 Януари 2021
article thumbnail

Водещият на вечерното шоу по bTV Николаос Цитиридис и известни инфлуенсъри ще се включат в ...


 

b2b Media | 11 Януари 2021
article thumbnail

Новата година носи със себе си надеждата за нови вдъхновения и, макар все още да не можем да се завърнем към ...


 

b2b Media | 11 Януари 2021
article thumbnail

В самото начало на календарната година Schneider Electric, лидер в дигиталната трансформация на енергийното ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
°
Пловдив
°
Бургас
°
Варна
°

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »