Днес 8 новини

SOFIX:

630.77

BGBX40:

124.51

BGREIT:

114.16

BGTR30:

522.06

CGIX:

168.24
CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Шеф Манчев и шеф шишков изминават близо 8 000 км в търсене на родния вкус

1419186Шеф Манчев и шеф Шишков имат най-приятната и завидна задача тези дни. Двамата кулинари ще прекосят цяла България, за да опитат впечатляващи български рецепти, сред които туршия с дини, сладко от люти чушки и 300-годишна рецепта за кълбъсъ.

Кулинарното им турне е част от кампанията „Съхрани родния вкус“, която Лидл България стартира през септември и която има за цел да открие и съхрани традиционни български рецепти. Кулинарният тандем ще измине близо 8 000 км, като ще посети различни краища на страната – от по-големи градове като София, Варна, Бургас и Велико Търново до малки населени места, запазили очарованието на българския дух и кухня, като с. Аспарухово, с. Крушовица, с. Ореховица, с. Змейово и други.

Така например, в с. Асеново ги посрещат с 300-годишна семейна рецепта за кълбъсъ и богата трапеза от ястия, които банатските българи пазят и приготвят и до днес. В Тетевен двамата за първи път опитват конфитюр от чесън, сладко от люти чушки и рачел от тиква с шипки. Дама от Кубрат пък доказва, че туршия може да се прави и с… малки дини. Освен на вкусната и изпитана рецепта, някои от участниците залагат и на атрактивната дегустация – така двамата кулинари опитват лютеница без домати сред природата, до ивановските скални църкви край Русе.

„Хората, които ни посрещат, с основание мога да нарека съвременни възрожденци, които пазят не просто традицията на българската кухня, но и българския дух като цяло. Близо 80-90% от рецептите, които дегустираме, са семейни, предавани от поколение на поколение.“, разказва шеф Иван Манчев. Изключително впечатлен от обиколката е и шеф Таньо Шишков. „Родният вкус се крие не само в конкретното ястие, което опитваме, а в цялата атмосфера и кухня на регионите, които посещаваме. Изключително се радвам, че сред участниците има много млади семейства, които продължават традициите.“, допълва той.

Кулинарната обиколка на Манчев и Шишков не спира дотук. Предстои им да посетят още кътчета на България и да опитат още рецепти, селектирани в кампанията „Съхрани родния вкус“. Инициативата на Лидл България събра общо 1400 идеи за традиционни български консервирани продукти или сурово-сушени деликатеси от месо от цялата страна. В първия етап от кампанията, двамата кулинари заедно с екипа на Лидл България, селектираха онези рецепти, които се отличават със своята история, носят автентичния български вкус и притежават търговски потенциал. Именно кулинарните предложения, отговорили на тези три критерия, продължиха в настоящия втори етап, в който Манчев и Шишков имат тежката и отговорна задача да дегустират избраните рецепти и да изберат онази, която ще намери своето място в магазините на веригата, под продуктовата линия „Родна стряха“, и ще донесе на своя автор парична награда в размер на 10 000 лв. 

 


prnewinfo | 14 Юни 2018

PRnew.info I 14.06.2018 PR и HR екипите в организациите и компаниите имат вече успешен инструмент от Травентурия за ...


 

b2b Media | 14 Юни 2018
article thumbnail

За седма поредна година бяха връчени годишните награди на сп. Business Lady. Домакин на официалната церемония беше ...


 

b2b Media | 14 Юни 2018
article thumbnail

Слончето дъмбо се завръща с поредната бляскава дисни продукция
Един от най-ярките анимационни ...


 

b2b Media | 14 Юни 2018
article thumbnail

ИКЕАобяви и показа днес обновените 6000 кв. м. от магазина в София като първи голям етап ...


 

b2b Media | 13 Юни 2018
article thumbnail

Световният конкурс World Press Photo и тази година представи водещи образци от репортажната фотография, които ...


 

b2b Media | 13 Юни 2018
article thumbnail

Българската компания TESY получи две отличия от годишните бизнес награди на b2b Media, които бяха раздадени за ...


 

b2b Media | 13 Юни 2018
article thumbnail

Американски университет в България (АУБ) получи признание за иновативната си кампания в сферата на ...


 

b2b Media | 11 Юни 2018
article thumbnail

Най-новият учебник „Корпоративна устойчивост и отговорност“ с автор д-р Марина Стефанова за първи път в ...


 

b2b Media | 11 Юни 2018
article thumbnail

Остават само 4 дни, в които можете да подкрепите своите фаворити в първия етап на 10-то юбилейно ...


 

b2b Media | 11 Юни 2018
article thumbnail

ИКЕА представи новата си глобална стратегия „За хората и планетата“, чрез която ще вдъхнови и ще даде на ...


 

Още Медии и PR:

Начало

Времето

София
Fair
15°C
Пловдив
Fair
17°C
Бургас
Fair
21°C
Варна
Fair
18°C

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски