21 Януари 2020
Днес 286 новини

SOFIX:

BGBX40:

BGREIT:

BGTR30:

CGIX:

CHF
0.0000
JPY
0.0000
GBP
0.0000
USD
0.0000

b2b Newsletter

Валутен калкулатор


Количество
От
в 
Следвай ни: Следвай ни в Twitter Харесай ни в Facebook

Средните бюджети за покупка на ваканционни имоти се покачват

С близо 15% са нараснали средните бюджети за покупка на ваканционен имот у нас през 2018 г. Ако през изминалата година купувачите са разполагали средно с около €50 000, то през настоящата, средствата, които да склонни да отделят за „втори морски дом“, доближават €60 000. Данните са част от пазарното проучване на Green Life CityHome. Според експертите на компанията клиентите са склонни да платят по-висока цена, в замяна на по-високо качество продукт с включени допълнителни услуги. Купувачите търсят имоти с добавена стойност, които освен пълноценна почивка им осигуряват и възможност за възвръщаемост на инвестицията. 

 „Изискванията на клиентите вече надхвърлят характеристиките на имота и все повече касаят факторите извън него – заобикаляща среда, допълнителни услуги, достъп и сигурност. Затова голяма част от тях избират затворени комплекси“, пояснява Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life. По думите му най-търсени са апартаментите с една спалня, със средна площ около 55-60 кв.м, а купувачите държат на добрата гледка – към морето или вътрешен двор, както и наличието на тераса.

  • ·10% ръст на българските купувачи по Черноморието прогнозират от GreenLifeCityHome
  • ·Клиентите от Израел се утвърждават като трети основен пазар 

През 2017 г. цените на ваканционните имоти се задържаха почти без изменения спрямо предходната въпреки нарастващото търсене и покупките още на етап „на зелено“. През този сезон ръстът е умерен в рамките на 10-15%. Цените на апартаментите с една спалня в Созопол варират между €50 000 и €60 000, а в Поморие такъв тип имоти се предлагат между €30 000 и €40 000. „Някои от по-заможните клиенти се насочват към покупка на къща, където цените достигат €180 000 - €200 000. Тази опция им позволява по-голямо спокойствие и не ги ангажира с целогодишна поддръжка, както обособените отделно стоящи къщи“, уточнява Екатерина Желяпова, търговски директор направление ваканционни имоти на GreenLifeCityHome.

Обемът на продажбите през изминалата 2017 бележи ръст от 20% спрямо предходните 2 години, отчитат от компанията. „Очакваме тази година активността отново да бъде висока и сделките с ваканционни имоти да се увеличат с около 10%“, коментира Екатерина Желяпова.

Присъствието на българските купувачи става все осезаемо и има по-голяма тежест на ваканционния пазар, посочват още от GreenLifeCityHome. Интересът на родните клиенти се задържа висок, заради което от компанията очакват близо 10% ръст на сделките с българи през тази година. 

„За сънародниците ни желанието да имат втори дом не е нещо ново. В съвременния динамичен свят то просто се трансформира от познатите ни в миналото “вили на морето” в инвестицията в жилище в затворен комплекс, където ангажиментът за грижата за имота е оставен на друг, а за собственика остава удоволствието от почивката“, казва Теофил Петров.

Българските клиенти разчитат основно на собствени средства при покупката на ваканционни имоти. Най-често използват спестявания или доходи от работа в чужбина. Единици са случаите, при които сделките се финансират с банков кредит. „По-голямата част от настоящите собственици купуват единствено за лично ползване. Под 50% от клиентите решават да отдават имота си под наем като възвръщаемостта на инвестицията достига 5-6% на годишна база“, пояснява Екатерина Желяпова. 

Рускоговорящите клиенти запазват добрите си позиции и през този сезон. Делът на купувачите от Русия и Украйна не се повлиява от разрастването на българския пазар и представлява над 1/3 от всички клиенти. Те се интересуват основно от класически ваканционни имоти за лично ползване. Част от тях избират жилища от градски тип, тъй като планират трайно установяване в България. 

„Руските граждани традиционно избират България за покупка на втори дом, но конкуренцията на страната в международен план не бива да се пренебрегва. При клиентите, които разполагат с по-големи бюджети, изборът се разширява и със страни като Кипър и Испания, където средата е сходна, както и характеристиките на предлаганите имоти, но цените са по-високи“, пояснява Теофил Петров. 

За по-малко от 2 години гражданите от Израел се превърнаха в трети основен пазар за ваканционни имоти у нас. През изминалата година делът им е малко над 10%, при прогноза на компанията за увеличаване на покупките през 2018. „Клиентите от Израел са привлечени от ниските цени на туристическите услуги и след няколко посещения на Черноморието немалка част се превръщат от туристи в купувачи“, коментира Екатерина Желяпова.  

Предпочитания за покупка на ваканционен имот у нас проявяват и граждани на все повече различни страни от Западна и Централна Европа. Макар да не могат да се откроят със сериозен дял при покупките, интересът им е показателен за потенциал, който може да се развие занапред.  „Броят на държавите, чиито граждани се интересуват от „втори дом“ у нас, се увеличава. С това се разкриват нови перспективи за популяризиране на българския ваканционен пазар и отвъд традиционните клиенти от Германия, Чехия и Великобритания“, допълва Теофил Петров.

Добрите показатели на пазара позволяват развитието и разширяването на нови ваканционни проекти. GreenLifeCityHomeвече стартира новата фаза от комплекса в Созопол – PanoramaResidence, отличаваща се с уникални морски гледки. Сградата се намира на първа линия, на метри от GreenLifeBeach, а жилищата  с една и две спални са оборудвани „до ключ“, така че бъдещите собственици могат да се нанесат веднага, без необходимост от ремонтни дейности и довършителни работи. Компанията предлага гъвкави условия на финансиране, съобразени с възможностите  и желанията на индивидуалните клиенти. 

 


dnevnik.bg | 13 Януари 2020
article thumbnail


Близо 4.5 млн. лв. осигурява Министерството на регионалното развитие и благоустройството за финансово ...


 

dnevnik.bg | 06 Януари 2020
article thumbnail


Стабилност. Този път оценката не е на премиера Бойко Борисов. А е прогнозата, която най-често се споменава ...


 

b2b Media | 11 Декември 2019
article thumbnail

Пазарът на бизнес имоти посреща 2020 година с умерени очаквания за инвестиционна активност и доминиращи ...


 

dnevnik.bg | 10 Декември 2019
article thumbnail


На пазара на бизнес имоти през 2020 г. се очаква да доминират местните купувачи, а инвестиционната ...


 

stroitelstvo.info | 09 Декември 2019
article thumbnail

Spend According to Your Convenience When Installing Vinyl Coverings The exterior of your house remains highly exposed to heat, rain, storm, and snow. Thus, maintaining the outer walls is as important ...


 

bgstroitel.com | 06 Декември 2019
article thumbnail

Собствениците на терени в междублокови пространства да бъдат компенсирани със съседни регулирани парцели ...


 

b2b Media | 06 Декември 2019
article thumbnail

Собствениците на имоти в междублокови пространства да имат възможност за компенсация или замяна с други ...


 

b2b Media | 04 Декември 2019
article thumbnail

Основните тенденции на пазара на необслужвани кредити в България през 2019 г. са в посока намаляване на ...


 

bgstroitel.com | 02 Декември 2019
article thumbnail

Близо 11 милиарда лева е стойността  на ВиК инфраструктурата в България. Това показва оценката на ВиК ...


 

dnevnik.bg | 01 Декември 2019
article thumbnail


След еуфоричния период на пазара през предходната 2018 г., отиващата си 2019 г. донесе отрезвяване на ...


 
Начало

Времето

София
°
Пловдив
°
Бургас
°
Варна
°

Петрол цени - в реално време

  Последна
Цена
Промяна
днес
Промяна
в %
Сорт Брент $ 0
Лек петрол (NYM) $ 0
Още  »

Новости по русски