Променят се в правилата за събиране на „лайкове“ в социалните мрежи, за да се пресекат лошите практики тип „спам“, които принуждават потребителите да харесват съдържание, което не познават.

Много уебсайтове както и медийни, така и корпоративни, отчетоха висок ръст на феновете си в социалните мрежи, благодарение на определени полулегални практики, които събират лайкове, но и дразнят потребителите и често са определяни като спам. Най-голямата социална мрежа Фейсбук вече се зае сериозно да промени правилата на играта, така че да се пресекат порочните опити за печелене на „харесвания“.

„Напоследък се стигна до там, че потребителите на практика губят ориентация, от къде могат да достъпват качествено съдържание и авторитетът на цялата глобална мрежа страда“ - обяснява Георги Костов, креативен директор в българската дигитална агенция eDesign.

С новите правила следват редица промени. Една от тях е свързана с премахването на практиката „Like-Baiting“ - постинги, които изискват от потребителите да харесат дадено съдържание, преди да са го прочели дори. Друга промяна засяга публикуването на подвеждащи линкове, а освен това ще бъде ограничен броят на уеб меметата/мемите (web meme), за сметка на качественото новинарско съдържание. Тепърва се очаква да бъде прекратен и методът „Fan – Gating“, който предполага потребителите да харесат дадено приложение, за да могат да го използват. Досега той най-често се използваше за привличане на „харесвания“ срещу участие в дадена социална игра.

„През последните години „харесванията“ в социалните мрежи сериозно се обезцениха. От тук нататък акцентът ще бъде върху качественото уеб съдържание, креативните кампании и дизайнерски решения“, обобщава промените Георги Костов от eDesign.

Вижте още: