Boeing 707 промени завинаги облика на гражданската авиация. Първият успешен реактивен самолет извън Съветския съюз, той отбеляза ключов момент през 1955 г., когато за пръв път повече американци избраха самолета пред влака. Само две години по-късно, през 1957 г., въздушният транспорт надмина морския по превоз на пътници през Атлантическия океан, включително и от бързи кораби като SS United States.
През 1958 г. Pan Am извърши първия трансатлантически полет от Ню Йорк до Париж с B707, поставяйки началото на нова ера в пътуванията. Успехът на Boeing 707 обаче доведе до предизвикателства. Еднокоридорният му дизайн не успя да се справи с нарастващия брой пътници, привлечени от въздушния транспорт. Освен това, четирите му двигателя бяха шумни и неефективни в сравнение със съвременните стандарти.
Въпреки това, Boeing 707 остави трайна следа. Последната американска авиокомпания, използваща този модел, беше Trans World Airline през 1983 г., а последният граждански полет 707 в света беше извършен от Saha Airlines на Иран през 2013 г. Интересно е, че според данни от Flight Drama, към днес все още 79 Boeing 707 са в експлоатация, но само за правителствени и военни цели.
Тези самолети, макар и стари, се ценят заради своята издръжливост, гъвкавост и голям обхват на полета. Много от тях са модернизирани с нови двигатели и електроника, за да продължат да бъдат функционални. Един от най-старите самолети на американските военни, KC-135 Stratotanker, разработен успоредно с платформата 707, е ярък пример за това.
KC-135 е предназначен за зареждане на други самолети във въздуха, пренасяйки над 31 000 галона реактивно гориво. Той може да доставя гориво на изтребители и бомбардировачи със скорост до 125 mph. Въпреки че е трябвало да бъде заменен от KC-46 Pegasus, проблемите с новия модел удължиха експлоатационния живот на KC-135.
Друг вариант на Boeing 707, който все още е на служба във военновъздушните сили на САЩ, е E-3 Sentry. Към 2022 г. военновъздушните сили разполагаха с 31 E-3 Sentry самолета за ранно предупреждение и контрол (AWACS). Тези самолети са оборудвани с мощни радари, способни да проследяват кораби, самолети и ракети.
В бъдеще тази функция ще бъде поета от космически сателити, но засега военновъздушните сили се сблъскват с бюджетни ограничения, които възпрепятстват пълната замяна на E-3 Sentry с E-7 Wedgetail. Сенатор Лиса Мърковски от Аляска подчерта пред Сенатската комисия по асигнования, че флотът E-3 е в критично състояние и поддръжката му става все по-трудна.