Sameday удвояват доставките си извън дома в България, достигайки 45% от обема на пратките. Ръстът в Европа ще достигне +1,3 млрд. до 2027 г.

Sameday, водещата куриерска компания в региона, отчита значителен ръст на доставките извън дома в България. Над 45% от всички пратки на компанията са доставени до шкафчета еasybox и партньорски обекти „Sameday point” през 2024 г. Това е почти двоен ръст спрямо техния дял от 25% през предходната година и ясно показва промяната в предпочитанията на потребителите към по-бързи и гъвкави решения. От стъпването си на българския пазар през 2022 г. досега, Sameday многократно увеличи броя на своите точки за получаване на пратки и в момента разполага с най-голямата мрежа от точки за доставка извън дома в страната.


Нарастващият тренд: удобство, ефективност и достъпност Тенденцията на широкото използване на автоматичните шкафчета, като easybox, се дължи на удобството, бързината и достъпността на услугата 24/7, както и на високата оперативна ефективност. Sameday вече оперира с близо 1500 точки за доставка извън дома в 208 населени места в страната, включително 800 шкафчета easybox и над 650 партньорски обекта „Sameday point” в мрежата на Български пощи, аптеки Марешки, CashCredit и Fastpay.

 - Ръст в търсенето на удобни доставки: Над 45% от пратките на Sameday в България през 2024 г. са били доставени до точки извън дома — почти два пъти повече спрямо дела от 25% през 2023 г.

- Ефективността като двигател на растежа: Куриерите могат да доставят до 370 пратки на смяна до тези точки, в сравнение с 50–60 при доставка до адрес — спестявайки време и оптимизирайки разходи.

- С най-голямата мрежа в България: Sameday води с близо 1500 активни локации за доставка извън дома в в 208 населени места, сред които 800 шкафчета easybox и над 650 партньорски обекта.

„Доставката до автоматични шкафчета дава на потребителите пълен контрол да управляват своя график, защото могат да получат пратката си само за секунди в най-удобния за тях момент, без да се съобразяват с работното време на куриера. Всеки от нас е е изпитвал неудобството и от чакането на куриер или позвъняването му в неподходящ момент, а шкафчетата напълно елиминират този проблем.“ - казва Радослав Крумов, изпълнителен директор на Sameday България. Според прогнози, включени в доклада на McKinsey1 , във връзка с развитието на доставките извън дома, до 2027 г. в Европа броят на пратките, доставени извън дома, ще нарасне с 1,3 милиарда, докато доставките до дома ще се увеличат с едва 200 https://www.mckinsey.de/publikationen/2024-10-28-ooh-delivery милиона. Това означава 26% ръст при доставките извън дома и само 1.4% при броя на пратките доставени до дома.

Sameday удвояват доставките си извън дома в България, достигайки 45% от обема на пратките. Ръстът в Европа ще достигне +1,3 млрд. до 2027 г.

„Именно затова за онлайн магазините е изключително важно да предоставят широк избор от методи за доставка, така че клиентите да могат да изберат най-удобния вариант за тях.“- допълва той.

Оперативна ефективност – бъдещето на куриерските услуги Освен удобството, доставките извън дома предлагат значително по-висока ефективност, което позволява на куриерските компании да намалят разходите и да предложат по-достъпни цени спрямо доставката до дома.

„От оперативна гледна точка, доставката извън дома е бъдещето и цифрите го потвърждават - един куриер може да достави до 50-60 пратки до адрес за един работен ден, но за същото време той би могъл да зареди над 370 пратки в точки извън дома, което намалява разходите и оптимизира ценообразуването.“– казва Радослав Крумов. Според него доставката до дома ще се превърне в премиум услуга, докато доставката до точки извън дома ще стане новият стандарт, особено при максимална гъстота на мрежата, каквато Sameday се опитва да изгради.

Ръст на доставките извън дома и в региона

Автоматичните шкафчета за получаване на пратки вече се утвърдиха като стандарт за доставка в много страни в Европа, сред които Полша, Германия и Франция, и Румъния. Тенденцията на все по-високата употреба на този вид услуга е особено осезаема в региона, като по данни на Sameday, процентът на пратките, доставени до автоматични шкафчета в Румъния надхвърля 50%. Подобни са и цифрите в Унгария, където компанията също разраства своята мрежа. Следвайки тази тенденция, мрежата на куриера вече наброява над 830

Вижте още:

В края на април бяха избрани най-добрите български ученици по биология, които ще представляват страната ни на Международната олимпиада по биология...