Транспортът на палетни пратки у нас се върна на нивата отпреди COVID-19 кризатаНачалото на туристическия сезон, строителството и възобновяването на спрени производства форсираха пазара през май и юни, отчита лидерът Транспрес

Цените на услугата са без промяна, защото спадът при горивата компенсира новите ТОЛ такси

Транспортът на палетни пратки у нас в началото на юни се върна убедително на нивата от началото на годината преди COVID-19 кризата. Това отчита лидерът в този сегмент на пазара у нас – Транспрес. Компанията отново реализира над 70 000 палетни доставки месечно. Според анализа това се дължи до голяма степен на доставките към Черноморието преди старта на активния туристически сезон, както и на възобновяването на временно спрели производства. Принос имат и строителството, химическата и автомобилната индустрия, производството на хартия, канцеларски и печатни материали.

Освен ключови за транспорта, палетните пратки са индикативен сегмент за състоянието на икономиката. Затова ръстът, който отчитаме и възвръщането на нивата отпреди кризата дават знак за възстановяването на доста сектори.”, коментира Веселин Стоянов, Управител на водещата транспортно-логистична компания Транспрес.

Според данните на компанията въпреки извънредното положение и кризата общо за първите пет месеца на 2020 година са превозени повече палетните пратки спрямо предходната година. Дори за най-тежкия период от средата на март до средата на май, лидерът на пазара отчита 12% увеличение в сравнение с 2019 година.

Противно на песимистичните очаквания имахме само една седмица с нива под тези от миналата година. В същото време трябва да се отчете осезаемото забавяне спрямо първите месеци на 2020 година и това, че двигателите на пазара бяха специфични – доставки на санитарни материали и предпазни средства, козметика, хранителни продукти и стоки за бита, техника. Със сигурност помогна и това, че локдаунът съвпадна с активен сезон за селскостопанските производители, които имаха нужда от транспорт на големи обеми.”, обяснява още Стоянов.

Най-сериозен спад в транспорта на палетни пратки по време на кризата от Транспрес отчитат при текстилната и обувната промишленост, както и при луксозните стоки. Най-големите предизвикателства в работата пък са поддържането на непрекъснатост на доставките и качеството на услугата.

Благодарение на мрежата ни от складови бази в страната, както и на партньорството ни с международната компания Dachser с над 400 точки в Европа, продължихме да функционираме ефективно. Бяхме единствените, които работихме без прекъсване по релацията Италия. Въпреки предизвикателствата запазихме и качеството на 99,15% пратки в срок, което е световният стандарт.”, категоричен е Веселин Стоянов. “Ключов фактор се оказаха и новите технологии, софтуерът и решенията на база изкуствен интелект, които използваме за планирането. Всичко това в комбинация с изключителния екип, който имаме на първа линия и в тила, всъщност ни помогна в изключително трудна ситуация да затвърдим позицията си на Номер 1 на пазара на палетни пратки в България.”, допълва той.

Анализът на Транспрес показва още, че няма съществена промяна на цените на доставките на палетни пратки през 2020 година спрямо 2019 година. Това се дължи на наслагването на два важни фактора – спадът при цените на горивата компенсира увеличението, което се очакваше с въвеждането на новите ТОЛ такси.

Транспортът на палетни пратки у нас се върна на нивата отпреди COVID-19 кризата

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...