Банка ДСК стартира партньорство с Backbase, за да ускори своята дигитална трансформация

Банка ДСК, най-голямата финансова институция в България, обяви партньорство с Backbase, водещ доставчик на Engagement Banking Platform. Утвърдената в бранша софтуерна компания ще работи в тясно сътрудничество с банката, за да подпомогне нейната дигиталната трансформация, като преструктурира дигиталните решения с фокус върху удобството на клиентите. Банка ДСК ще използва платформата за Engagement Banking на Backbase, внедрена в Microsoft Azure, и продукти за дигитално банкиране и продажби, което ще позволи осигуряването на безпроблемно самообслужване и дигитален онбординг на граждани.

Като член на Група ОТП, унгарска банкова група, предоставяща услуги в Централна и Източна Европа, Банка ДСК ще използва разработения модел в SKB Bank, словенския член на ОТП и първи клиент на Backbase от групата. Това ще даде възможност за ускорено пускане на пазара на нови дигитални решения, както и за по-ниски разходи за ползване на технологията, благодарение на икономиите от мащаба и платформения подход.

Цялостната трансформация е в унисон със стратегията на Банка ДСК да предложи на своите индивидуални клиенти и малки фирми отличително и цялостно дигитално изживяване. От създаването на нов потребител, до обслужването и предлагането на нови продукти, софтуерното решение ще затвори целия цикъл на обслужване на клиентите и ще подсили тяхната ангажираност и лоялност. Engagement Banking Platform на Backbase ще създаде нова възможност и за служителите – да имат 360° поглед над своите клиенти и техните индивидуални нужди.

Партньорството има за цел да съкрати времето за обработка на данните, като значително подобри удовлетвореността на клиентите и ги насочи към извършване на дигитални транзакции вместо посещения в клоновата мрежа.

„Банка ДСК реши да предприеме дигитална трансформация, която подчертава в еднаква степен както „дигитализацията”, така и „трансформацията”. Бихме искали да използваме промяната в очакванията на клиентите, за да преконфигурираме нашите продукти и процеси спрямо нуждите им, независимо от предпочитания канал за обслужване. Вярваме, че Backbase Engagement Platform ще ни позволи да предоставим страхотно преживяване на клиентите, независимо от това дали взаимодействат с нас в клона или извършват транзакции, използвайки мобилното или десктоп приложенията ни." – сподели Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК.

Банките обичайно поддържат десетки, дори стотици остарели софтуерни решения, за да осигурят достъпа на клиентите до услугите им чрез редица налични канали: в клон, по телефон, през интернет или мобилно приложение. Engagement Banking Platform на Backbase допълва съществуващите системи с цялостно решение за дигитално изживяване, изградено около клиентите и техните нужди, и същевременно предлага пълен набор от персонализирани банкови услуги.

„Backbase помага на финансовите институции да излязат отвъд традиционното банкиране и да преминат към истинска ангажираност на клиентите“, каза Matthijs Eijpe, регионален вицепрезидент на Backbase за Европа, Близкия изток и Африка. „Радваме се, че Банка ДСК ни избра да бъдем партньор в нейното дигитално преобразуване насочено към клиентите и че можем да помогнем на банката да запази лидерската си позиция в сектора, сега и в бъдеще, като предоставя изключителни банкови услуги, които клиентите очакват.”

Вижте още:

15-годишните ученици в България са с по-ниски очаквания за завършване на висше образование или за заемане на ръководна позиция спрямо връстниците си по...