Изи Кредит проучва потребителските нагласи преди въвеждането на еврото

"Изи Кредит" стартира мащабно проучване сред своите клиенти, за да оцени нивото на информираност и нагласите им преди въвеждането на еврото в България на 1 януари 2026 г. Фокусът на проучването е върху разбирането на опасенията и възможните предизвикателства, свързани с преминаването към новата валута, и как компанията може да подкрести своите клиенти в този преходен период.

 

Резултатите показват, че над 93% от анкетираните са наясно, че от 2026 г. кредитите ще се отпускат в евро, а 86% знаят кои държави използват еврото като официална валута. Въпреки високия процент на информираност, над 53% от клиентите изразяват притеснения относно влиянието на валутната промяна върху вече съществуващите им кредити. Най-честите тревоги са свързани с потенциално увеличение на лихвите и таксите (46%), неяснота около преизчисляването на оставащите вноски (42%) и необходимост от повече информация (19%).

Анализът на данните показва, че клиентите на "Изи Кредит" имат обща представа за предстоящите промени, но се нуждаят от повече конкретика по отношение на начина, по който тези промени ще се отразят на техните индивидуални задължения. В отговор на това, "Изи Кредит" стартира информационна кампания "Изи консултант: от лев към евро", която ще продължи до края на 2025 г. Кампанията включва образователни материали и практически насоки, изготвени на достъпен и разбираем език.

"Нашата мисия е да помогнем на клиентите си да се чувстват уверени и спокойни по време на този преход," коментира Силвия Александрова, директор "Маркетинг" в "Изи Кредит". "Кампанията ни е насочена към предоставяне на ясна и точна информация, която да им помогне да вземат информирани решения."

Изи Кредит проучва потребителските нагласи преди въвеждането на еврото - без снимка

Комуникацията ще бъде осъществена чрез социалните мрежи, корпоративния уебсайт и медиите, като акцентът ще бъде поставен върху разяснения относно преизчисляването на заемите с фиксирана лихва, евентуални промени в лихвените проценти и сроковете, както и практическа информация за двойното обозначаване на цените и новите разплащателни документи. Ще бъдат включени и теми, свързани с правата на потребителите, разпознаването на измамни практики и планирането на личните финанси в новата валутна среда.

Проучването показва, че 65% от анкетираните считат за "много важно" да получат информация относно преобразуването на своите кредити, а 84% вярват, че финансовите институции трябва да предоставят допълнителни разяснения и съдействие. Въпреки това, 42% от потребителите предпочитат да изтеглят кредити в лева преди преминаването към евро, което отразява желанието им за стабилност в настоящата ситуация.

"Изи Кредит" се стреми да бъде отговорен партньор на своите клиенти, предоставяйки им необходимата информация и подкрепа, за да се ориентират успешно в процеса на преминаване към еврото. Компанията ще продължи да следи внимателно нагласите на потребителите и да адаптира своите услуги, за да отговори на техните нужди.

Вижте още: