Пощенска банка: Рекордно увеличение от 80% на броя плащания с дебитни карти през 2023 г.

Статистиката на банката показва още ръст от 90% на броя трансакции с дигитализирани карти в мобилни портфейли и все по-голям интерес към иновативния ONE wallet by Postbank

През 2023 година се наблюдава още по-ускорен ръст на картовите и онлайн разплащания, сочат данните на Пощенска банка за потребителските навици при пазаруване. Извършените плащания с дебитните карти на финансовата институция са се увеличили с 80% спрямо 2022 г., което категорично потвърждава, че клиентите предпочитат безкешовите плащания.


Регистрира се и увеличение в общия оборот с дебитни карти, като се забелязва трайна тенденция на повишаване на дела на извършените покупки от общата сума, в сравнение с този на тегленето на пари в брой. Картите все по-често се използват за плащане на стоки и услуги в търговските обекти и за по-малки суми, и по-рядко за теглене на банкомат, като през 2023 г. средната сума на покупка с карта е била 50 лева. Запазва се и тенденцията клиентите да предпочитат онлайн плащания с карта при покупки от интернет търговци, като тези трансакции са 40% от всички, направени с карти на институцията през 2023 г.

Статистиката показва още почти двоен ръст на трансакциите с дигитализирани карти в мобилни портфейли в сравнение с 2022 г. Пощенска банка отчита все по-голям интерес към мобилния портфейл ONE wallet by Postbank, в който лесно и бързо могат да се регистрират и потребители, които не са клиенти на банката. През 2023 година Пощенска банка добави нови и атрактивни функционалности в иновативната си мобилна апликация. Актуалната версия предлага възможност на потребителите да получават безплатни известия на мобилното си устройство, чрез които да бъдат информирани за движенията по своите сметки, както и при всяка извършена картова трансакция на ПОС терминал, АТМ устройство или в интернет. Те разполагат още с опцията да разсрочват трансакции, направени с кредитни карти през последните 30 дни на стойност над 100 лева, на равни месечни вноски за период от 3, 6, 9 или 12 месеца директно през мобилния портфейл, като до 29.02.2024 г. услугата е без такса. Всеки клиент може да покани свой приятел в приложението, с който заедно да откриват изключителните възможности на модерното решение на Пощенска банка.

Използването на кредитни карти също става все по-популярно сред потребителите не само заради удобството, бързината и сигурността, но и благодарение на множеството допълнителни предимства, които те носят на притежателите си. С кредитните карти на Пощенска банка клиентите получават дълъг безлихвен гратисен период, безплатна застраховка при пътуване в чужбина, отстъпки при международни търговци, осигурявани от платежните оператори Visa и Mastercard, редица привилегии при пътуване за някои видове карти, както и награди по програмата за лоялност „MyRewards“ (Моите награди). През 2023 г. десетки хиляди потребители са се възползвали от нея, като са обменили точки за суми до 1000 лева на карта, а броят им се увеличава с над 30% спрямо 2022 г. Възходящият тренд ясно доказва, че потребителите все повече оценяват привилегиите на кредитните карти като платежно средство и това придобива по-голяма важност от ценовите параметри, наред с качественото обслужване и допълнителните услуги. Това се вижда и от данните на институцията за регистрираното увеличение от 18% в общия оборот на разплащанията с кредитни карти.

Тенденцията от 2022 г. за категориите търговци, в които кредитните карти на Пощенска банка се използват най-често, се запазва непроменена и през 2023 г., и е почти аналогична с тази при дебитните. Покупките, направени в големите вериги супермаркети и хранителни магазини имат най-съществен дял в общия обем покупки с карти, като за 2023 г. той е 27%. Особено активно клиентите на банката са използвали своите карти и на места, на които са имали възможност да се забавляват и да прекарват приятно свободното си време, посещавайки ресторанти, заведения и барове, като делът на броя трансакции в тези обекти нараства до 18% на годишна база спрямо 16% през 2022 г. и 13% през 2021 г. 8% дял от общия обем на покупки с карти заемат и разплащанията, извършени на ПОС терминали в бензиностанции в страната.

„Светът на картовите разплащания продължава да се развива, а 2023 г. в Пощенска банка определяме като година на забележителен растеж, който е резултат от непрекъснати иновации. Анализът на потребителското поведение е от изключително значение, тъй като благодарение на него успяваме да маркираме тенденциите в сектора и да поставим специален фокус върху очакванията на нашите клиенти. Това ни помага да изградим правилната стратегия за нашите финансовите решения и по този начин да предоставим перфектното изживяване и да улесним максимално потребителите в тяхното ежедневие“, коментират от Пощенска банка.

Ръстът в предпочитанието към картови и онлайн разплащания е резултат и от провежданите регулярни кампании на Пощенска банка за стимулиране на потребителите за използване на кредитни и дебитни карти с атрактивни награди, както и такива с фокус върху дигиталните разплащания, удобството и допълнителните услуги, предоставяни на картодържателите. За да осигури максималното удобство на своите клиенти, през 2023 г. финансовата институция инсталира допълнителни нови 40 машини за експресно издаване на банкови карти, като техният брой вече достига над 60 в 19 града в цялата страна. Картата се получава до 15 минути, ако е дебитна и до 1 час, ако е кредитна, което спестява допълнително от ценното време на потребителите.

Пощенска банка: Рекордно увеличение от 80% на броя плащания с дебитни карти през 2023 г.

Пощенска банка, която е сред лидерите на пазара на финансови услуги у нас, стартира през 2023 г. и своята специална програма „Priority by Postbank“ в пакет с висок клас дебитна карта Mastercard Gold, която предлага много отстъпки при използване, както и изключителни предимства при пътуване. С финансовото решение банката надгражда своето портфолио за индивидуални клиенти като предлага възможност за избор на най-добрия и подходящ продукт на всеки потребител, който максимално да отговаря на неговите потребности и изисквания.

Пощенска банка вече повече от 30 години работи с ясна стратегическа визия за бъдещето и за устойчивия растеж на своя бизнес. Финансовата институция разполага с богато портфолио от модерни и иновативни продукти и услуги, които дават висока добавена стойност на клиентите и предлагат отличното потребителско изживяване. Повече информация за пълната гама от решения може да бъде открита на www.postbank.bg, както и във всеки офис на банката в страната.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...