Publicis Groupe Централна и Източна Европа (ЦИЕ) с радост обявява назначаването на Барбара Грабивода за главен директор търговски стратегии.
Неин пряк ръководител ще бъде Мария Тюдор, главен оперативен директор на Publicis Groupe ЦИЕ. В своята нова роля, Барбара ще приоритизира разработването и изпълнението на медийни стратегии за клиентите от сектора на търговията на дребно. Освен това, ще продължава да затвърждава стремежа на Групата към иновации, интеграция и ръст на клиентите в бързо развиващия се комуникационен пейзаж.
Мисията на Барбара ще включва преодоляване на границата между медийно съдържание за продажба на дребно и търговското; стимулиране на иновативно съдържание с помощта на изкуствен интелект; развитие на продуктови и хъб решения; подпомагане разрастванетоо на клиентите и иновациите, както и увеличаване на обслужването на клиенти от сектора на търговията на дребно от няколко пазари.
В допълнение, плановете за позицията на Барбара включват развитие, което в дългосрочен план да покрива всички аспекти на комуникациите и медийната стратегия.
Доказан лидер в сферата на търговията и иновациите в съдържанието
Барбара има богат опит в областта на търговските стратегии, дигиталната трансформация и създаването на съдържание за мащабно стратегиране. До съвсем скоро тя заема поста на главен стратегически директор в PXP / Publicis Production, където играе ключова роля в оформянето на стратегии за електронна търговия и производство, насърчаването на иновациите и укрепването на работата между екипите.
Барбара има и десетилетия опит от страната на клиентите, заемайки ръководни позиции в LOT Polish Airlines, Alior Bank и Tchibo, където успешно е навигирала пресечната точка между бизнеса и маркетинга за реализацията на дигитална трансформации.
Лидерска експертиза и принос към индустрията
Отвъд ръководната си позиция, Барбара е лидер в създаването на съдържание, базирано на изкуствен интелект. През 2024 г. тя е водещ автор на „Supercharging Content Production with GenAI: Turning Buzzwords into Scalable Practices - A Cross-Sector Analysis“ – всеобхватна публикация, в която се изследва въздействието на изкуствения интелект (AI) върху ефективността и оптимизацията на създаването на съдържание.
Барбара има докторска степен от Икономическия университет във Варшава (Warsaw School of Economics), където изследването ѝ за потребителското поведението на поколението Z печели наградата за най-добра докторска дисертация на годината. Освен това е лектор в най-добрите полски университети и автор на книгата The Economics of Digital Shopping in Central & Eastern Europe (Cambridge University Press, 2022).
По повод назначението Мария Тюдор , главен оперативен директор на Publicis Groupe ЦИЕ, казва: „Назначението на Басия подчертава ангажимента ни да изграждаме най-съвременни стратегически възможности в сектора на търговията и медиите в Централна и Източна Европа. Тя предоставя изключителна визия, богат опит в бранша и доказана способност да стимулира трансформация. Убедени сме, че под нейно ръководство стратегическото ни позициониране ще продължи да се развива и да дава въздействащи резултати за нашите клиенти.“
Барбара Грабивода добавя: „Развълнувана съм да поема това ново предизвикателство в Publicis Groupe ЦИЕ и да продължа да насърчавам иновациите в пресечната точка на търговията, съдържанието и технологиите. С еволюцията на търговския пейзаж имаме невероятната възможност да оформим бъдещето за нашите клиенти, като предоставяме интегрирани решения, базирани на данни и изкуствен интелект.“