По-висок органичен ръст на продажбите през третото тримесечие – положително развитие на обемите и в двете бизнес подразделения

▪ Продажби на групата: 5,1 млрд. евро; органични +1,4%

▪ Адхезивни технологии: органичен ръст на продажбите от 2,5% с положително развитие на обемите и цените

▪ Потребителски марки: органичен ръст на продажбите от 0,4% с положително развитие на обемите, въпреки че потребителското търсене остава слабо


▪ Добър органичен ръст на продажбите в Северна Америка, който се дължи и на двете бизнес подразделения

▪ Интеграцията на бизнесите на „Потребителски марки“ ще приключи успешно до края на годината

▪ Прогноза за цялата година: диапазоните остават непроменени

През третото тримесечие на 2025 г. Henkel регистрира стабилен ръст на продажбите в пазарна среда, която остава предизвикателна – както по отношение на търсенето в промишлеността, така и по отношение потиснатите потребителски нагласи в глобален мащаб – като продажбите на Групата достигат около 5,1 милиарда евро. Това отговаря на органичен темп на растеж от 1,4%. Растежът на ниво група се дължи предимно на общо положително развитие на обемите в

▪ Продажби на групата: 5,1 млрд. евро; органични +1,4%

▪ Адхезивни технологии: органичен ръст на продажбите от 2,5% с положително развитие на обемите и цените

▪ Потребителски марки: органичен ръст на продажбите от 0,4% с положително развитие на обемите, въпреки че потребителското търсене остава слабо

▪ Добър органичен ръст на продажбите в Северна Америка, който се дължи и на двете бизнес подразделения

▪ Интеграцията на бизнесите на „Потребителски марки“ ще приключи успешно до края на годината

▪ Прогноза за цялата година: диапазоните остават непроменени

През третото тримесечие на 2025 г. Henkel регистрира стабилен ръст на продажбите в пазарна среда, която остава предизвикателна – както по отношение на търсенето в промишлеността, така и по отношение потиснатите потребителски нагласи в глобален мащаб – като продажбите на Групата достигат около 5,1 милиарда евро. Това отговаря на органичен темп на растеж от 1,4%. Растежът на ниво група се дължи предимно на общо положително развитие на обемите в съчетание със стабилно развитие на цените.

„Както се очакваше, през третото тримесечие инерцията на продажбите продължи да се ускорява. Докато основният двигател за това беше бизнес подразделението „Адхезивни технологии“, бизнес подразделението „Потребителски марки“ също отбеляза положителен органичен ръст на продажбите. От регионална гледна точка благоприятното развитие на продажбите в Северна Америка – за което с положителния си ръст на продажбите допринесоха и двете бизнес подразделения – е от особено значение. То потвърждава ефективността на предприетите от нас мерки“, заяви изпълнителният директор на Henkel Карстен Кнобел.

„Също така през третото тримесечие продължи и благоприятното развитие на приходите вследствие на последователен курс на инвестиции в нашия бизнес и търговски марки. Междувременно отново постигаме значителен напредък в интегрирането на бизнеса ни с потребителски марки и както беше обявено, ще завършим успешно този процес до края на годината. Очакваме да реализираме обща икономия на разходи от най-малко 525 млн. евро до края на текущата фискална година“, коментира още Карстен Кнобел.

„Целогодишните перспективи за 2025 г. остават непроменени, въпреки че несигурността и предизвикателствата на световните пазари продължават. Очакванията ни остават – а именно, че както коригираният марж на печалбата преди лихви и данъци, така и коригираният ръст на печалбата преди лихви и данъци при постоянни валутни курсове ще останат в рамките на текущия ни прогнозен диапазони. Въпреки това, в случай че цялостната икономическа среда не се подобри забележимо до края на годината, се очаква органичният растеж на продажбите за Групата да попадне в долния сегмент на текущия ни прогнозен диапазон от 1 до 2 процента“, допълни Карстен Кнобел.

През третото тримесечие бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ генерира добър ръст на органичните продажби, който се дължи на бизнес направленията „Мобилност и електроника“ и „Занаятчии, строителство и професионалисти“. Положителният ръст на органичните продажби в бизнес подразделението „Потребителски марки“ се дължи главно на глобалното бизнес направление „Грижа за косата“.

ПРОДАЖБИ НА НИВО ГРУПА

Продажбите на Групата през третото тримесечие на 2025 г. са намалели номинално с -6,3% до 5,147 млрд. евро. Ефектът от придобивания/продажби има отрицателно въздействие от -2,9% върху развитието на продажбите. Разликите във валутните курсове намаляват продажбите с -4.8%. Органично (т.е. коригирано за валутни курсове и придобивания/продажби) продажбите се увеличават с 1,4%. На ниво група този растеж се дължи както на стабилното развитие на цените, така и на цялостното добро развитие при обемите.

През първите девет месеца на 2025 г. продажбите възлизат на 15,549 млрд. евро. Това се равнява на номинално намаление от -4,6%. Органично Henkel постигна положителен ръст на продажбите от 0,4%, който се дължи на положителното развитие на цените. За разлика от тях обемите на ниво група леко намаляват.

Ръстът на органичните продажби през третото тримесечие се дължи на Северна Америка, IMEA (Индия, Близкия изток и Африка) и Азиатско-тихоокеанския регион. За разлика от тях Европа и Латинска Америка отбелязват спад в органичното развитие на продажбите.

През първите девет месеца на 2025 г. положителният органичен ръст на продажбите на Henkel се дължи на IMEA и на Азиатско-тихоокеанския регион.

ПРОДАЖБЕНИ РЕЗУЛТАТИ ЗА „АДХЕЗИВНИ ТЕХНОЛОГИИ“

През третото тримесечие на 2025 г. бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ реализира продажби в размер на 2,708 млрд. евро. Това представлява номинално намаление от -3,3% в сравнение с предходното тримесечие. Органично (т.е. коригирано за валутни курсове и придобивания/продажби) продажбите се увеличават с 2,5%. Този растеж се дължи на положителното развитие при цените и обемите. Ефектът от разликите във валутните курсове намалява продажбите с -4.9%. Отрицателен ефект от -0,9% имат и придобиванията/продажбите.

През първите девет месеца на 2025 г. бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ отчита отрицателно номинално развитие на продажбите от -1,8% до 8,124 млрд. евро. Органично „Адхезивни технологии“ постигнаха добър ръст на продажбите от 1,6%.

Добрият органичен ръст на продажбите на бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ през третото тримесечие се дължи на направленията „Мобилност и електроника“ и „Занаятчии, строителство и професионалисти“. Бизнес направлението „Мобилност и електроника“ генерира много силен ръст на органичните продажби от 5,9%. Това се дължи на двуцифрен ръст в бизнеса с електроника и много силен растеж в промишления бизнес. Продажбите в автомобилниябизнес спаднаха като цяло поради заниженото търсене. Бизнес направлението „Опаковки и потребителски стоки“ отбеляза леко отрицателно развитие на органичните продажби от -1,1%. Бизнесът с опаковки регистрира спад в продажбите. За разлика от тях бизнесът с потребителски стоки отбелязва положителен ръст. Бизнес направлението „Занаятчии, строителство и професионалисти“ постигна органичен ръст на продажбите от 2,2%. Този растеж беше подкрепен от значителното увеличение на продажбите в бизнеса за производство и поддръжка. Бизнесът, свързан със строителството, отбеляза добър растеж, докато бизнесът, насочен към потребителите и занаятчиите, регистрира положителен ръст.

От регионална гледна точка през третото тримесечие бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ отбеляза лек спад в органичния ръст на продажбите в Европа. Докато бизнесът направлението „Занаятчии, строителство и професионалисти“ постигна положително развитие, то „Мобилност и електроника“ както и „Опаковки и потребителски стоки“ регистрираха спад на органичните продажби. В същото време обаче регионът на Северна Америка отбеляза добър ръст на органичните продажби, който произтича от направленията „Мобилност и електроника“ и „Занаятчии, строителство и професионалисти“. В региона на IMEA бизнес подразделението постигна двуцифрен органичен ръст на продажбите, за който допринесоха и трите бизнес направления. Регионът на Латинска Америка регистрира спад в органичния ръст на продажбите, който се дължи и на трите бизнес направления. Азиатско-тихоокеанският регион отбеляза много сериозен ръст на органичните продажби, който се дължи по-конкретно на двуцифрено увеличение на продажбите в бизнеса с електроника в Китай.

ПРОДАЖБЕНИ РЕЗУЛТАТИ ЗА „ПОТРЕБИТЕЛСКИ МАРКИ“

В бизнес подразделението „Потребителски марки“ продажбите през третото тримесечие на 2025 г. възлизат на 2,402 млрд. евро, което представлява номинално намаление от -9,5% спрямо предходното тримесечие. Органично – т.е. коригирано за разликите във валутните курсове и придобиванията/продажбите – бизнес подразделението постигна положително увеличение на продажбите от 0,4%, което произтича от положителен компонент при обемите. Развитието на цените обаче беше леко отрицателно. Разликите във валутните курсове намаляват продажбите с -4.8%. Придобиванията/продажбите – по-специално продажбата на бизнеса с търговски марки в Северна Америка – също има отрицателно въздействие върху продажбите от -5,0%.

През първите девет месеца на 2025 г. продажбите за „Потребителски марки“ възлизат на 7,308 млрд. евро, което е номинален спад от -7,7% в сравнение с предходния период. Органично продажбите са намалели леко – с -1.0% заради по-ниските обеми.

През третото тримесечие бизнес направлението „Перилни препарати и грижа за дома“ регистрира органичен спад на продажбите от -1,5% отчасти поради предизвикателна пазарна среда. На този фон развитието на продажбите в бизнеса с продукти за пране като цяло е отрицателно. Докато категорията „Почистване на текстил“ отбеляза спад, категорията „Грижа за текстила“ отбеляза двуцифрен ръст на продажбите. В същото време обаче органичният ръст на продажбите в бизнеса с продукти за грижа за дома остава непроменен, което се дължи по-специално на значителното увеличение на продажбите в категорията за миене на съдове. Категорията за почистване на твърди повърхности обаче е под нивото от предходната година.

Бизнес направлението „Грижа за косата“ постигна много изразен ръст на органичните продажби от 4,4%. Както бизнесът, ориентиран към краен потребител – с принос най-вече от категориите „Стайлинг за коса“ и „Боя за коса“ – така и бизнесът с продукти за професионалисти генерираха много силен ръст на продажбите.

Бизнес направлението „Друг потребителски бизнес“ регистрира спад в органичните продажби от -3,2% в резултат предимно на отрицателно развитие в бизнеса с продукти за грижа за тялото в регионите на Северна Америка и Европа.

От регионална гледна точка през третото тримесечие бизнес подразделението „Потребителски марки“ регистрира спад в органичния ръст на продажбите в региона на Европа. Направлението „Грижа за косата“ постигна добър ръст на продажбите, докато направлението „Перилни препарати и грижа за дома“ претърпя отрицателно развитие. Регионът на Северна Америка генерира като цяло добър ръст на органичните продажби главно благодарение на бизнес направлението „Грижа за косата“. Регионът на IMEA постигна значително увеличение на органичните продажби. Регионът на Латинска Америка регистрира положителен ръст на органичните продажби, който произтича от бизнес направлението „Грижа за косата“. Азиатско-тихоокеанският регион също отбеляза положителни органични продажби. Тук бизнесът с продукти за грижа за косата отбеляза много силен ръст на органичните продажби, докато бизнесът с перилни препарати и продукти за грижа за дома остана под нивото на предходната година.

Нетни активи и финансово състояние

През разглеждания период не са настъпили съществени промени в нетните активи и финансовото състояние на Групата в сравнение със ситуацията към 30 юни 2025 г.

Перспективи пред групата Henkel

За фискалната 2025 г. Henkel очаква органичен ръст на продажбите от 1,0 до 2,0% на ниво група. За бизнес подразделението „Адхезивни технологии“ се очаква органичен ръст на продажбите в диапазона от 2,0 до 3,0%. За „Потребителски марки“ компанията очаква органично увеличение на продажбите от 0,5 до 1,5%.

Коригираната възвръщаемост на продажбите (коригиран марж на печалбата преди лихви и данъци) на ниво група се очаква да попадне в диапазона от 14,5 до 15,5%. Очаква се „Адхезивни технологии“ да достигне коригирана възвръщаемост на продажбите в диапазона от 16,5 до 17,5%. За „Потребителски марки“ се очаква коригираната възвръщаемост на продажбите да попадне в диапазона от 14,0 до 15,0%.

Коригираната печалба на привилегирована акция (EPS) при постоянни валутни курсове се очаква да се увеличи в диапазона от нисък до висок едноцифрен процент.

В случай че цялостната икономическа среда не се подобри чувствително до края на годината, се очаква органичният ръст на продажбите за Групата, както и за двете бизнес подразделения да остане в долния сегмент на текущия ни прогнозен диапазон. Наред с това обаче все още очакванията ни сочат, че както коригираният марж на печалбата преди лихви и данъци – и за Групата, и за двете бизнес подразделения – така и коригираният ръст на печалбата преди лихви и данъци при постоянни валутни курсове спокойно ще се вместят в рамките на текущия ни прогнозен диапазон.

Освен това имаме следните очаквания за 2025 г.:

▪ придобивания/продажби: отрицателен ефект върху номиналния ръст на продажбите в ниския едноцифрен процентен диапазон;

▪ превалутиране на продажбите: отрицателен ефект в диапазона от нисък до среден едноцифрен процент;

▪ цени на преките материали: ниско до средно едноцифрено процентно увеличение спрямо средната стойност за предходната година;

▪ разходи за преструктуриране от 150 до 200 млн. евро;

▪ изходящи парични потоци от инвестиции в имоти, машини и съоръжения и нематериални активи в размер между 650 и 750 млн. евро.

Вижте още:

Асоциацията на банките в България (АББ) и Асоциацията на икономическите училища в България (АИУБ) подписаха Меморандум за сътрудничество, целящ да...