Как да развием успешен онлайн магазин?

Журито на eCommerce Awards 2024 предоставя ценни насоки за онлайн магазините, които се стремят към успех в тази конкурентна среда.

В продължение на рубриката “eCommerce на фокус“ представяме Иван Пантелеев, човекът, който развива света на дигиталния маркетинг и е част от престижното жури на наградите eCommerce Awards 2024. Като Съдружник и Chief Dynamics Officer в Xplora BG, той е отговорен за успеха на едни от най-големите агенции за дигитален маркетинг в България. Неговият опит обхваща всичко - от управление на екипи и проекти до преподаване и развитие на уеб проекти за международни клиенти. Нещо повече, Иван е и ко-водещ на популярния подкаст Xplore marketing, където споделя своите знания и опит в над 130 епизода.


Но това не е всичко. Той е страстен пътешественик, футболист, с любов към риболова.

Посочете кои според вас са трите основни предизвикателства, с които се сблъскват онлайн магазините през последната година и кои са конкретните начини, чрез които те могат да бъдат преодолени?

“Според мен, трите основни предизвикателства, пред които са изправени онлайн магазините през последната година, са свързани с управлението на данни и процеси:

Правилно целеполагане: Много често наблюдаваме липса на ясна визия и стратегия. Онлайн магазините трябва да определят точни и измерими цели, за да могат да оценят ефективността на своите действия.

Правилно отчитане на данни: Събирането и анализът на данни са от съществено значение за разбирането на потребителското поведение и оптимизирането на маркетинговите кампании.

Правилни процеси за контрол: Те са от решаващо значение за изграждането на доверие и лоялност у потребителите.

За да преодолеят тези предизвикателства, препоръчвам на онлайн магазините да инвестират в обучение на персонала, внедряване на подходящи софтуерни решения и изграждане на силна организационна култура, фокусирана върху непрекъснатото усъвършенстване.”

Посочете кои за вас са трите най-важни характеристики на един успешен електронен магазин и как те влияят на потребителското преживяване?

“Качествен асортимент от категории и типове продукти, добри цени и надеждно обслужване.”

Посочете една ключова според вас тенденция в сферата на електронната търговия, която се е появила през последната една година?

"Забелязваме нарастващ интерес към персонализираните имейл кампании, които предоставят на клиентите релевантна информация и оферти. Това изисква подобрение в много аспекти на бизнеса."

Посочете трите най-важни стъпки според вас при стартирането на онлайн магазини, които трябва да се имат предвид, за да бъдат постигнати бързо успешни резултати?

“Успехът на един онлайн магазин се гради върху три основополагащи принципа: ясна търговска политика, която изгражда доверие у клиентите; безпроблемно потребителско преживяване, постигнато чрез лесен за използване уебсайт и ефективна комуникация; професионален екип, който следи и контролира всички аспекти на бизнеса. Тези три компонента трябва да работят в синхрон, за да осигурят дългосрочен успех на онлайн магазина.”

Какво ще търсите по време на оценяването, за да отличите успешните магазини от останалите в конкурса eCommerce Awards 2024?

"Ще търсим качествено стойностно предложение, което да е подкрепено с правилна тактика на комуникация и развитие на проекта. Ще обърнем внимание на цялостното потребителско преживяване, иновативните решения и ефективността на маркетинговите кампании."

Кандидатстването за третото издание на конкурса eCommerce Academy Awards е отворено до 31 август, а обявяването на победителите ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.

Вижте още:

Двете организации ще реализират поредица инициативи чрез програмите „Лични финанси“ и „Практични финанси“ с цел да подготвят учениците с основни...