С радост ви споделяме, че в седмото издание на най-голямата ни социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“ финансираме нови 40 идеи на граждански организации, медии, журналисти и младежки групи с фонд от 370 000 лева. Проектите имат за цел да достигнат до близо 2 млн. души от 20 населени места в цяла България и да допринесат за по-качествен и пълноценен начин на живот.
Седмото издание на инициативата ще премине под мотото „Първите седем. Пътят на доброто“, защото за времето от своето създаване през 2017 г. досега тя е помогнала на много активни граждански организации да осъществят своите мечти за по-добро утре. Заедно с новите проекти, които ще се реализират през тази година, финансираните идеи за седемте издания на програмата са 195 с общ фонд от близо 1 650 000 лева. Очаква се положителното въздействие от тяхното изпълнение да достигне до близо три милиона българи.
Щастливи сме, че интересът към програмата нараства, като тази година кандидатурите в петте категории #BeLocal, #BeFair, #BeGreen, #BeActive и #BeVocal достигнаха 265. В категорията #BeVocal, която се фокусира върху насърчаване на гражданската активност и социалната ангажираност чрез медии и комуникация, бяха одобрени седем проекта, които получиха финансова
подкрепа в размер на 28 450 лв. и те са:
• „Журналистилницата“, реализиран от Жана Попова, преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация в Софийския университет. Проектът е насочен към обучение на ученици от квартални училища как да пишат и качват журналистически материали.
• „Здравното образование – защо ни липсва и защо е нужно“, реализиран от журналистката Полина Тодорова и платформата Medical News, цели да изследва необходимостта от въвеждане на система за здравно образование за деца и подрастващи.
• Във Варна ще бъде осъществен проектът „МОРЕ – морски очерци, разследвания и екорепортажи“ от журналистката Свилена Велчева-Ганева.
• „Мигранти с таланти“ е проект на журналистката Бистра Иванова и има за цел да даде гласност на мигранти и бежанци, работещи в различни сфери.
• „Майката-творец“ е инициатива на медията Her Startup, която ще представи 10 истории на дами, които успешно съчетават творчески дейности с развитие на собствен бизнес.
• „Социално отговорни и граждански активни“, реализиран от медията zagabrovo.bg, е насочен към повишаване на информираността по теми като опазване на околната среда и здравословния начин на живот.
• Медията „Вижте.бг – новините на детски език“ ще реализира проекта „Вижте – за знаещи и активни бъдещи граждани“. Проектът включва създаването на 10 статии и аудио новини, предназначени за деца на възраст от 7 до 14 години.