TikTok стартира услугата си за електронна търговия в Европа

Социалната мрежа TikTok стартира своя онлайн магазин TikTok Shop в Испания и Ирландия, позволявайки на милиони европейски потребители да купуват различни стоки директно чрез приложението.

„Услугата ще предложи на потребителите възможността да купуват продукти и да говорят с фирми и създатели в реално време“, посочва в изявление на компанията, добавяйки, че „опцията за продажба на продукти важи изключително за фирми, базирани в Испания и Ирландия“.

Функцията за пазаруване в приложението официално дебютира в Испания във вторник с продукти, представени в дигитални магазини, включително електрически фритюрници и здравословни добавки, с цени, вариращи от €3 до €60, според списък, споделен от TikTok със създателите. Това е поредната решителна стъпка в разширяването на най-бързо развиващия се бизнес на ByteDance Ltd. в цяла Европа.

Пускането на услугата отразява стремежа на TikTok да търси алтернативни пазари в лицето на потенциално прекратяване на дейността ѝ в САЩ. Федерален апелативен съд потвърди миналата седмица закона на администрацията на Байдън за продажба или забрана на притежаваното от Китай приложение, позовавайки се на опасения за националната сигурност.

TikTok подготвяше това, което нарича „пазаруемо съдържание за основните европейски пазари“ през по-голямата част от 2024 г., след като пробното пускане на услугата в Обединеното кралство още през 2021 г. генерира смесени отзиви. Първоначално компанията възнамеряваше да въведе функцията Shop в Испания, Германия, Италия, Франция и Ирландия по-рано тази година, но забави разширяването.

TikTok Shop, който съчетава видео с импулсно купуване по визуален начин, е най-големият двигател за растеж на приложението след рекламите. Комбинацията от привличащо вниманието съдържание, популярни инфлуенсъри и цялостна търговия го отличава от конкуренти като Instagram и YouTube. Това също отваря път за фирмата да се конкурира с Amazon на основните пазари.

TikTok утрои продажбите си от shop услугата в САЩ до над 100 милиона долара на Черния петък, което е ясен знак, че предстоящата забрана не е направила достатъчно, за да намали интереса сред повече от 170 милиона американци, които използват приложението всеки месец. Нейната базирана в Пекин компания майка ByteDance си постави за цел да увеличи обема на стоките в САЩ десетократно тази година до 17,5 милиарда долара.

В Испания TikTok трябва да се бори с множество нови китайски компании за електронна търговия, включително Shein, Miravia на Alibaba Group Holding Ltd. и Temu на PDD Holdings Inc. В цялата страна 20 милиона души използват приложението всеки месец, според анализи на компанията.

TikTok твърди, че работи с доверени платформи за плащане на трети страни, за да улесни транзакциите по сигурен начин.

Очаква се приложението за социални медии действително да пусне услугите си за пазаруване и във Франция, Германия и Италия.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...