В навечерието на Digital4Sofia: PRO Marketing Conference 2025, едно от най-очакваните събития за дигитален маркетинг у нас, което ще се проведе на 5 юни в София Тех Парк, на фокус е стратегическото партньорство между тазгодишните организатори – Digital4 и DigitalPRO. Това е първата им съвместна инициатива, след като Digital4 придоби 20% дял в DigitalPRO чрез инвестиционното дружество RED GROUP CAPITAL. Каква е общата визия на партньорите и как тя ще повлияе на професионалното развитие на бъдещите дигитални специалисти – споделят Петър Дяксов (SEOMAX/RED GROUP CAPITAL) и Евелина Колева (DigitalPRO).
1. SEOMAX е доказала експертиза в дигиталния маркетинг и SEO оптимизацията. Как ще пренесете тези силни страни към развитието на DigitalPRO – като продукт, като бранд и като технологична платформа?
ПД: Имам дългогодишен и богат опит в сферата на дигиталния маркетинг още от зората на развитието на този сектор. През годините съм натрупал ценни знания и умения, като съм имал възможността да развивам както собствени брандове, така и брандове на клиенти чрез работата си в SEOMAX. Работил съм с много млади хора, някои без никакъв предишен опит, и съм имал удоволствието да наблюдавам как бързо напредват, трупат знания и се развиват като маркетинг специалисти.
Смятам да пренеса целия си опит, знания и умения във воденето на обучения и изграждането на бранд в посока развитието на DigitalPRO. Целта ми е заедно да надградим вече изградения позитивен имидж, да усъвършенстваме съществуващите обучителни програми и да разширим портфолиото с нови, актуални и практически насочени направления. Вярвам, че чрез комбинацията от утвърдената платформа на DigitalPRO и моята дългогодишна експертиза можем да създадем още по-стойностно съдържание и реални възможности за развитие на следващото поколение дигитални специалисти.
2. Вие познавате DigitalPRO отвътре – като съдържание, комуникация с курсисти и учебен процес. Как ще се отрази тази инвестиция върху преживяването на потребителя?
ЕК: Партньорството между DigitalPRO и Digital4 като инвестиция не е просто финансов ресурс – тя е възможност да дадем още повече стойност на нашите курсисти. DigitalPRO винаги е била практическа програма, чиято цел е да наподобява реална работа в компания или дигитална агенция. Сега надграждаме това преживяване с достъп до силна общност, събития и живи срещи, благодарение на партньорството с Digital4.
С подкрепата от партньора ни ще предоставим повече нови възможности за специалистите, по-високо качество на обученията и развитие на нови онлайн програми. Една от ползите за курсистите ще бъде и усещането, че не са сами в обучението си и че са част от среда, в която могат да учат, но и да се свързват с други хора и компании със сходни цели.
Винаги сме вярвали, че знанието е началото, но истинската промяна идва с действието – и именно това ще надгради и развие нашето партньорство - повече действие, повече контакти и партньорства, повече възможности и реализация за нашите потребители.
Като първо стъпка в тази насока е събитието, което предстои съвсем скоро на 05 юни - Digital4Sofia: PROMarketing Conference 2025, където ще се радваме да се срещнем и обменим идеи, знания и опит с нашите лектори, курсисти и всеки, който е част от маркетинг общността ни.
3. В последните години вие изградихте доверие и общност около бранда. Как ще съхраните човешкото отношение и персонализирания подход при планираното мащабиране?
Хората винаги са били сърцето на DigitalPRO и основната ни цел е да продължим да бъдем максимално близо до тях, да ги чуваме и да им помагаме за разрешаване на техните проблеми по пътя на развитието им в маркетинга и това няма да се промени, дори когато растем. Мащабираме процеси, но вместо да се отдалечим от хората, искаме да сме още по-близо – с повече събития, локални срещи, още по-добра подкрепа за тяхното обучение и нови възможности за тях.
Вярвам, че именно тази свързаност – както на професионално, така и на човешко ниво – прави общността ни толкова ценна и силна. А сега, благодарение и на партньорството ни с Digital4, ще продължим да я развиваме все повече занапред.
4. В контекста на сделката с DigitalPRO – кои са трите най-ключови неща, които трябва да се променят или ускорят, за да се отговори на нуждите на пазара в следващите 12 месеца?
Пазарът ясно показва нуждата от по-плавен преход между обучението и реалната практика. Затова една от основните ни цели е да разработим HR портал, който да свързва завършилите цялостната програма с реални възможности за стаж и работа. Това е най-бързият и ефективен начин те да приложат на практика наученото, да изградят реални умения и да поставят стабилни основи за успешна кариера в дигиталната сфера.
Също така, ще продължим да надграждаме курсовете, като ги направим още по-практически ориентирани и актуални спрямо най-новите тенденции, които вече променят начина, по който работим в маркетинга. Целта ни е не просто да поддържаме високо ниво на съдържание, а да го правим все по-ценено и приложимо.
Третият фокус е разширяването на програмата с допълнителни, практични обучения в перспективни и търсени направления – като E-commerce, дизайн и AI. Това са области, в които виждаме сериозен потенциал и реална нужда на пазара и искаме да развиваме активно в рамките на DigitalPRO.
5. Много от курсистите търсят не просто знания, а резултати – нова работа, нови клиенти, реален растеж. Какви конкретни механизми ще бъдат въведени, за да се гарантира, че DigitalPRO е не просто курс, а крачка напред в кариерата?
Точно това е разликата между обучение и развитие – и ние винаги сме целели второто. Затова и DigitalPRO не е просто курс, а наподобява симулация на стаж в агенция или компания. Всеки курсист може да работи по реални свои казуси и да получи персонална обратна връзка от лектор, ментор и други експерти, както и да създаде свое портфолио и да натрупа увереност, на база знанията и уменията си. Затова и нашите курсисти са търсени и предпочитани от бизнес средите и работодателите спрямо други кандидати.
Едно от най-ценните качества в днешно време, което ние също се стремим да стимулираме в нашите курсисти и обществото от специалисти е да бъдат проактивни. Било то в ученето, търсенето на работа, намирането на ново партньорство или идея. Всичко зависи от теб самия и ние сме само пътя и средството, чрез които може да се постигнат. В тази връзка често получаваме запитвания от компании, които търсят маркетинг кадри и разчитат на нас за съдействие при намирането на най-подходящия човек за своя екип, защото знаят, че при нас ще намерят добре обучени специалисти с реални умения и сериозна подготовка. Затова сме и в процес на изграждане на все повече партньорства с агенции и компании за намиране на маркетинг кадри, въвеждане на достъп до предложения за работа за нашите курсисти и HR зона.
Целта ни е ясна: нашите курсисти не само да учат и да получат диплома или сертификат, а да завършат програмата максимално подготвени за реалната среда и да имат най-добрия старт в своята кариера.
6. В каква посока планирате да надградите съществуващата платформа на DigitalPRO, така че да отговаря максимално добре на нуждите и очакванията на курсистите?
Платформата на DigitalPRO функционира надеждно и получава отлична обратна връзка от курсистите, което ни дава увереност, че технологичната ни основа е стабилна и ефективна. Процесите са добре структурирани и автоматизирани. Затова в следващата фаза ще насочим усилията си към съдържанието – с цел да го направим още по-практично, актуално и полезно за курсистите.
Вярваме, че стойностното обучение се гради върху реални примери, споделен опит и практически насоки от лектори, които следят и отразяват актуалните тенденции в индустрията. Ще работим усилено в тази посока – надграждайки съществуващото съдържание и създавайки нови модули с висока практическа стойност.
Ще продължим и да изграждаме силна връзка с курсистите чрез активна обратна връзка, за да разбираме по-добре техните нужди. Целта ни е да развиваме DigitalPRO като платформа, която не просто обучава, а създава реална стойност – както за настоящите курсисти, така и за завършилите.