И детските играчки вече инфлуенсери; 5 нови тенденцииИ играчките вече са инфлуенсери. Те имат собствени социални медии- Facebookстраници, YouTube канали със сериали и сезони, Instagramи уеб страници, чрез които влияят на малките потребители по света. Това е една от петте тенденции, които наблюдават от „Хиполенд“.

Плачещите кукли CryBabies например имат фейсбук страница, инстаграм, ютюб канал с 12 епизода, уеб сайт и на български език – с истории, за подреждане на пъзели, оцветяване на картинки или избор на украса за рожден ден. Представянето им е едновременно off-line, в Музея за модерно изкуство в Лондон, и on-line – от „инфлуенсерка“ с 9 милиона последователи, която показва първо как са опаковани играчките. Само за 4 седмици първите 3 епизода за куклите, които плачат с истински сълзи, имат 1.5 милиона гледания в YouTube.

На социалните медии разчитат и играчките за момченца. Едно от най-новите попълнения в Ben10 колекцията например е представено от YouTube инфлуенсер, който показва на феновете си как караваната на Бен се превръща в игpaлнa плoщaдĸa нa 3 нивa, изcтpeлвaч нa cнapяди, завъртаща се на 360 градуса маса, ĸaмepa зa превъплъщаване в 10 извънземни и асансьор за другоземци. 

Като използват новите технологии световните производители добавят все повече вторично за една играчка съдържание, за да подсилят изживяването. Кукли, пъзели, роботи и дронове имат QR код или мобилни приложения за повече интерактивност. Някои Barbie например още преди 5 години са с QR код, който може да доведе до спечелване на истински дрехи, изработени от моден дизайнер. Barbie не е вече просто кукла, а YouTube “vlogger” с 5 милиона последователи. Чрез мобилни приложения, а не чрез кино-очила, 2D пъзелите стават 3D. Безплатните приложения на най-популярната компютърна игра Fortnite се актуализират седмично, като се добавят нови функции и присъждат награди. Роботът Boxer се учи да танцува чрез дистанционно, но свърже ли се чрез приложение, задейства 25 дейности, сред които пускане на диджей сетове.      

Когато избира играчка, детото вече не знае какво точно ще получи, за да може изненадата, а и желанието за повече, да са по-силни. „Могъщите бобчета“Mighty Beanz, които се търкалят, скачат и преобръщат, но винаги остават прави, са в непрозрачна опаковка. За да разбере кое точно му се е паднало, детето трябва да спука капсула и да разпръсне бобчетата на земята. Освен насоки за състезания с приятели, играчката има и “ръководство за колекциониране“. 24 миниатюрни бебета, дрешки, аксесоари и “сертификат за осиновяване“ са скрити пък в грахови шушулки Pea Pods Babies. За да узнае кое от двете дузини бебета ще получи, детето трябва първо да избута зрънцата от шушулката. Разопаковането на играчката вече е част от играта.  

Образователните игри стават все по-интерактивни и развиват все по-разностранни умения. Интерактивна карта на света дава информация за 78 държави – географски регион, архитектури и паметици, официален език и флаг, както и забавен факт. Нещо повече – тя говорина български и на английски.   

Киното и телевизията продължават да диктуват модатав играчките. В най-новия сериал от поредицата - „Възходът на Костенурките Нинджа“ - костенурките са с различен външен вид, по-закръглени. Такива са и фигурките с тяхна световните производители. От „Хиполенд“ наблюдават и още нещо интересно: някои играчки „не дочакват“ премиерата на филм на малък или голям екран, а се появяват веднага след пускането на видеоклип или игра в YouTube. Световната премиера на „Игра на играчките 4“ е на 28 юни 2019 г., а LЕGO с героите от новия филм вече се предлага в много държави, включително и у нас.  

Според публикация на в. Guardianот 2019 г. около една пета от 100-те най-добри канали в YouTubeса за играчки. Видеата в тях с тях се гледат от милиарди деца по света. Миналата година 8-годишен инфлуенсер в YouTubeспечели 22 милиона щ.д. В световната индустрия на играчките дигиталното е цар

Вижте още: