Тази година мотото на конкурса е „В светлината на истината“ и показва гордостта от професията ни в защита на отговорната и честна комуникация.
Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) стартира днес тринадесетото поред издание на влиятелния конкурс за постижения в комуникациите BAPRA Bright Awards.
Кандидатстването ще може да продъжи до 2 април 2023 г., а церемонията за награждаване ще се проведе на 11 май в Hyatt Regency Sofia.
Тази година към конкурсните категории са добавени нови, отразяващи съвременни тенденции в комуникациите. Това са „ESG комуникационна кампания или проект“, „Комуникационна кампания за образование и професионално развитие“ и „Инициатива за създаване на ангажираност за вътрешни или външни публики“ и в тях ще могат да кандидатстват както агенции, така и компании. Към големите награди за „Кампания на годината“ и „Агенция на годината“ се включва и категорията „Изгряваща звезда“ – за млади таланти в агенциите.
„Посвещаваме конкурса тази година на истината, така нужна ни в момента в този объркан дезинформационен свят. С мотото „В светлината на истината“ отправяме послание към цялата ни общност, към целия комуникационен бизнес, че ще продължаваме да издигаме на пиедестал честната и отговорна комуникация“ – заяви Председателят на БАПРА д-р Александър Христов.
Авторитетът на BAPRA Bright Awards се основава както на стойностните ентрита, така и на изцяло международното жури от доказани професионалисти. BAPRA Bright Awards 2023 няма да направи изключение.
В конкурса ще се състезават кампании и проекти, реализирани през периода март 2022 г. – февруари 2023 г. Заявки за участие ще се приемат през онлайн платформата на конкурса, кандидатурите се подготвят на английски език и няма ограничения в броя проекти, които могат да бъдат подадени от една агенция или компания. Подробна информация за конкурса, срокове, такси и начина за кандидатстване може да бъде намерена на платформата на BAPRA Bright Awards 2023 – https://bapra.bg/2023/
Конкурсът се осъществява в партньорство и Hyatt Regency Sofia, където ще бъде и церемонията, и онлайн платформата Evalato. Медийни партньори по традиция са сп. „Мениджър“, B2B media, сп. „Твоят бизнес“, Business Global и Redlink.
Институционалните партньорства включват тези с Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), Български форум на бизнес лидерите (BBLF) и IAB Bulgar
***
Основни категории в BAPRA Bright Awards 2023
1. Комуникации към крайни потребители – комуникационни кампании за стоки или услуги, насочени към крайни потребители и целящи създаване на информираност, ангажираност или друг позитивен ефект.
2. Корпоративни комуникации (репутация и бранд мениджмънт) – комуникационни кампании, подобряващи репутацията на компанията или повишаващи стойността на бранда сред бизнеса и обществото.
3. Специално събитие или лансиране – специално събитие, кампания за пускането на нов продукт на пазара, ангажиращи целевата аудитория по креативен, въздействащ и ефективен начин.
4. Кампания за корпоративна социална отговорност – програми и инициативи, свързани със отговорност към обществото или ангажираност с кауза в различни сфери, реализирани от компании или организации.
5. Комуникации в публичния сектор – комуникационна кампания или програма за или от страна на неправителствени или други организации за повишаване на информираността или ангажираността към тема от значим обществен интерес.
6. Инфлуенсър маркетинг кампания – комуникационен проект или кампания, в който се използват един или повече инфлуенсъри по релевантен, въздействащ и ефективен начин за достигане до целевата аудитория и постигане на отлични резултати.
7. Кампания за работодателска марка – комуникационна кампания или проект за изграждане на работодателска марка на компания или организация (employer branding) и/или за привличане на перспективни кандидати.
8. Вътрешни комуникации – кампания или дейност, насочена към настоящите служители на компания или организация и/или повишаване на мотивацията на екипите.
9. Кризисни комуникации – управление на кризисна ситуация или проблем, както чрез реализация на комуникационни дейности, така и недопускане на ескалация в публичното пространство.
10. Дигитален ПР – комуникационна кампания, реализирана напълно или почти напълно в дигитална среда, с използване на съвременните възможности на технологиите, пространствата и социалните мрежи.
11. Награда за ПР иновации – за комуникационни кампании, които не могат да бъдат категоризирани или ограничени в една категория, както и такива със смела и забележителна творческа идея и/или използващи различни канали по нестандартен и иновативен начин.
Специални категории в BAPRA Bright Awards 2023
1. ESG комуникационна кампания или проект – комуникации на компания или агенция за постигане на устойчиво развитие
2. Комуникационна кампания за образование и професионално развитие – проект, допринасящ за професионалното и личностно развитие на вътрешни или външни публики.
3. Инициатива за създаване на ангажираност за вътрешни или външни публики – комуникационни дейности, които създават ангажираност или увличат хора онлайн или офлайн.
Големи БАПРА награди в BAPRA Bright Awards 2023
1. Награда „Кампания на годината“
2. Награда „ПР агенция на годината“
3. Награда „Изгряваща звезда“ – категорията цели да отличи младите таланти с до три години професионален опит в PR агенциите през представянето на проект/кампания, в която са имали активно и ключово участие от измисляне до реализиране на идеята