Момчетата от Hanon Systems са шампионите в Първия футболен турнир „ТИЗ – Чиста и зелена България“. Те спечелиха всички свои срещи срещу отборите на логистичния хъб на Кауфланд България, на ABB – фирмата, иновативен технологичен лидер в областта на продуктите за електроснабдяване и електрообзавеждане и на SiteGround - една от най-големите независими хостинг компании. Турнирът се проведе в индустриална зона Раковски, част от Тракия икономическа зона /ТИЗ/, на уникалната спортна база на Кауфланд - най-големият логистичен център в ритейл сектора у нас. В надпреварата се включиха над 50 участника от 4-те фирми.
„Огромна чест и удоволствие е да сме първият домакин на спортно събитие в подкрепа на инициативата „Чиста и зелена България“. Пренесете тази прекрасна емоция на работните места и в семействата си и разкажете за общата ни кауза. Нека победи спортният дух!“, обърна се към състезателите Емил Димитров, ръководител направление „Логистика“ в Kaufland България.
Да споделят със своите деца, близки и приятели позицията на „Зелена и чиста България“ за спиране ползването на природата като кош за отпадъци, помоли и Катя Стайкова, директор на „Клъстер Тракия икономическа зона“. Тя припомни, че инициираната от индустрията в ТИЗ кауза под шапката на Клъстера, стартира миналата година. Тогава екипът на „Ханон Системс”, южнокорейската фирма, която има завод за производство и доставка на помпени системи за автомобилната индустрия в зона Раковски, част от ТИЗ, запали искрата на националната инициатива с 2-седмична кампания за почистване.
„Целта на „Чиста и зелена България“ е да промени съзнанието на хората – да не замърсяват, а не само да чистят, да се борим с причинителите, а не само с последствията от техните действия!“, посочи Стайкова. Тя насочи вниманието и върху следния факт: Масово изхвърляната пластмаса не може да бъде рециклирана и ще остане и след нас. Според изчисления на австралийския университет в Нюкасъл за WWF, всеки човек несъзнателно консумира на седмица около 5 грама микро пластмаса – равна на капачката на бутилка. Този и други доста стресиращи факти за вредата на изхвърлените отпадъци върху здравето и живота на планетата са изписани на рол-банери, изготвени от „Ханон Системс”. До тях се снимаха участниците в Първия футболен турнир „ТИЗ – Чиста и зелена България“. Рол-банерите се поставят за 2 седмици в различни заводи – за да достигне посланието до повече хора. Има идея от есента да бъдат предоставени и на училищата.
„На Арена Кауфланд сътворихме един празник, за който ще си спомняме с много усмивки! Със сигурност създадохме нови приятелства и подкрепихме една полезна за всички инициатива“, обобщи Христо Андонов от Кауфланд, основният организатор на турнира. Любезните домакини почерпиха с вкусен обяд всички състезатели. Ястията бяха приготвени от топ готвача на панорамния ресторант в логистичния хъб на Кауфланд България.