1326931Деветнадесет благотворителни проекта и социални инициативи в общо 11 различни каузи получиха официално признание в третото издание на Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце” на списание Business Lady. Церемонията се състоя вчера (6 декември) в хотел Хилтън, София.

Сред наградените имаше представители на частния сектор, медиите, физически лица и неправителствените организации. В каузата ЗЕЛЕНА ПЛАНЕТА (зелени и еко инициативи) бяха отличени усилията на Пощенска банка за популяризиране на спорта в градска среда и в подкрепа на алтернативните начини за производство на зелена енергия. Награда получи и зелената кампания на бТВ с подкрепата на Метрореклама – „Да изчистим България заедно”.

В каузата КУЛТУРНИ ПРОЕКТИ бе отличена уникална по рода си патриотична кампания за популяризиране красотата на България и утвърждаване на националното самосъзнание, реализирана под формата на редица събития от арх. Пламен Мирянов (Артекс Инженеринг). Две компании получиха награди за реализирани и подкрепени СПОРТНИ ИНИЦИАТИВИ – „Престиж-96” АД бяха наградени за двете инициативи - „ПРЕСТИЖ Мач на звездите” и „Футболна лига Престиж”. А Рефан България пък грабнаха приз за цялостна социална отговорност и подкрепа на над 500 спортни мероприятия.

Девня Цимент бяха отличени в каузата КОРПОРАТИВЕН ГРАЖДАНИН за цялостна социална ангажираност и благотворителна дейност, за спазваните от компанията принципи в посока откритост, диалог, честност към бизнес партньорите, отговорност към служителите и местните общности, опазване на природните ресурси и климата. Кредисимо АД получиха награда в същата кауза за кампанията „КРЕДИСИМО за по-добър живот” за социална подкрепа на деца и младежи в неравностойно положение. Фабрика за майонеза „Краси” пък грабнаха приз за ПОДКРЕПА НА БЕЗЗАЩИТНИТЕ за своята дългосрочна социална ангажираност и подкрепа на хората с увреждания.

За инициативи в каузата ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ЗДРАВНИ ИНИЦИАТИВИ отличия бяха връчени на Първа инвестиционна банка, БНТ и Националния център по трансфузионна хематология за съвместната им кампания за доброволно кръводаряване „Дари кръв. Тя спасява човешки живот”, подкрепена също така и от редица известни личности, сред които поп-изпълнителя Любо Киров и музиканта Димитър Кърнев, които също присъстваха на събитието. ТЕД БЕД получиха награда за своята социална ангажираност към служителите в каузата УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ.

В категория МЕДИИТЕ И СОЦИАЛНИТЕ КАУЗИ бяха отличени няколко социални инициативи. Нова телевизия получиха награда за кампанията си „Мисия Образование” на Новините на NOVA, която поставя на светло всички сериозни проблеми в българското образование и търси правилните отговори. bTV Media Group и фондация „Фондацията” пък грабнаха приз за проекта „Талантът обича всяко дете“, който има за цел да предостави устойчиво и качествено обучение на мотивирани да развиват способностите си в различни области талантливи деца. Телевизия Bulgaria on air и УНИЦЕФ България бяха наградени за кампанията „И моят глас е важен“, целяща да популяризира правото на децата да изразяват доброволно, свободно и безопасно своите позиции по всички въпроси, които ги засягат. А сутрешното предаване „Тройка на разсъмване” по радио Витоша взе приз за дългогодишната кампания „Повече българчета за България”, даваща шанс на много двойки да имат деца.

ЛИДЛ България получи награда със своята кампания „Кулинарно междучасие - Манджицу“, която цели по забавен и интересен начин да запознае децата от 1-ви до 4-ти клас с основни теми от здравословното и балансирано хранене. В категория ЛИЧНОСТ ВДЪХНОВИТЕЛ призът за цялостна социална отговорност и благотворителна дейност грабна инж. Мария Кръстева, председател на Бизнес Лейди Клуб и организатор и участник на множество социални и благотворителни кампании.

Редица неправителствени организации и фондации също бяха отличени в тазгодишния формат на наградите „Златно сърце”. Сдружение „Аутизъм днес” получи награда за висока активност и професионализъм в посока обучение на специалисти и родители за работа с деца с аутизъм. Отличие получи и г-жа Бистра Илиева, президент на Зонта Клуб София за биениум 2016-2018 за „Активност срещу насилието, основано на полова принадлежност” и редица други. А г-жа Йорданка Янакиева – Дани, основател на фондация „Рицари на доброто”, получи приз за цялостна социална отговорност и благотворителна дейност – за подкрепата си на семейства с репродуктивни проблеми, домове за стари хора, недоносени бебета, домове за деца с тежки увреждания и деца с различни заболявания от цяла България.

„След всяка следваща церемония по връчване на наградите за благотворителност и социална ангажираност ЗЛАТНО СЪРЦЕ, аз и моят екип все повече се удивляваме и вдъхновяваме от многобройните обществено значими кампании, инициирани и подкрепени от бизнес, медии, неправителствения сектор. Запознаването с толкова уникални по рода си добротворчества, контактът с благородни и добри сърца ни изпълва с огромна гордост и въодушевление, които ни зареждат с енергия и вяра в добротата на всеки от нас. Щастлив съм да бъда сред толкова много златни сърца” - сподели Даниел Димитров, изпълнителен директор на Бизнес лейди България и председател на Национално движение за развитие на спорта.

Сред специалните гости, които връчиха награди на отличените организации, бяха Даниела Везиева, заместник-министър на икономиката; Нора Йовчева, изпълнителен директор на Български Съвет за Устойчиво Развитие; д-р Галинка Павлова, заместник-председател на Български лекарски съюз; арх. Борислав Игнатов, председател на Управителния съвет на Камарата на архитектите в България; Офелия Кънева, председател на Държавната агенция за закрила на детето. На събитието присъстваха още д-р Николай Андреев, директор на Националния център по транфузионна хематология; доц. д-р Анна Ганева, Директор на Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН; актрисата Елена Петрова, член на УС на „Аутизъм днес” и Ирена Соколова - народен представител, председател на Жени Герб.

За доброто настроение на гостите се погрижиха талантливата поп-изпълнителка Веселина Ценова и танцьорите от клуб по спортни танци „Амаранд-М”. Водещи на официалната церемония бяха актьорите Албена Ставрева и Явор Ралинов.

Партньори на инициативата тази година са Business Lady Club, радио Витоша и радио Фокус, интернет порталите Mail.BG, Radar.BG, Хайлайф, ИА ФОКУС, ИА КРОСС, b2bmedia, Manifesto.BG.

Наградите „Златно сърце” целят публичност на усилията на компании, НПО, институции и физически лица, подкрепили различни каузи със социален и обществено значим характер, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи. Този проект на списание Business Lady е още едно продължение на основната цел на изданието – да дава гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добрите практики и изпитани управленски модели както на организацията, така и на нейните комуникации и обществена отговорност.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...