Повече вкусна храна на масите ни, а не в боклукаКак да си направиш сам най-вкусния бургер и да оползотвориш всички съставки? На това научи шеф Таньо Шишков над 40 души по време на събитието “Храната като вечен двигател”, организирано съвместно с Cargill в България. Със специална лекция и практичен уъркшоп на 10 октомври известният главен готвач и американката компания насочиха вниманието на всички любители на вкусната и здравословна храна към един от проблемите на хранителната индустрия, в който потребителите могат да вземат активно участие – намаляването на хранителните отпадъци в ежедневието ни. 

Уъркшопът се проведе в идеалния за целта презентационен ресторант Томеко ShowHow, а сред гостите бяха ключови поддръжници на идеята, служители на Cargill в България и партньори на компанията в други благотворителни проекти. Популярният главен готвач Таньо Шишков навигираше всеки от гостите, за да могат те сами да приготвят храна с минимално количество отпадък. Основният акцент бяха ценните съвети за това защо е важно да ценим храната, която консумираме, и как да се грижим за хранителните продукти, за да изхвърляме по-малко от тях, въпреки динамичното ежедневие на съвременния човек. 

По време на събитието Таньо Шишков обясни как той вижда процеса по намаляване на хранителните отпадъци: „По тази тема е важно да се говори все повече, защото статистиките показват, че глобално домакинствата изхвърлят най-много храна – цели 42% от общия хранителен отпадък. Паралелно с това 795 000 000 души по света страдат от липса на пълноценна храна, подходяща за здравословна диета и правилно функциониране на организма. Сигурен съм, че когато всички ние започнем да се информираме повече за този проблем,  ще минимализираме хранителния си отпадък осезаемо повече,“ каза той.  

Събитието е част от сътрудничеството между компанията на Таньо Шишков - Food Rocks и Cargill в България и бе по повод Световния ден на храната – 16 октомври. Всяка година през месец октомври служители на бизнесите на Cargill по целия свят демонстрират отговорността си към изхранването на света, като организират серии от събития, фокусирани върху това как можем да използваме пълноценно храната и как заедно да се справяме с предизвикателствата, свързани с нея. 

Food Rocks и Cargill в България си партнират за втори път с мисия за минимизиране на хранителния отпадък. През юни 2019 по време на фирменото си барбекю парти американската компания даде повече гласност на проблема с изхвърлянето на храна годна за консумиране. Тогава неконсумираната храна бе общо 65 кг и бе предоставена на ловна местност в Рила планина за храна на дивите мечки – защитен вид, често подплашван и незаконно ловуван от бракониери. 

Повече вкусна храна на масите ни, а не в боклука 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...