„Работилница за репортери“ с първа награда на PR Приз 2019 Influencing the InfluencersОбразователният конкурс-обучение „Работилница за репортери 2018 – Родова памет“ на регионалния портал за новини EspressoNews с изпълнител Idea PR & Advertising спечели почетното първо място в категория „Комуникационен проект на медия“ на конкурса на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) – „PR Приз 2019 - Influencing the Influencers“.

Статуетките на PR Приз 2019 бяха раздадени на 16 май вечерта  на специално събитие в Литературен клуб Перото в София, което събра целия комуникационен бранш в страната: представители на PR отделите на водещите компании, неправителствени организации и институции, агенции, медии. 

Проектът Беър Грилс и жабите в Рила на All Channels Communication се класира на трето място в категорията, а ОББ на второ с НовиСини – вътрешно списание на КВС Груп в България.

„Изключително съм благодарна за високата оценка. „Работилница за репортери“ е не просто комуникационен проект на медия, това е един социален проект, който променя съдби. Да, това е проект на една регионална медия, но се развива в много големи мащаби. Подготвяме кадри, които ще видим след време в редиците на журналистическата и комуникационна общност.“,заяви Десислава Василева управител на комуникационна агенция Idea PR & Advertising.

Рекордните 92 проекта се състезаваха в тазгодишното издание на конкурса, от тях 44 бяха отличени. 

“Годината беше изключително силна за гилдията. Това си пролича още при заявките и беше потвърдено категорично по време на публичните представяния. От цялостно ребрандиране на компании с пълно национално покритие до дигитални кампании, организирани по конкретен информационен повод и продължили 48 часа - видяхме пълната палитра на мащаб, широк спектър от теми и възложители, успешен микс между креативност и ефективност.”,коментира Илияна Захариева, председател на БДВО. 

PR Приз е единственият конкурс в комуникационния сектор, в правилата на който е заложено задължително публично представяне на проектите. Презентациите са открити за всеки желаещ и гарантират прозрачността на избора. 

“Конкурсът показва най-доброто от постиженията на ПР професията в страната и нивото, което пазарът е достигнал. В рамките на откритите представяния всеки, който се интересува, може да види и да научи какво работят ПР специалистите и каква е тяхната роля в бизнес процесите и в обществото, което прави този конкурс най-добрия ПР на ПР-а. И разбива всички клишета и негативни представи за тази професия в страната.”,коментира Асен Асенов, председател на журито на PR Приз 2019. 

Най-много проекти се състезаваха категориите „Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност, а статуетката бе присъдена на проекта “Национална финансиада 2019”  на Банка ДСК, реализиран от MSL, Digitas (част от Publicis Group България. 

Призът за корпоративна комуникационна кампания отиде при А1 за “Мтел става А1”. 

Първо място в категория Комуникационен проект в неправителствения сектор отиде при Paragraph 42 за „Депутат пали билборд“.

С приз за Комуникационен проект в публичния сектор бе отличен проектът „The Great Swap“ на McCann Sofia.

Първо място в категория Проект за вътрешни комуникации спечели PROXIMITY SOFIA / BBDO GROUP / TELUS International Europe с „TELUS International: PulseCheck - Музей на 15-те минути“.

За Комуникационен проект за продукт или услуга бе отличена кампанията Avon K-Beauty и „Хакването на YouTube” на All Channels Communication Group.

В категория Специално събитие статуетка за първо място грабна А1 България за „Началото на нещо ново. Мтел става А1“.

Първо място в категория Кризисни комуникации спечели А1 за кампанията „В момента няма връзка с този номер. Почива си на плажа в Гърция“.

В категория Дигитална кампания или проект бяха отличени Paragraph 42 с „рррРРРрррРррр. ИКЕА: колекция за четириногите ни приятели“.

Първа награда в категория Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри бе връчена на пр2 за кампанията на The Body Shop – „Forever Against Animal Testing“.

Като Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding бе отличена кампанията „TELUS International: Твоята първа работа има значение“, реализирана от PROXIMITY SOFIA / BBDO GROUP / TELUS International Europe.

Приз в категория Вътрешен комуникационен отдел на годината спечели ОББ за кампанията ”Първата кънтри дирекция на КВС в България“.

На церемонията бяха връчени и четири специални награди:

Награда на Обществения съвет на БДВО за А1 България. Награда на КРИБ за кампанията „От фермата до теб“ на AMI Communications /Kaufland България. Награда на В2В Медия за кампания „Заедно за природата“, реализирана от Карлсберг България/ AMI Communications. И награда на сп. Мениджър за Фондация Wonderful World, Sport Vision/ New Moment New Ideas и кампания „С усмивка: Благотворителен футболен мач и спортен празник с Димитър Бербатов“.

Повече за „Работилница за репортери”:

„Работилница за репортери” е образователен конкурс, предназначен за ученици от 9. до 12. клас, който се организира от регионалния портал за новини на запад от София Espressonews.bg. Основните цели на проекта са да бъде стимулиран интереса на учениците към журналистическата професия, като се развият таланта и уменията им за творческо писане, да бъдат представени и популяризирани историческите, културните и природни богатства и икономическия потенциал на региона на западна България, както и да се подпомогне кариерното ориентиране и кандидатстване във висше учебно заведение на участниците в конкурса.

На18 май, събота от 13:00 ч. в Градска концертна зала, гр. Врацаще се проведе официалната церемония по награждаване на ученици, участници в четвъртото издание на конкурса - „Работилница за репортери 2019 - Пътят към дома“, който се провежда под патронажа на българския евродепутат Ева Майдел. Церемонията ще се състои в град Враца, от където са миналогодишните победителки в конкурса „Работилница за репортери 2018 - Родова памет“ Теодора Александрова и Ани Павлова, и ще премине под патронажа на кмета на общината Калин Каменов. 

В четвъртото издание на социалния проект на регионалния новинарски портал EspressoNews.bg се включиха 121 деца от средните училища в 15 общини - Банкя, Благоевград, Божурище, Ботевград, Бяла Слатина, Враца, Вършец, Годеч, Драгоман, Дупница, Костинброд, Мездра, Своге, Сливница и София.В рамките на месец и половина учениците работиха по шест конкурсни задачи, под вещото менторство на утвърдени журналисти и преподаватели - Миролюба Бенатова, Емил Спахийски, Доника Ризова и ас. д-р Иван Вълчанов от катедра „Медии и обществени комуникации“ в УНССи създадоха над 300 статии и видеорепортажи.

В момента материалите на финалистите се оценяват от жури в състав: Генка Шикерова, журналист и водещ в Нова телевизия, Филипа Иванова, журналист и водещ в БНТ, доц. д-р Стела К. Ангова ръководител катедра „Медии и обществени комуникации“ на УНСС, Неда Василева, журналист и телевизионен водещ с професионална кариера в телевизиите Bulgaria ON AIR и Телевизия Европа, Лилия Мустакова, журналист и водещ в Bulgaria ON AIR, Кирил Вълчев, журналист и радиоводещ в Дарик радио, Евелина Павлова от Radio FM+.

Титлата „Репортер на EspressoNews“ гордо носят: Василена Сайчева, ученичка от ПГ „Велизар Пеев“, град Своге - победител в първото издание на конкурса през 2016 г.; Симеон Симеонов, ученик от СУ „Проф. д-р Асен Златаров“, град Годеч - победител в „Работилница за репортери 2017 - Разкажи за твоята България“; Ани Павлова, ученичка на ППМГ „Акад. Иван Ценов“ и Теодора Александрова от ПЕГ „Йоан Екзарх“, Враца - победители в третото издание на конкурса „Работилница за репортери 2018 - Родова памет“.

„Работилница за репортери 2019 - Пътят към дома“ се провежда с любезното съдействие на: RollplastAQ MagnitАвтошкола ВасилевиУНСС360 Creative BulgariaVolontimeSamsoniteBHTC МЕТРОПГ "Велиза Пеев"Автомотор корпорация АДМания ПринтКока-Кола Хеленик България


 „Работилница за репортери“ с първа награда на PR Приз 2019 Influencing the Influencers 

Вижте още:

• Застрахователният сегмент е разделен регионално според пазарите, на които Generali оперира• Уди Брадфорд (Woody Bradford) ще заеме позицията на...