1419186Шеф Манчев и шеф Шишков имат най-приятната и завидна задача тези дни. Двамата кулинари ще прекосят цяла България, за да опитат впечатляващи български рецепти, сред които туршия с дини, сладко от люти чушки и 300-годишна рецепта за кълбъсъ.

Кулинарното им турне е част от кампанията „Съхрани родния вкус“, която Лидл България стартира през септември и която има за цел да открие и съхрани традиционни български рецепти. Кулинарният тандем ще измине близо 8 000 км, като ще посети различни краища на страната – от по-големи градове като София, Варна, Бургас и Велико Търново до малки населени места, запазили очарованието на българския дух и кухня, като с. Аспарухово, с. Крушовица, с. Ореховица, с. Змейово и други.

Така например, в с. Асеново ги посрещат с 300-годишна семейна рецепта за кълбъсъ и богата трапеза от ястия, които банатските българи пазят и приготвят и до днес. В Тетевен двамата за първи път опитват конфитюр от чесън, сладко от люти чушки и рачел от тиква с шипки. Дама от Кубрат пък доказва, че туршия може да се прави и с… малки дини. Освен на вкусната и изпитана рецепта, някои от участниците залагат и на атрактивната дегустация – така двамата кулинари опитват лютеница без домати сред природата, до ивановските скални църкви край Русе.

„Хората, които ни посрещат, с основание мога да нарека съвременни възрожденци, които пазят не просто традицията на българската кухня, но и българския дух като цяло. Близо 80-90% от рецептите, които дегустираме, са семейни, предавани от поколение на поколение.“, разказва шеф Иван Манчев. Изключително впечатлен от обиколката е и шеф Таньо Шишков. „Родният вкус се крие не само в конкретното ястие, което опитваме, а в цялата атмосфера и кухня на регионите, които посещаваме. Изключително се радвам, че сред участниците има много млади семейства, които продължават традициите.“, допълва той.

Кулинарната обиколка на Манчев и Шишков не спира дотук. Предстои им да посетят още кътчета на България и да опитат още рецепти, селектирани в кампанията „Съхрани родния вкус“. Инициативата на Лидл България събра общо 1400 идеи за традиционни български консервирани продукти или сурово-сушени деликатеси от месо от цялата страна. В първия етап от кампанията, двамата кулинари заедно с екипа на Лидл България, селектираха онези рецепти, които се отличават със своята история, носят автентичния български вкус и притежават търговски потенциал. Именно кулинарните предложения, отговорили на тези три критерия, продължиха в настоящия втори етап, в който Манчев и Шишков имат тежката и отговорна задача да дегустират избраните рецепти и да изберат онази, която ще намери своето място в магазините на веригата, под продуктовата линия „Родна стряха“, и ще донесе на своя автор парична награда в размер на 10 000 лв. 

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...