PR ПризРекордният брой от 69 проекта се съзстезаваха на финала на 16-тото издание на най-стария конкурс за постижения в сферата на комуникациите. Проекти имаше в 12 от конкурсните категории.

За втора поредна година Комисията по етика на БДВО връчи своя специална награда за етични практики и устойчиво развитие.

Журито на PR приз 2016 представи отворено писмо до медиите, представителите на СЕМ и представители на българските институции във връзка с една съществена и постоянстваща пречка пред развитието на корпоративната ангажираност и инвестиции в обществено значими каузи – липсата на отразяване на името на компаниите, които иницират и подкрепят каузи, дори и в ясни случаи на напълно благотворителни, обществено значими дейности.

Репортаж от церемонията по награждаването на победителите в тазгодишното издание на конкурса можете да гледате на 21 май от 16:30 ч. в предаването „Медиите он ер” по националната телевизия България Он Ер.

По традиция, Десетият  PR Фестивал завърши с официална церемония по награждаване на победителите в конкурса PR Приз 2016, която се проведе на 19 май 2016 г. от 19.00 часа в Зала Мусала на хотел Хилтън – домакин на събитието.

Журито имаше нелеката задача да оцени и класира най-добрите проекти в 12 от конкурсните категории. В най-оспорваната категорията „CSR проект – бизнес сектор”, в която се конкурираха десет проекта, представени от водещи агенции и PR отдели на големи български и международни компании, статуетката отиде при екипа на консултантска къща „От игла до конец” за проекта „Кампания за профилактика на детското зрение”, осъществена за българската марка очила KWIAT.  Второто място в категорията заслужи проектът на Мтел – “Приеми бъдещето”, реализиран от Мтел и All Channels Communication, а на трето място се класира “ От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата” на All Channels Communications за AVON България. Специална награда в категорията връчи b2b Media, медиен партньор на PR приз 2016 и Десети PR Фестивал, като тя бе заслужена от проекта “Зелени линии Витоша” на Pure Communication.

All Channels Communications взе първата награда в категория “Специално събитие” с проекта “Beerфест-ът”. Общо 10 награди взе агенцията, като седем от тях са за съвместната им работа по проекти на Мтел.

Мтел от своя страна е най-големият корпоративен победител и в тазгодишното издание на конкурса.  PR екипът на мобилния оператор спечели общо седем награди, от които три статуетки за първите места в категориите „Корпоративна PR кампания”, „PR проект за вътрешни комуникации” и „Онлайн кампания или проект”.

ДеКони спечели статуетката в категорията “Зелени комуникации и градска среда” за проекта „Еколабиринт”, реализиран за Екопак. Агенцията спечели и второто място в същата категория с проекта „Стани екогерой, научи всички вкъщи да събират разделно!”
Екипът на Пощенска банка и BBDO Group получи специалната награда на сп. Мениджър в категория „Зелени комуникации и градска среда” за проекта „Хвъркати градски типове”. Същият проект спечели и третото място в категорията.

Статуетката в “PR проект на продукт или услуга” взе New Moment с проекта „Kamenitza 2016: Париж не е Перник”. Същата агенция взе и втора награда в категория “Корпоративна PR кампания” с проекта „Kamenitza 2016: Всички за един – да съберем приятелите на по бира”.

Специалната награда на КРИБ в категория „Корпоративна PR кампания” бе за екипа на Chapter 4 за проекта „PR Кампания за официално представяне и популяризиране на инвестиционна програма „Аурубис България Спектър 2018” в публичното пространство”.

За победител в категорията „PR проект в публичния сектор” бе отличен проектът на Британски съвет България – „5-ти Софийски фестивал на науката”. Проектът стана и вторият носител на Специалната награда на Комисията по етика.

Чаптър 4 заслужи статуетката в категория „CSR проект – нестопански сектор” с  “EarlyBaby.info – „Всичко за недоносените бебета”, реализиран за Фондация „Нашите недоносени деца”с подкрепата на AbbVie.

ARUNA PR Advisory взе отличието в категория „Имиджмейкинг” за проекта “Animalia – симбиоза на акварел и бронз в природата”.

Екипът на БНТ 2 грабна статуетката в категория „PR проект на медия” с проекта “Търси доброто”.

Тази година в специалната категория  за “PR на студентски проект” се състезаваха реални проекти, които студентите бяха реализирали в предходната година или им предстои да реализират напълно. За първото място се пребори проектът „Вземи усмивка, дари живот!”, осъществен от Виляна Батинова, Цветелина Иванова. С грамота за второ място си тръгна Мирена Керезова за проекта „Популяризиране на сайта за театър LoveTheater.bg”, а трето място заслужи проекта „Here2Help”, реализиран от група студенти от Нов български университет за курс "Тактики за връзки с обществеността".

Журито на PR приз 2016 реши да даде и специална награда за Кампания с принос в приоритетна обществена сфера на проекта "Помощ за българите от Украйна", реализиран от студенти от Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий”.

Старт на церемонията дадоха група The Burd`s – талантливи млади музиканти от Националното музикално училище „Любомир Пипков.

Водещи на церемонията бяха Неда Василева и Борислав Петров, журналисти в телевизия България Он Ер, ексклузивен медиен партньор на събитието.

Всички носители на награди по категории:

Корпоративна PR кампания:

1. 20 години Мтел – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
2. Kamenitza 2016 - Всички за един – да съберем приятелите на по бира - New Moment, реализиран за "Каменица" АД
3. Мтел преплетени линии – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

Специална награда на КРИБ за проекта проекта PR Кампания за официално представяне и популяризиране на инвестиционна програма „Аурубис България Спектър 2018” в публичното пространство – Chapter 4, реализиран за Аурубис България АД

CSR проект – бизнес сектор

1. Кампания за профилактика на детското зрение - Консултантска къща "От игла до конец", реализиран за Българската марка очила KWIAT
2. Приеми бъдещето – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
3. От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата – Аll Channels Communication, реализиран за AVON България

 Специална награда на b2b Media Специална награда на b2b Media за проекта "Зелени линии Витоша" – Pure Communication, реализиран за Lidl България

CSR проект – нестопански сектор

1. EarlyBaby.info – „Всичко за недоносените бебета” - Chapter 4, реализиран за Фондация ""Нашите недоносени деца"" с подкрепата на AbbVie
2. 10 години Готови за успех - Фондация "Помощ за благотворителността в България", реализиран за Фондация "Помощ за благотворителността в България"
3. Будителите днес - Заедно в час, реализиран за Заедно в час

PR проект в публичния сектор

1. 5-ти Софийски фестивал на науката - Британски съвет България, реализиран за Британски съвет България
2. Открито за пенсиите - Министерството на труда и социалната политика, реализиран за Министерство на труда и социалната политика
3. Касова бележка – НАП, реализиран за НАП

Зелени комуникации и градска среда

1. Еко Лабиринт – ДеКони, реализиран за Екопак България
2. Стани екогерой, научи всички вкъщи да събират разделно! - ДеКони, реализиран за Екопак България
3. Хвъркати градски типове - Пощенска банка и BBDO Group, реализиран за Пощенска банка

Специална награда на списание “Мениджър” за проекта “Хвъркати градски типове”, реализиран от Пощенска банка и  BBDO Group

PR проект за вътрешни комуникации

1. Мтел Олимпиада 2015 – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
2. Мтел – Годишна стратегия за брандиране като работодател – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
3. „На крилете на успеха” - Пощенска банка, реализиран за Пощенска банка

PR проект за продукт или услуга

1. Kamenitza 2016: Париж не е Перник - New Moment, реализиран за Каменица АД
2. Amstel за Добре прекараното време - All Channels Communication, реализиран за Загорка АД
3. ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ – СТАРТ НА 4G УСЛУГИ - Теленор България, реализиран за Теленор България

Специално събитие

1. Beerфест-ът - All Channels Communication, реализиран за Загорка АД
2. Световен ден на околната среда 2015 – Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, реализиран за Българска мрежа на Глобалния договор на ООН
3. Mtel Media Masters 2015, Пет сценария за утре – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел

PR проект на медия

1. Търси доброто - БНТ 2, Българска национална телевизия, реализиран за БНТ 2
2. Детска Игриада - Инвестор.БГ, реализиран за Инвестор.БГ

Онлайн кампания или проект

1. Отвличането на Туитър профила на Мтел – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
2. Популяризиране на мобилното приложение Ex Smoker – ProPR, реализиризан за Софарма
3. Финанси по ноти - BBDO Group, реализиран за Пощенска банка

Имиджмейкинг

1. Animalia – симбиоза на акварел и бронз в природата - ARUNA PR Advisory, реализиран за Изложба Анималия
2. Истинския Вълк от Уолстрийт в България - Related PR, реализиран за Related PR

Специална награда на комисията по етика: проект „5-ти Софийски фестивал на науката”, Британски съвет България, реализиран за Британски съвет България

Специална категория “PR на студентски проект”

1. Вземи усмивка, дари живот! - Виляна Батинова, Цветелина Иванова, ЮЗУ, реализиран за Васил Вълчанов
2. Популяризиране на сайта за театър LoveTheater.bg - Мирена Керезова, реализиран за LoveTheater.bg
3. Here2Help - Група студенти от Нов български университет за курс "Тактики за връзки с обществеността", реализиран за Here2Help

Специална награда на журито на PR приз 2016 за Кампания с принос в приоритетна обществена сфера на проекта "Помощ за българите от Украйна" – студенти от Великотърновски университет „Св. Св. Кирил и Методий”

PR Приз 2016 и Десетият PR Фестивал се осъществиха благодарение на:

В партньорство с: КРИБ, „ЗД Евроинс” АД, БААК, The Smarts, Idea PR & Advertising, Dea Solutions

* b2b Media е медиен партньор на събитието.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...