Сътрудничество вместо конкуренция: United Partners и Enterie сформират партньорство от PR агенции

Мрежата от агенции Enterie, управлявана от полската PR и комуникационна агенция Profeina, и българската агенция с международна мрежа United Partners стартираха стратегическо сътрудничество. Тяхната обща цел е да предлагат стратегическо консултиране на глобално ниво, като същевременно поддържат локална ефективност и експертно качество.

PR индустрията претърпява дълбока промяна: инструменти, базирани на изкуствен интелект, вече подпомагат екипите в много задачи, от създаване на съдържание до анализ на данни. Проучване на IPRN показва, че 83% от PR агенциите вече използват изкуствен интелект - за редакционна работа, изследвания и анализ на данни.

Инструментите с изкуствен интелект обаче сами по себе си не могат да се сравнят с креативността, задълбоченото познаване и разбиране на бранда или културния контекст. Там, където взаимоотношенията, автентичността и доверието са от решаващо значение, партньорствата остават най-доброто решение.

В този контекст мрежите от агенции, които си сътрудничат, а не се конкурират, получават ясно предимство: те могат да комбинират know-how, да увеличат оперативния си мащаб и да разширят обхвата на компетенциите, за да реагират по-ефективно на комуникационните предизвикателства на клиентите.

Сътрудничество между Enterie и United Partners

Основана през 2017 г., Enterie е специализирана в PR и стратегически комуникации за технологични марки и стартиращи компании и е разработила собствена платформа EnterieGO за разпространение на прессъобщения. Enterie оперира предимно в Европа, САЩ и Близкия изток.

United Partners има опит в области като employer branding и public affairs, като работи с клиенти в бързооборотния, технологичния, публичния сектор, както и здравеопзаване. United Partners има партньорска мрежа в над 60 страни, включително Близкия изток, Турция и региона на Персийския залив.

И двете агенции се стремят да предлагат услуги в индустрии, където всяка от тях има силна експертиза. Чрез сътрудничество те разширяват обхвата си и могат да провеждат международни кампании в още по-голям мащаб.

Както Enterie, така и United Partners имат дългогодишен опит в международни кампании – например, Enterie е управлявала комуникациите за интеграцията на две образователни компании в осем страни, както и институционални PR кампании в рамките на ЕС едновременно в 34 страни.

United Partners, от своя страна, има доказан международен опит. Преди няколко години агенцията беше избрана от Diageo за свой стратегически партньор в областта на културата и развлеченията в 6 държави в Централна и Източна Европа. Съвсем наскоро работата ѝ с лидера в ИТ сферата Kyndryl спечели световно признание с две награди IPRA Golden World Awards for Excellence. Първата, за „Интеграция на традиционни и нови медии“, беше за многоезично виртуално събитие, включващо водещи медии и инфлуенсъри от региони като EMEA, Индия и Япония. Втората, за „Community Relations“, беше признание за кампания, проведена съвместно с партньорската агенция на United Partners в Мексико, ágora, в тясно сътрудничество с Kyndryl Mexico и Министерството на икономиката на страната.

Сътрудничество вместо конкуренция: United Partners и Enterie сформират партньорство от PR агенции

Предимства за клиентите

Клиентите получават достъп не само до широка гама от PR услуги на множество пазари, но и до специалисти, запознати със спецификите на различните индустрии – с опит в подкрепа на клиенти от фармацевтичния, технологичния, финансовия, туристическия и публичния сектор.

С местни партньори, част от мрежите, комуникациите могат да протичат едновременно в различните държави, като същевременно се отчита националният контекст. Местните офиси и екипи позволяват стратегиите да бъдат адаптирани към езика, медийната култура и очакванията на аудиторията на всеки пазар.

„Независимостта на двете мрежи гарантира на клиентите гъвкав подход, бърза реакция и ясни условия за сътрудничество“, споделя Мария Гергова-Бенгтссон, главен изпълнителен директор на United Partners и United Partners Network. „Вярваме, че истинската сила на мрежите от независими агенции идва от взаимното им допълване и изграждането на мостове. Сътрудничеството с Enterie е естествена стъпка към предлагането на стратегичско консултиране на глобално ниво, като същевременно се запзва локалната ефективност“, добавя Бенгтсон.

Основа на партньорството

Вместо да третират други агенции като конкуренти, Enterie и United Partners се фокусират върху изграждането на партньорства, споделянето на ресурси и знания. В епоха, в която много процеси са автоматизирани, човешките взаимоотношения остават ключов комуникационен актив, даващ на агенциите гъвкавост и устойчивост.

„Мария и аз винаги сме давали приоритет на сътрудничеството пред конкуренцията. Заедно изграждаме нов модел на агенциите, базиран не на доминация, а на партньорство.“, казва Магдалена Горак, главен изпълнителен директор на полската агенция Profeina и основател на мрежата Enterie.

„Магдалена перфектно улавя нашата споделена философия. Вярваме, че бъдещето на нашата индустрия няма да бъде изградено на доминация, а на партньорство. Във време, когато технологиите и изкуственият интелект могат да автоматизират почти всичко, това, което наистина ни отличава, са човешките взаимоотношения, познаване на спецификите на различните култури и доверието. Това сътрудничество дава на клиентите нещо, което никой алгоритъм не може - опитни, доказали се екипи на място, на всеки пазар, работещи заедно със скоростта и интуицията, които само истинското сътрудничество може да осигури.“споделя Мария Гергова-Бенгтсон, главен изпълнителен директор на United Partners и United Partners Network.

Вижте още: