В деня на Черно море стартира предизвикателството Hack-A-Plastic за преизползване на извадената от Черно море пластмаса

Hack-A-Plastic Challenge ще бъде представено на откриването на изложбата “Скритото море” в Credo Bonum днес

В международния ден на Черно море, 31 октомври, стартира предизвикателството Hack-A-Plastic, което търси творчески идеи и проекти за преизползването на 7 тона пластмаса, извадени от нашето море. Инициативата е на “Черноморски улов”, които от години работят за утвърждаването на ролята на черноморския риболовен флот като фактор в опазването на морските ресурси. Сега българският рибен бранд отправя предизвикателство към дизайнери, художници, артисти, архитекти, технолози, студенти, стартъпи, организации и всеки, който милее за Черно море и има добра идея какво може да се създаде с пластмасовите отпадъци, които рибарите вадят от него.

“Черноморски улов” и рибарското сдружение “Черноморски изгрев” стартират кампанията “Най-ценният улов” през 2020 и за 2 години 25 кораба събират над 7 тона отпадъци от морето, сред които има около 4,5 тона стари рибарски мрежи от пластмаса. (видео). Предизвикателството Hack-A-Plastic е следващата стъпка в инициативата — състезание за неочаквани, креативни, смели решения, как да преизползваме събраната пластмаса, за да превърнем „Най-ценния улов“ в устойчив, дългосрочен проект и в нещо полезно.

В деня на Черно море стартира предизвикателството Hack-A-Plastic за преизползване на извадената от Черно море пластмаса

Заданието, журито, наградите и правилата за участие в предизвикателството са представени на http://foroursea.org/challenge/ и в изложбата “Скритото море”, която може да бъде видяна до 6-ти ноември в галерия “Credo Bonum”. Изложбата сблъсква няколко гледни точки за българското море чрез кадрите на двама фотографа. Мащабните панорами на Иван Атанасов ни пренасят в някои от най-запазените и непокътнати от човешка ръка диви заливи по крайбрежието, а документалните кадри на Неделчо Хазърбасанов разказват историята на хората, които освен, че буквално вадят храната си от него, имат и съществена роля за опазването му. В центъра на експозицията е и една друга гледна точка под повърхността на морето, представена чрез инсталация от извадената от морето пластмаса.

В деня на Черно море стартира предизвикателството Hack-A-Plastic за преизползване на извадената от Черно море пластмаса

Крайна цел на кампанията е да се намали замърсяването в черноморската фауна, а извадените от морето мрежи да се рециклират и преизползват в нови продукти. Зад каузата на основаната от “Черноморски улов” фондация “За нашето море” застават и фондация и галерия Credo Bonum и агенция Imp-Act като организатори на изложбата и инициативата, Ценна пластмаса София, CleanTech Bulgaria, които подпомагат осъществяването на Hack-A-Plastic и Surfrider Foundation.

Вижте още:

Сдружение Българска асоциация за управление на хора (БАУХ) има нов изпълнителен директор. Това е Паула-Анастасия Сбиркова, която поема ролята, след като Полина Господинова-Георгиева реши да продължи професионалното си...

Стратегията е насочена към развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на взаимоотношенията.Революционната стратегия на Пощенска банка...