2/5 от служителите се притесняват за сигурността на работното си място

13% са изгубили работата си заради навлизането на AI.

Две пети от работниците в световен мащаб са загрижени за дългосрочната сигурност на работното си място, което насърчава 83% от тях да останат при настоящия си работодател. Това показват резултатите от глобално проучване на световния лидер в HR услугите Adecco Group. То е проведено сред 35 000 служители от 20 сектора в 27 държави.

Причините такъв висок процент от служителите да нямат нагласа за смяна на работното си място не се дължи непременно на лоялност или липса на възможност за друго кариерно развитие. Като основен мотив те изтъкват икономическата нестабилност, а от друга страна заплахата от AI до доведе до загуба на работата им.

В сравнение с миналогодишното проучване на Adecco Group, когато само 8% от служителите изразяват притеснение относно навлизането на AI, в тазгодишното 13% споделят, че вече са изгубили работата си, заради изкуствения интелект.

В същото време резултатите показват, че само ¼ от работниците са обучени как да ползват AI на работното си място

„Компаниите имат ключова ролята за психичното здраве на служителите си. Притеснителен е фактът, че всеки 4-ти от 10 служителя споделя, че е имал симптоми на бърнаут през последните 12 месеца. Чувството за прегаряне е значително по-разпространено (62%) сред работниците, които са загрижени за въздействието на AI. Затова компаниите трябва да бъдат водещата страна в подобряване на уменията на техните служители и подготвянето им за тази огромната промяна на трудовия пазар, която настъпва с внедряването на изкуствения интелект.“, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.

Доверието от страна на служителите, че техните мениджъри знаят как да управляват промяната, която произтича от AI не е високо – 1 от 2-ма изразява това мнение. Само 46% от работещите в световен мащаб имат доверие в уменията и знанията на лидерите за AI, за да могат да разберат рисковете от интеграцията му в работния процес.

Вижте още:

Събитието откри „Седмицата на еврото“ с фокус влизането на България в еврозоната.Асоциацията на банките в България (АББ) подкрепи Десетата юбилейна...

Leaders of Influence Awards 2024 са най-новото предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.Кандидатстването за Годишните награди започна, а официалната церемония по награждаване на призьорите във второто издание на...