● Придобиването, одобрено от Комисията за защита на конкуренцията, разширява портфолиото на SAMEDAY Group с услуги, предназначени за магазини, работещи чрезонлайн канали, в Централна и Източна Европа.
● През 2023 г. Pactic Group доставя общо около 3,5 млн. пратки.
● Придобиването следва значителното разширяване на мрежата за доставки извън дома на куриера в България и Унгария.
● В България компанията стартира нова shop-in-shop услуга през август.
SAMEDAY, куриерската компания с най-голямата мрежа за доставки извън дома в региона, продължава да развива регионалната си инфраструктура и обявява придобиването на унгарската компания - Pactic Group. След разширяването на инфраструктурата си за доставки извън дома в България и Унгария тази нова сделка е стъпка в реализирането на стратегията на SAMEDAY да създаде отворена зона за доставки в региона и да затвърди позициите си на двата пазара.
С придобиването на Pactic Group, SAMEDAY Group подобрява услугите си, насочени към клиенти, опериращи с трансгранични доставки, като разширява обхвата им на множество европейски пазари. По този начин, след финализиране на сделката, клиентите на SAMEDAY ще имат достъп до цялостни услуги за доставка, които им позволяват да извършват доставки в целия регион при параметри, които повишават тяхната конкурентоспособност.
Основана през 2010 г., Pactic Group е мултибранд платформа, която предлага услуги на електронни търговци на дребно и малки и средни предприятия, работещи в областта на онлайн търговията. Чрез своите дистрибутори на куриерски услуги - Allpacka и Furgefutar, които са неразделна част от групата, отделните потребители могат да сравняват и да получават достъп до национални и международни услуги за доставка само с няколко кликвания. Освен това, Pactic улеснява пълното възлагане на логистични процеси и доставки на външни изпълнители, като през 2023 г. обработва приблизително 3,5 милиона доставки.
Със седалище в Будапеща, Pactic Group има около 40 служители и отчита оборот от около 15 милиона евро през 2023 г.
„Вярваме в услугите за доставка без граници, които осигуряват на клиентите едно и също висококачествено изживяване, независимо дали са в Румъния, Унгария или България. Придобиването на Pactic Group е още една стъпка в плана на SAMEDAY да подобри присъствието си в региона. Оставаме ангажирани да достигнем 8500 точки за доставка в трите държави, в които оперираме, до края на годината, чрез нови easybox автомати, както и чрез въвеждането на shop-in-shop решения“, казва Лучиан Балтару, главен изпълнителен директор на SAMEDAY Group.
През април SAMEDAY обяви намерението си да придобие унгарската куриерска компания Sprinter. След одобрение от съответните органи сделката беше финализирана през юни. От септември клиентите на SAMEDAY и Sprinter, както и новите онлайн магазини, избрали услугите на куриерската компания, имат достъп до единна технологична инфраструктура, съобразена с нуждите на съвременната търговия.
През 2023 г. SAMEDAY достави близо 100 милиона пратки в региона и е първата румънска куриерска компания, която разширява дейността си извън националните граници. SAMEDAY Унгария стартира през 2020 г., последвана от българския клон през 2022 г. Понастоящем компанията управлява над 5000 пункта за доставка извън дома в Румъния, България и Унгария. Оттогава насам броят на онлайн магазините, които избират услугите за трансгранична доставка, се е удвоил, като през 2023 г. отчита 106% увеличение.
В България компанията вече си партнира с над 500 онлайн магазина и разполага с повече от 700 точки за доставка извън дома. А през август куриерът планира да пусне и нова shop-in-shop услуга.
„Нашата цел е да предложим повече възможности за растеж на клиентите ни в България. Нарастването на мрежата ни за доставки извън дома и създаването на зона за доставки без граници в региона играе важна роля в изпълнението на стратегията ни за подпомагане на онлайн магазините да увеличат мащабите на техния бизнес.“, казва Радослав Крумов, изпълнителен директор на Sameday България.
Общата планирана инвестиция на SAMEDAY Group за 2024 г. е над 60 млн. евро, като половината от нея ще бъде насочена към увеличаване на капацитета за доставка чрез разширяване на мрежата за доставки извън дома.