2019 семейства в нужда от Пловдив и региона ще получат устройства за енергийна ефективност
Schneider Electric, лидерът в дигиталната трансформация на енергийния мениджмънт и автоматизацията, стартира втората фаза на социално отговорната си инициатива #ДариЕнергия. Целта на кампанията е борбата с енергийната бедност. Тя се реализира в рамките на световната кауза на Schneider Electric енергията да бъде достъпна навсякъде, за всеки и по всяко време.
По време на втората фаза на #ДариЕнергия ще бъдат определени 2019 семейства от Пловдив и региона, които живеят в енергийна бедност. В следващите месеци и преди зимния сезон доброволци от благотворителни организации и служители на Schneider Electric ще раздадат на нуждаещите се специални пакети с пособия за подобряване на енергийната ефективност в дома, както и материали със съвети за елиминиране на енергийните загуби в домакинствата. Пакетите се състоят от аератори за увеличаване на обема на водната струя на домашните чешми, което води до намалено потребление на вода, разклонители със защита, които пазят уредите, включени в тях,и енергоспестяващи LED лампи.
Борбата с енергийната бедност е мисия на компанията на глобално ниво, която е сред основните полета на дейност на фондацията Schneider Electric. Енергийно бедните в България са над 1,5 млн. души и чрез инициативи като #ДариЕнергия целта е да се постигне подпомагане с физически устройства за пестене, както и обучение за оптимизиране на потреблението и широка осведоменост.
В #ДариЕнергия Schneider Electric си партнира с Община Пловдив и Енергийна агенция Пловдив. В общинската програма на Пловдив се предвижда безплатна подмяна на печките на твърдо гориво с по-екологично отопление на електричество, пелети, газ или централно парно отопление. Целта еда се намали въздействието на домакинствата, използващи твърдо гориво, върху качеството на атмосферния въздух, като бъде намалено количеството на фини прахови частици.
„Национален алианс за работа с доброволци” (НАРД) припозна каузата на #ДариЕнергия и се включи с екипи за окомплектоване на енергоспестяващите пакети, които през следващите месеци ще бъдат доставени на нуждаещите се семейства. За достигането до семействата основна роля играят доброволците на НАРД, активно се включва и фондация „ДА“, които чрез широката си мрежа от партньори достигат до най-нуждаещите се. В проекта чрез извършване на доставки се включват и Speedy. Веригите магазини Praktiker и Mr.Bricolage – част от партньорската мрежа за продажби на Schneider, както и Филкаб, ключов дистрибутор на компанията у нас – подпомогнаха проекта със специална организация за доставките на необходимите изделия в пакетите. „Много е окуражаващо да видим как бизнесът се обединява и полага нужните усилия, когато е налице възможност да подпомогне добра кауза“, споделя Елена Ватрачка, директор Човешки ресурси в Шнайдер Електрик България и двигател на #ДариЕнергия в компанията. „Очакваме от следващата година Фондация Schneider Electric да отвори за България направлението „Образоване“, с което ще получим възможност да работим по повече проекти и да бъдем в пряка полза на младите“, допълва тя.