Асен Ягодин, член на УС и изпълнителен директор на Пощенска Банка, бе гост в 12-то издание на едно от най-големите икономически събития, които се провеждат у нас – форумът „Шумът на парите“. Една от основните теми във фокуса на дискусията беше дигитализация на банките.
„Дигиталното банкиране е по-бърз, по-удобен и по-евтин начин на предлагане на банковите услуги, отколкото посещението в клон. Няма как този процес да не се развива и то силно катализиран от пандемията в последната година и половина. От тази гледна точка, ние банките сме тези, които трябва да продължават да имплементират дигитални решения, защото, в крайна сметка, клиентите са тези, които определят поведението на банките“, заяви Асен Ягодин и допълни, че финансовите институции ще продължат целенасочено да задълбочават усилията си в тази посока.
Според него се забелязва засилен интерес към дигиталното банкиране от страна на клиентите. „Това в пълна степен се отнася до мобилното ни приложение. За последната година в Пощенска банка имаме ръст от 60% на клиентите там и 50% ръст на трансакциите, което само по себе си показва, че това е пътят, който ще следваме“, категоричен беше той.
Асен Ягодин акцентира по време на форума, че присъствието на физическите банкови клонове е силно предимство, което банките имат пред финтех компаниите. „Освен предимствата, които клиентите извличат от дигиталното банкиране, те могат да получат в банковия клон един човешки разговор и компетентни съвети от служители професионалисти. Това безценно общуване, което може да се получи в клона на банката, трудно би могло да се случи от изкуствения интелект на финтех компаниите“, обясни той пред другите участници.
„През последните десетина години бяхме свидетели на различни кризи, ето защо при случилото се миналата години ние бяхме подготвени с правилните изводи. Затова ни помогна и навременно приложеният и по подходящ начин банков мораториум през пролетта на миналата година. По този начин банките намериха правилната формула, а икономическата активност през банкови кредити беше запазена, това от своя страна доведе и до ръст в кредитирането, който при нас в Пощенска банка беше много сериозен“, сподели в хода на разговора Асен Ягодин и допълни, че се забелязват белези за възстановяване от кризата.
Ипотечното кредитиране също бе сред застъпените теми по време на „Шумът на парите“ 2021. „Потребителите чувстват вътре в себе си, че нещо трябва да направят, за да защитят своите финанси, както и да направят т.нар. „ливъридж” над тези свои финанси и да вземат банков кредит, който в момента е по-евтин от всякога, и да ги вложат в нещо, което в България се счита за сигурно – недвижимост. Затова не е никак необичайно това, което се случва на пазара на ипотечните кредити”, посочи Асен Ягодин.
Какво правим с нашите спестявания, тъй като алтернативата депозит вече не е налична, директно инвестиране на фондовите пазари без консултант и финансова грамотност също не е алтернатива. Недвижимият имот е някакво решение, но не всеки се престрашава да го вземе.
Участниците обсъдиха и какви продукти могат да предложат банките, които да оптимизират доходността, освен депозитите в момента. От своя страна Асен Ягодин изтъкна, че към момента клиентите могат да се възползват от едно добро решение, което ще е налично в следващите няколко години – структурираният депозит. „Предимството тук е, че главницата е подсигурена, а в същото време клиентът би се възползвал от позитивния ръст на всички тези инструменти, които стоят зад взаимните фондове, свързани с този структуриран депозит”, поясни той.
https://www.facebook.com/profit.bg/videos/833659930573041/
„Дигиталното банкиране е по-бърз, по-удобен и по-евтин начин на предлагане на банковите услуги, отколкото посещението в клон. Няма как този процес да не се развива и то силно катализиран от пандемията в последната година и половина. От тази гледна точка, ние банките сме тези, които трябва да продължават да имплементират дигитални решения, защото, в крайна сметка, клиентите са тези, които определят поведението на банките“, заяви Асен Ягодин и допълни, че финансовите институции ще продължат целенасочено да задълбочават усилията си в тази посока.
Според него се забелязва засилен интерес към дигиталното банкиране от страна на клиентите. „Това в пълна степен се отнася до мобилното ни приложение. За последната година в Пощенска банка имаме ръст от 60% на клиентите там и 50% ръст на трансакциите, което само по себе си показва, че това е пътят, който ще следваме“, категоричен беше той.
Асен Ягодин акцентира по време на форума, че присъствието на физическите банкови клонове е силно предимство, което банките имат пред финтех компаниите. „Освен предимствата, които клиентите извличат от дигиталното банкиране, те могат да получат в банковия клон един човешки разговор и компетентни съвети от служители професионалисти. Това безценно общуване, което може да се получи в клона на банката, трудно би могло да се случи от изкуствения интелект на финтех компаниите“, обясни той пред другите участници.
„През последните десетина години бяхме свидетели на различни кризи, ето защо при случилото се миналата години ние бяхме подготвени с правилните изводи. Затова ни помогна и навременно приложеният и по подходящ начин банков мораториум през пролетта на миналата година. По този начин банките намериха правилната формула, а икономическата активност през банкови кредити беше запазена, това от своя страна доведе и до ръст в кредитирането, който при нас в Пощенска банка беше много сериозен“, сподели в хода на разговора Асен Ягодин и допълни, че се забелязват белези за възстановяване от кризата.
Ипотечното кредитиране също бе сред застъпените теми по време на „Шумът на парите“ 2021. „Потребителите чувстват вътре в себе си, че нещо трябва да направят, за да защитят своите финанси, както и да направят т.нар. „ливъридж” над тези свои финанси и да вземат банков кредит, който в момента е по-евтин от всякога, и да ги вложат в нещо, което в България се счита за сигурно – недвижимост. Затова не е никак необичайно това, което се случва на пазара на ипотечните кредити”, посочи Асен Ягодин.
Какво правим с нашите спестявания, тъй като алтернативата депозит вече не е налична, директно инвестиране на фондовите пазари без консултант и финансова грамотност също не е алтернатива. Недвижимият имот е някакво решение, но не всеки се престрашава да го вземе.
Участниците обсъдиха и какви продукти могат да предложат банките, които да оптимизират доходността, освен депозитите в момента. От своя страна Асен Ягодин изтъкна, че към момента клиентите могат да се възползват от едно добро решение, което ще е налично в следващите няколко години – структурираният депозит. „Предимството тук е, че главницата е подсигурена, а в същото време клиентът би се възползвал от позитивния ръст на всички тези инструменти, които стоят зад взаимните фондове, свързани с този структуриран депозит”, поясни той.
https://www.facebook.com/profit.bg/videos/833659930573041/