BluePoint: 33,5% от българските граждани са увеличили доходите си  през 2023 г. спрямо предходната

Данните бяха представени заедно с лансирането на новото уеб пространство за пазарни данни – BluePlace.

Проучване на агенцията за маркетингови изследвания – BluePoint, на тема „Равносметка и прогнози: 2023 спрямо 2024 г.“ сочи, че 33,5% от българските граждани са увеличили доходите си през настоящата година спрямо предходната. Прогнозите за предстоящата 2024 г. показват, че малко над 85% от респондентите очакват тя да бъде по-благополучна от предходната. Резултатите бяха представяни на събитие за медии и партньори, което даде старт и на иновативното уеб пространство за пазарни данни – BluePlace. То дава достъп до анализи и представителни проучвания в редица категории, като „Храни и напитки“, „Електронна търговия“, „Търговия и услуги“, „България в цифри“, „Потребителско поведение“.


„Щастлив съм, че успешно лансираме първата българска уеб платформа за споделяне на информация в различни сектори и бизнес направления! Благодаря на целия екип на BluePoint, с който подготвихме 20 специализирани доклада, с които стартираме. Те имат за цел да съдействат за вземането на ефективни решения най-вече от представители на средния и прохождащ бизнес в страната – чрез актуални, достъпни и конкретни отговори на ключови теми. Планираме да разширим този списък, като увеличим броя на докладите до 200 – в рамките на 2024 г. В допълнение, предстои и въвеждането на възможност за закупуване на преференциални абонаменти за регистрираните в платформата“, каза Юлиан Добрев, основател и директор „Анализи“ в BluePoint.

Анкетата, част от проучването „Равносметка и прогнози: 2023 спрямо 2024 г.“, включва въпроси в направления, свързани с личното удовлетворение, здравословното състояние и отличителни събития през 2023 г. 53,1% от анкетираните споделят, че за тях в личен план годината е била предимно успешна. Близо 50% определят здравословното си състояние като „добро“, а 16,5% – като „много добро“. Малко над 50% са посочили като позитивно събитие организирането на пътуване, а за 33,5% такова е увеличението на собствените доходи. Определенията, с които респондентите характеризират 202г г., са: динамична (39,8%), успешна (33,7%) и трудна (30,2%).

85,3% от анкетираните очакват 2024 г. да бъде по-добра от 2023 г., а само малко над 5% са с противоположни, негативни убеждения. Мнозинството от респондентите са неутрално настроени по отношение и на политическата обстановка в страната. 48,6% очакват сериозни политически сътресения, а 28,1% сред тях предполагат, че предстоят нови избори в страната. 24,7% прогнозират известни сътресения, но остават позитивни и в очакване на предимно стабилно състояние. Най-малък е делът на онези, които се надяват на устойчивост – 19,5%.

Тенденцията в различните нагласи се утвърждава и по линия на икономическите прогнози. 34,2% предвещават относителна икономическа стабилност. 20,5% смятат, че 2024 г. ще донесе икономически растеж, а 13% очакват сериозен подем. От друга страна, 21,9% прогнозират забавяне на икономиката, а 10,5% – предстояща икономическа криза. Въпреки това, най-дългоочакваните покупки за респондентите попадат в категория „Домашни придобивки“. 23% от тях искат да обзаведат дома си, а на 39,3% им предстои ремонт на жилище (къща, апартамент или вила).

Проучването е реализирано в периода 7-12 декември 2023 г. чрез онлайн анкета сред 430 души от различни населени места в България, на възраст 20-65 години. Целта на доклада е улавяне възприятията на потребителите у нас в различни житейски аспекти.

Пълните данни от проучването, както и докладите в останалите категории, са достъпни на официалната страница на платформата за пазарни данни: www.blueplace.bg.

Вижте още:

Държавата започва обсъждането на възможностите за изграждането на консолидиран платежен механизъм за компенсиране на производителите при форсмажорни обстоятелства. Това се...

Между 6 месеца и 1 година са необходими на българските компании, за да се подготвят за еврозоната. Това показват резултатите от неформално проучване на Асоциация на...

„Старият дъб“ е специално място. Това не е само последната оцеляла кръчма, но и единственото останало обществено място, където могат да се срещат...