УниКредит отчита най-доброто тримесечие в историята си със значително подобрение на всички ключови показатели. Групата постига 22% възвръщаемост на капитала (RoTE), което е едно от най-добрите за сектора.
Нетната печалба за първите три месеца на годината бележи ръст от над 8% до 2,8 млрд. евро. За същия период нетните приходи се повишават с 2,8% до 6,5 млрд. евро, в резултат от увеличение на приходите от такси и комисиони с 8,2% до 2,3 млрд. евро, което напълно компенсира намалението в нетните лихвени доходи до 3,5 млрд. евро.
УниКредит отчита и водещ за сектора коефициент разходи/приходи от 35,4% с продължаващо разумно управление на разходите и непрекъснати инвестиции с цел по-добро обслужване на клиентите. Групата запазва и високото качество на активите с ниска цена на риска.
В съобщението си за финансовите резултати, УниКредит посочва, че възможности за неорганичен ръст има, но те ще бъдат разглеждани само, ако носят ползи на всички заинтересовани страни.
Групата потвърждава и ангажимента си към изпълнение на ЕSG стратегията си, която е водеща и за пример и включва устойчивостта във всяка дейност, придържайки се към ESG принципите на УниКредит.
Коментар на Андреа Орчел, главен изпълнителен директор на УниКредит:
„Постигнахме най-добрите тримесечни резултати в историята на УниКредит и 17-ото тримесечие на последователен ръст на печалбата. Възвръщаемостта на капитала се увеличи до водещите за пазара 22%, като капиталовите ни резерви достигнаха 10 млрд. евро. Нетната печалба нарасна с 8,3% до 2,8 млрд. евро. Приходите от такси и комисиони се увеличиха с впечатляващите 8,2% на годишна база благодарение на активността на нашите клиенти и напълно компенсираха планирания спад в нетните лихвени доходи. Нетните приходи се увеличиха с 3,2% до 6,5 млрд. евро.
Запазихме разумното управление на разходите, което доведе до водещото за пазара съотношение на разходите към приходите от 35,4%. Качеството на активите остана високо. Макросредата стана по-сложна и несигурна. Въпреки това, имаме увереността да подобрим прогнозата си за нетната печалба и разпределението й през 2025 г., както и убедеността ни, че ще постигнем целите си за 2027 г. Оставаме ангажирани с постигането на последователни висококачествени резултати и сме фокусирани върху подкрепата на нашите клиенти и общности, особено в трудни времена.“