Moody's повиши за втори път тази година дългосрочния депозитен рейтинг на Пощенска банка на Baa1 от Baa2

Актуализираната оценка още веднъж затвърждава добрата работа, ефективността и стабилните финансови показатели на банковата институция.

Международната рейтингова агенция Moody's Ratings („Moody's“) повиши за втори път тази година дългосрочния депозитен рейтинг на Пощенска банка от Baa2 на Baa1. Актуализираната оценка идва само 3 месеца след предишната и е поредно признание за институцията, като потвърждава нейната ефективност, стабилна капитализация, повтаряща се рентабилност и силни финансови показатели. В същото време рейтинговата агенция - една от трите най-големи в света, определи на Пощенска банка дългосрочен и краткосрочен инвестиционен рейтинг за емитент за чуждестранна и местна валута Baa3/P-3. Перспективата за дългосрочните рейтинги, депозитен и за емитента, е стабилна.


Стабилната рейтингова перспектива се ръководи от очакванията на Moody’s, че профилът на платежоспособност и ликвидност на Пощенска банка ще остане солиден.

„Изключително сме доволни от това високо признание за нашата работа, защото то още веднъж подкрепя стратегическите ни цели за стабилен растеж, потвърждава способността ни да поддържаме силни финансови показатели, адаптирайки се успешно към динамичните пазарни условия. Всяко отличие е доказателство и за доверието, което получаваме от нашите акционери, партньори и клиенти и това може само да ни радва. Следваме високите стандарти, за да предоставим отлично потребителско изживяване и иновации, които не само да отговарят, но и да надминават очакванията на нашите клиенти, задавайки тенденциите в банковия сектор в страната. Вярваме, че се движим в правилната посока и с точното темпо“, коментират от Пощенска банка.

Пощенска банка, част от международната група Юробанк, има повече от 30 години успешно присъствие на българския пазар. Компанията следва стриктно своята стратегическа рамка за развитие на екосистема от дигитални и традиционни канали за банкиране и се отличава със своите модерни решения, иновативни концепции и специализирани продукти и услуги. Тя е една от най-награждаваните компании в редица национални и международни конкурси, като през 2024 г. получава и отличието за „Топ работодател“ от международния независим Top Employers Institute за втора поредна година.

Обявена е и за най-добрата банка попечител в България от престижното международно издание за капиталови пазари, управление на активи и инвестиционна дейност Global Custodian за дванадесета поредна година, а визионерската стратегия на Пощенска банка за непрекъснато въвеждане на иновативни дигитални решения спрямо най-новите глобални тенденции ѝ осигурява наградата за „Най-добра банка в банкирането на дребно в България“ (Best Retail Banks, Bulgaria) от престижния конкурс World Finance Banking Awards за 2024 г. За цялостната удовлетвореност на клиентите от обслужването им и работата на фронт офисите на финансовите институция банката е отличена и в категория „Таен клиент“ в годишните награди на Асоциация „Банка на годината“.

Повече информация за иновативните продукти и услуги на Пощенска банка може да бъде открита на www.postbank.bg.

Вижте още: