В рамките на кампанията ще бъдат засадени 1000 дървета.
Като част от стратегията за устойчиво развитие Обединена българска банка (ОББ), част от КВС Group в България, дава начало на кампания в подкрепа на биоразнообразието и опазването на околната среда. Банката планира да засади 1000 дървета за първите 1000 клиенти, които зададат въпрос, свързан с природата, на дигиталния асистент Кейт в мобилното приложение ОББ Мобайл.
Целта на кампанията е да насочи вниманието и да провокира интерес към темата за опазването на природата. За да участва, клиентът трябва да влезе в мобилното приложение на банката и да попита дигиталния асистент Кейт за инициативата, а тя ще му зададе 3 интересни въпроса.
Сред фактите, които Кейт може да сподели с потребителите, са броят застрашени от изчезване животински видове, количеството на произвежданата от човека пластмаса и други. Паралелно с кампанията в ОББ Мобайл, серия от материали в социалните мрежи информират аудиторията за любопитни факти, свързани с опазването на биоразнообразието и околната среда.
По данни на WWF, например, популациите на диви животни са намалели с 69% за последните 50 години, а според Междуправителствената научно-политическа платформа за биологично разнообразие и екосистемни услуги (IPBES) над 1 милион животински вида са на път да изчезнат. Друг любопитен факт е, че всяка минута се изсичат средно 2 400 дървета, което прави 144 000 на час (по данни на Европейската инвестиционна банка). Това са между 15 и 18 млн. хектара гори, изсечени за една година, или територия с размерите на Белгия.
Усилията за насърчаване на устойчивостта са в основата на корпоративната стратегия на КВС Group в България, а новозасадените дървета ще формират поредната част от гората, посадена от служителите на Групата в страната. От 2019 година компанията инициира и подпомага залесяването на общо девет терена в цялата страна. През пролетта на 2023 г. 200 служители на КВС Group в България се включиха в засаждането на над 8000 акациеви фиданки в село Голема Раковица, община Елин Пелин. Инициативата беше резултат от първата обща продуктова кампания на ОББ и досегашната КВС Банк България, в рамките на която беше обещано, че за всяко първо влизане на клиент в мобилните приложения на двете банки за период от един месец, ще бъде засадено по 1 дръвче.
Повече информация за текущата кампания, както и интерактивната карта с всички залесени от КВС Group в България територии, може да бъде намерена в специалната секция на сайта на ОББ: https://www.ubb.bg/zasadi-durvo