Финансовата институция обяви и старта на ежегодната си стажантска програма, а специалните решения са в полза на кандидатите за работа и стаж.
Пощенска банка разработи иновативни инструменти, базирани на изкуствен интелект (Artificial Intelligence, AI), на кариерния си сайт, с които още веднъж модернизира и улеснява процеса на кандидатстване за работа и стаж. Новите AI технологии – „Story Builder“, „CV Assistant“ и „Interview Trainer” надграждат цялостната стратегия на финансовата институция за привличане и развитие на таланти, демонстрират грижата ѝ към кандидатите и новаторството, с което подобрява общата работна среда.
Те са част от интегрираната ѝ система от дигитални решения с фокус върху геймификацията и персонализираното преживяване на бъдещите служители. Финансовата институция е първата на пазара в България с „AI Story Builder“, който дава възможност на кандидатите да оценят своите силни страни и да кандидатстват вместо със CV по алтернативен начин на база своите умения в духа на актуалните световни тенденции. Компанията е и една от първите в страната, която използва AI в помощ на кандидатите чрез технологичните функционалности „CV Assistant“ и „Interview Trainer” на кариерния си сайт www.careers.postbank.bg. С тези иновативни AI технологии Пощенска банка за пореден път затвърждава изключителната си визия и високи стандарти при прилагането на модерни подходи за привличане и развитие на таланти и в утвърждаването на силен иновативен работодателски бранд.
Новите три функционални модула на кариерния сайт на банката активно ще подпомагат талантите в техния професионален път, като развиват компетенциите им на различни етапи в процеса на кандидатстване за работа и стаж, предоставят им алтернативни подходи при липса на опит и им дават възможност да подобряват цялостното си представяне пред работодателите.
„Story Builder“ е първият инструмент, който се основава на метода на кандидатстване на база умения. Чрез него кандидатът може да разкаже своята лична история, в резултат на което ще получи детайлен анализ на своите силни страни и ключови умения, както и препоръка как може да представя себе си по-добре в бъдещи ситуации. Тази функционалност предлага възможност за кандидатстване директно през кариерния сайт на банката и без нуждата от изпращане на автобиография, а в случай че кандидатът няма професионален опит до момента, тя ще му помогне да извлече на база кратка лична история всички негови умения и качества, с които може директно да заяви интереса си към дадена позиция, а впоследствие добави и към своето личностно портфолио. Благодарение на този подход Пощенска банка дава възможност на кандидати, които понякога не разполагат с релевантния опит, да имат равни шансове за дадена позиция, и е част от социалната стратегия на банката в посока на политиката за „Многообразие и приобщаване“.
Вторият модул се нарича „CV Assistant“ и неговата цел е да помага на кандидатите при съставянето на техните автобиографии, като им предоставя персонализирани съвети за подобрения. Сред неговите ползи са изпращането на ценна обратна връзка, както и конкретни напътствия за усъвършенстване и повишаване на качеството на професионалното им портфолио, а чрез подобни насоки заинтересованите могат да доразвият не само своите компетенции, но и да станат още по-конкурентоспособни на пазара на труда. Инструментът предоставя техническа обратна връзка, но и насърчава и подкрепя кандидатите в техния професионален път, помагайки им да разберат как да подобрят своето представяне пред потенциални работодатели.
Благодарение на третия модул „Interview Trainer“ кандидатите могат да се подготвят ефективно за интервюта, тъй като той им предлага реалистична тренировка и индивидуална обратна връзка. Приложението насърчава развитието на комуникативните умения и подготвя кандидатите с действителни симулации за разнообразни сценарии по време на интервюта. Тренировъчният асистент, базиран на изкуствен интелект, изготвя анализ на силните и слабите страни спрямо дадените отговори и дава обратна връзка с ценни съвети за подобрение. С него желаещите имат възможност да повишат своята ефективност и убедителност при комуникация, както и да придобият повече увереност по време на интервю. Модулът предоставя едновременно ценна помощ на кандидатите, подобрява тяхната адаптивност към работна среда и засилва позициите на Пощенска банка в конкурентна среда за търсене и привличане на нови таланти.
„В Пощенска банка вярваме, че иновациите в технологиите са ключът към успеха и приемаме разнообразието от възможности, които те разкриват пред нас. С интегрирането на новите инструменти, базирани изцяло на изкуствен интелект за привличане на таланти, още веднъж впечатляваме пазара с различния си и нестандартен подход и отговаряме на очакванията на младите хора на пазара на труда. Предоставяме им различни инструменти, на базата на които те могат да извлекат ценна информация за себе си и своите ключови умения, да подобрят представянето си в една конкурентна среда, както и да повишат своите компетенции и увереност.
Имплементирането на новия процес през тази година съвпадна и с обявяването на ежегодната ни стажантска програма, чиято основна цел е да откриваме, развиваме и подкрепяме амбициозни, креативни и смели млади хора, с които да продължаваме да градим бъдещето на финансовите иновации. Знаем, че началото на всеки път е важно, затова наша мисия е да го направим за тях интересно и различно. Изключително щастливи сме, че с всяка година все повече таланти избират и оценяват именно такава нестандартна първа среща с нас, а ние сме винаги в очакване и нетърпение към нашия екип на лидери да се присъединят хора с младежки дух, креативен ум и свеж поглед, за да гледаме и вървим заедно към познати и нови върхове на успеха“, коментират от Пощенска банка.
Стажантската програма на Пощенска банка се провежда ежегодно и е насочена към всички амбициозни и талантливи млади хора с мотивация да докажат своите качества и да започнат професионалната си кариера в модерна финансова институция, иновативен лидер с над 30-годишна история на пазара. Младежите могат да кандидатстват за стаж както през новите модули на кариерния сайт на банката, така и с Instagram CV в специалния канал PostbankSuperstarter в популярната социална мрежа като изпратят 3 свои снимки или стори, в което отбележат профила на банката.
Сред предимствата ѝ са гъвкавото работно време, индивидуалния план за обучение и подкрепа от ментор през целия период на стажа, ексклузивен достъп до иновативни платформи за обучение, работа по реални проекти и участие в интересни мастър класове, атрактивното възнаграждение, възможност за постоянна заетост и кариерно консултиране, както и получаване на сертификат за завършен стаж в институцията. Изданието ѝ през 2023 г. отбеляза изключителен успех като общо 173 стажанти бяха назначени в различни отдели и офиси на банката, а повече от 30% от тях са продължили своята кариера на постоянни позиции във финансовата институция.
Желаещите да се включат тази година в стажантската програма на Пощенска банка могат да кандидатстват във всяка от локациите на институцията от широката ѝ клонова мрежа в цялата страна, а обявените позиции в централното ѝ управление са в следните направления – „Банкиране на дребно“, „Корпоративно банкиране“, „Индивидуално банкиране“, „ИТ и технологии“, „Кредитна администрация“, „Правомерност“, „Управление на проблемни активи“ и др.
Като водещ топ работодател в страната, Пощенска банка многократно е отличавана през годините за своите иновации и проекти в сферата на човешките ресурси. През 2024 г. финансовата институция получава сертификата Top Employer от международния независим Top Employers Institute за втора поредна година, което показва отдадеността ѝ към осигуряването на по-добри условия на труд и грижа за служителите и демонстрира изключителните ѝ практики и политики в областта на човешките ресурси. По време на конкурса Employer Branding Awards 2024 на B2B Media Group банката беше наградена с три златни приза в категориите „Creative Thinking“, „Excellence in Teamwork“ и „HR Excellence“.
В конкурса за най-добър работодател в България – Career Show Awards през 2023 г. компанията пък спечели най-много златни награди – общо четири в категориите: „Най-добър работодател“ за „Банкиране“ и „Финанси“, „Използване на технологии в HR“ и за „HR екип“, както и пето отличие в общата и най-оспорвана категория „Най-добър работодател за 2023 г.“. Пощенска банка стана и единственият победител от България в международния конкурс Employer Brand Stars Awards 2023, където в конкуренция с работодатели от над 30 държави получи две награди за: „Използване на дигитални технологии“ („Use of Digital“) и „Преживяване на кандидатите“ („Candidate Experience“).
Повече информация относно стажантската програма на Пощенска банка, както и предимствата и ценностите на институцията като водещ работодател в страната, може да бъде открита на https://careers.postbank.bg/.