Сигурността остава основен приоритет за онлайн купувачите и 88% от тях в България са готови да преминат към нов метод на плащане, ако той е по- надежден. Това показва проучването на Visa „Разплащания в онлайн търговията в Централна и Източна Европа 2025“.
Потребителите все повече очакват онлайн разплащанията да бъдат толкова безпроблемни, колкото и физическите, без значение кой е търговецът или устройството, което използват.
Удобството и улеснението са ключът към удовлетвореността на потребителите.
Над половината от българските купувачи (57%) завършват онлайн плащането си в рамките на 30 секунди. За почти всички (94% от анкетираните) възможността за избор на предпочитан метод на плащане е ключово, a 65% ще се откажат от покупката, ако техният метод не се предлага. Четиринадесет процента от европейските потребители изоставят количката си, когато се изисква ръчно да въведат данни от физическа карта.
Поне половината от респондентите във всяка страна очакват плащането онлайн да е толкова удобно, колкото и във физически магазин – от 49% в Словакия до 64% в България. Все още близо една четвърт от българите (24%) смятат, че плащането във физически магазин е по-удобно, а едва 18% са на това мнение за онлайн търговски обект, което е най-ниският показател сред страните от Централна и Източна Европа.
Търговците са изправени пред нарастващ натиск да сведат до минимум затрудненията при плащане. За да останат конкурентоспособни, те трябва да предлагат широка гама от опции за плащане, които осигуряват както удобство, така и избор.
Сигурните разплащания трябва да бъдат норма
Дигиталната среда за плащания в България се развива, като потребителите все повече поставят на преден план сигурността и удобството. Във времена, когато всяка секунда при финализирането на покупката може да бъде решаваща за успеха на една продажба, решения като Visa Click to Pay, базирани на токенизация, променят правилата на играта.
Токенизацията решава едновременно два ключови проблема: тя заменя чувствителната информация за банковите карти с уникални криптирани токени, което значително намалява риска от измами и същевременно улеснява процеса на плащане. За много търговци това означава по-висока степен на завършени поръчки и по-малко изоставени колички. За потребителите това създава увереност в сигурността на трансакциите чрез криптиране и непрекъснат мониторинг срещу измами – така че те могат да пазаруват спокойно, без колебание.
„Нашата мисия е да направим разплащанията едновременно по-сигурни и по-незабележими, за да може процесът на плащане да се усеща не като препятствие, а като естествена част от всяка дигитална покупка,“ сподели Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Като най-важни фактори за онлайн пазаруването българите посочват сигурността – 74%, бързината – 88%, и удобството – 92%. Интересът към новите методи на разплащане е голям, ако става дума за бързина – 85% от българите биха ги предпочели, за да спестят време.
Visa Click to Pay – оптимизира електронната търговия и подобрява финализирането на покупки
Visa Click to Pay е иновативен, глобален стандарт за онлайн картови плащания, който ускорява електронната търговия чрез елиминиране на ръчното въвеждане на данни от картата, повишава сигурността и подобрява цялостното потребителско изживяване.
Решението работи с всички основни картови схеми и е съвместимо с устройства и браузъри, поддържащи електронна търговия – стига търговецът да използва услугата на Visa. Клиентите могат да финализират покупка с по-малко кликвания и без да въвеждат номера на картата си – трансформация, която се равнява на революцията, която извършиха безконтактните плащания по отношение на покупките във физическите магазини.
Чрез опростяване на процеса на плащане и използване на усъвършенствана токенизация за защита на данните от картата, Visa Click to Pay намалява изоставянето на колички и насърчава повторни покупки. Това дава възможност на бизнеса да постигне по-висока ефективност, по-добри резултати и икономически растеж в дигиталната среда.