Най-голямата верига кафенета в Източна Европа, 5 to go, започва дейност на българския пазар с амбициозен план за разширяване. Компанията планира да отвори 150 локации в страната в следващите три до четири години, както чрез собствени обекти, така и чрез франчайз партньорства. 5 to go вече е утвърден лидер в региона, заемайки седмо място сред веригите кафенета в Европа и притежавайки 55% пазарен дял в Румъния с над 650 кафенета. През последните десет години компанията се нарежда сред най-желаните франчайзи в северната ни съседка.
Първите стъпки на 5 to go в България бяха направени с тестови обекти в Русе, които се оказаха успешни. Сега компанията се подготвя за мащабна експанзия, започвайки от София и обхващаща всички региони с висок потенциал за развитие. Паралелно с това, от 2025 г., 5 to go стартира и дейност в ритейл сектора в България, чрез партньорство с веригата Minimart и местен дистрибутор.
"Нашият план е да навлезем на българския пазар с бизнес модел, подобен на този в Румъния, подчертавайки франчайз възможностите, но и запазвайки възможността за собствени обекти, които впоследствие ще бъдат предлагани на франчайзополучатели. Целта ни е България да се превърне във втория ни най-важен пазар след Румъния и да послужи като успешен модел за развитието ни в региона," коментира Раду Савопол, съосновател на 5 to go. Ключов фактор за успеха на стратегията е партньорството с фонда INVENIO, който предоставя ценна информация за тенденциите на българския пазар и опит в развитието на различни бизнеси.
Компанията ще заложи на доказаната си стратегия за съотношение цена-качество, предлагайки кафе с добро качество на достъпни цени. Цените на продуктите ще бъдат фиксирани в пет нива – 1, 1.5, 2, 2.5 и 3 евро. Дизайнът на новите обекти ще бъде модерн, комфортен и енергичен, в два варианта (2.0 и 3.0), като площта им ще варира между 20 и 30 квадратни метра.
5 to go планира да отвори и флагмански обект в София, който ще функционира като център за обучение на баристи (5 to go Academy) и офис за управление на франчайз дейностите.
Начело на развитието на 5 to go в България застава Георги Хранов, който има 10 години опит в управлението на търговията на дребно и общественото хранене. Компанията ще заложи на експертизата му, за да постигне целите си на българския пазар, коментира Раду Савопол.