Промяната съпътства представянето на резултатите от развитието на суперприложението в България през 2023 година.
Атанас Райков поема поста вицепрезидент “Глобален маркетинг и бизнес развитие” в Rakuten Viber. Миналата година Райков, който е част от компанията от 2015 г., пое ролята “Вицепрезидент Развитие ключови пазари”, което му даде пряко влияние върху глобалните решения, свързани с технологичното, продуктовото и стратегическото развитие на компанията. Новата му позиция бележи важна стъпка за компанията - обединението на ресорите за бизнес развитие и маркетинг в едно.
Всички стратегически решения, засягащи пазарния дял на компанията и разпознаваемостта на марката в глобален мащаб, вече ще се координират от Атанас. Той ще ръководи работата на всички екипи за бизнес развитие в MENA, APAC, CIS и CEE, за да гарантира, че тактиките за придобиване, ангажиране и задържане на потребители, както и визията за идентичността на бранда, са в унисон с глобалната мисия на суперприложението Rakuten Viber.
Успоредно с това, световноизвестната мобилна услуга за разговори, както и най-популярното чат приложение в България, обяви рекорден брой функционалности, пуснати през 2023 г. Компанията продължава своята мисия да предоставя най-доброто потребителско изживяване и да подпомага бизнес целите на брандовете, укрепвайки екосистемата си на иновативно суперприложение. Viber Plus направи своя дебют в страната през октомври. Месечната абонаментна услуга на платформата предоставя на потребителите разширени функции за комуникация и допълнителни опции за персонализиране. Непоколебимият ангажимент на компанията спрямо поверителността на потребителите през 2023 г. доведе до въвеждането на функцията “Разпознаване на обаждането”, която предоставя по-голям контрол и сигурност на комуникацията чрез предупреждаване за спам обаждания.
През 2023 г. Rakuten Viber обнови своя интерфейс, което улесни потребителите да управляват приложението и да достъпват медийната си библиотека. С обновения интерфейс приложението регистрира ръст от 5% на годишна база в изпратените съобщения, отбелязвайки трета поредна година, в която съобщенията са топ избор за комуникация за българските потребители. Броят на участниците в групови чатове също се увеличи с 15%.
Що се отнася до съдържанието, многобройните партньорства на Rakuten Viber с медии, спортни клубове и неправителствени организации предоставиха на българските потребители актуална и важна информация по интереси на ежедневна база. В резултат на това броят на Viber каналите в страната е нараснал с 24% за 2023.
„Гледайки напред, Rakuten Viber с вълнение иска да продължи да подобрява начина, по който хората се свързват помежду си, и да начертае курса за следващото поколение суперприложения“, коментира Атанас Райков. „С ясния ангажимент към удовлетвореността на потребителите, ние сме уверени, че 2024 г. ще бъде изпълнена с още по-големи постижения, надхвърлящи границите на комуникацията, такава каквато я познаваме днес.”