Рекорден резултат за юбилея: DEICHMANN продължава да се развива в България и може да се похвали с успешна юбилейна година. Търговецът на обувки завърши 2024 г. – 15-ата година от стъпването си на българския пазар – с увеличение на приходите от над 11% до почти 44 млн. лева, което е най-високият резултат в историята на компанията. DEICHMANN успя да продаде около 620 000 чифта обувки в своите филиали и в онлайн магазина (2023 г.: 579 000 чифта). Така компанията остава един от най-важните и популярни играчи на пазара. Броят на служителите също се развива положително - към края на 2024 г. за компанията работят около 170 служители, с около 20 повече в сравнение с предходната година.
DEICHMANN е представен в България от 2009 година и оттогава не спира да се развива. „Нашето послание е следното: Предлагаме актуални обувки и качествени марки в модерни магазини и в нашия онлайн магазин, с любезно обслужване и на възможно най-добри цени за цялото семейство. Това ни определя като DEICHMANN и хората в България го оценяват. Това е и причината за нашия успех - особено в икономически трудните времена“, казва управляващият директор Владимир Владимиров.
Сега DEICHMANN управлява 22 магазина в България и непрестанно инвестира в мрежата си от филиали. Търговецът на обувки продължава да залага на съвременното обзавеждане и качествените услуги за едно приятно преживяване при пазаруване. Новата концепция на филиалите е с модерна визия, усещане за пространство, меки цветове и много място за спортни обувки. Тази година се предвижда откриването на два нови магазина и преустройство на един филиал, като той ще бъде модернизиран според новата концепция за обзавеждане. Дигиталните и омниченъл предложения смислено допълват обслужването на клиентите във филиалите. Те включват Ship to home и Ship to store.
Концепцията на DEICHMANN за обувки с най-добро съотношение цена-качество е печеливша дори и в трудни времена. Топ теми, които компанията доразработи през 2024 г., бяха именно темата цена-качество, разнообразието от марки и модната компетентност. От спортни през ежедневни до елегантни модели, клиентите на DEICHMANN със сигурност ще намерят подходящите обувки за всеки стил и за цялото семейство – и то с най-доброто съотношение цена-качество.
Разнообразието от марки е голямо. Освен популярните собствени брандове компанията предлага и обувки от известни марки като Rieker, ESPRIT, Kappa, Skechers, Bench, Crocs или Bugatti, както и от отдавна утвърдени спортни марки като Adidas, Nike, Puma или Fila. За деца DEICHMANN разполага с 2 модели от марката Vty и много други. Освен това клиентите на DEICHMANN могат да намерят и аксесоари като чанти, шапки и шалове.
DEICHMANN – социална ангажираност
„Компанията трябва да служи на хората“ – на клиентите, служителите, партньорите и на хората в нужда. Това убеждение съпътства семейството DEICHMANN от самото начало. На този фон печалбата е важна за осигуряване на развитието на компанията и съответно за създаването на нови работни места. В същото време част от печалбата от много години насам се инвестира в социални проекти.
DEICHMANN: моден лидер с традиции
DEICHMANN в България е дъщерно дружество на DEICHMANN Group със седалище в Есен, Германия. Семейната компания е основана през 1913 г. и е най-големият търговец на обувки в Европа. През изминалата 2024 г. DEICHMANN Group отпразнува 111-ата си годишнина.
В глобален мащаб за изминалата финансова 2024 г. групата отчете брутен оборот от около 8,7 млрд. евро (нето 7,5 млрд. евро) спрямо брутен оборот от 8,5 млрд. евро за 2023 г. Коригираният за валутни разлики ръст на оборота е 2,3%. Поради завишеното търсене на скъпи маркови обувки средната цена на продадените модели е нараснала. Във филиалите, както и в онлайн магазините в цял свят отново са продадени над 180 милиона чифта обувки.
През 2024 г. групата, активна в над 30 страни, реализира около 68% от приходите си в чужбина. Към 31 декември 2024 г. DEICHMANN SE управлява около 4 700 филиала, приблизително колкото и през предходната година, и около 40 онлайн магазина. В края на годината около 49 900 служители работят за DEICHMANN SE (2023 г.: около 49,000).
Положението на пазара през изминалата година беше голямо предизвикателство за лидера в търговията с обувки в Европа. На много пазари личното потребление отбеляза спад. Хората са несигурни и поради геополитическите кризи и разполагат с по-малко пари вследствие на продължаващото нарастване на битовите разходи. Въпреки че година беше трудна за модната индустрия, компанията отново успя да спечели с концепцията DEICHMANN, предлагаща обувки с най-добро съотношение цена-качество. В Европа концепцията на DEICHMANN отбеляза увеличение на приходите с над 5%.
„Решаващо за нас е, че предлагаме отлично съотношение цена-качество с атрактивна мода и силни марки“, посочва Хайнрих Дайхман. „Искаме всеки човек да може да си позволи хубави обувки - това е обещанието на нашето семейно предприятие поколения наред.“
Хайнрих Дайхман е удовлетоврен от общото развитие на групата през изминалата година: „През 2024 г. постигнахме важни цели и осъществихме значителен напредък. Успяхме да разширим портфолиото си от марки и придобихме правата на обувките от марката ESPRIT за Европа и САЩ. Освен това атрактивни нови марки като Kappa, Bugatti, Rieker, Crocs или Buffalo допълват разнообразния ни асортимент.“
След значителни инвестиции през изминалата година – например в областта на логистиката с нови дистрибуционни центрове в Швейцария и САЩ – за настоящата година DEICHMANN планира инвестиции в размер на около 420 млн. евро – най-висок размер досега. Освен инвестиции в дейностите за омниченъл, DEICHMANN продължава да залага и на физическите магазини. Основен акцент е продължаващата модернизация на мрежата от филиали. По настоящи данни, както и през изминалата година, в групата са планирани около 450 нови филиала и преустройва на магазини. DEICHMANN продължава да се опира на съвременната концепция за строителство и на атрактивните услуги за приятно преживяване при пазаруване.