Ключовата роля на мобилната оптимизация и AI инструментите в електронната търговия

Като част от журито на наградите eCommerce Awards 2024, Калоян Цветков споделя своя експертен поглед в рубриката "eCommerce на фокус".

Калоян прекарва по-голямата част от последните две десетилетия в една от най-добрите компании за електронна търговия - Upshot Commerce (с предишно име Make-A-Store Inc, сега част от Mi9Retail) - където разработва следващо поколение платформи за онлайн продажби. Калоян е лектор, спонсор и организатор на много семинари и събития в град Русе, посветени на информационните технологии и предприемачеството. Той организира първите срещи на ИТ общността в Русе, на които се обсъждат идеи като формирането на сдружение или споделено работно място в града. Калоян е един от основателите на Startup Factory, и е участвал в много от проектите и идеите на сдружението.


Посочете кои според вас са трите основни предизвикателства, с които се сблъскват онлайн магазините през последната година и кои са конкретните начини, чрез които те могат да бъдат преодолени?

“Според мен трите основни предизвикателства са:

1)
Доброто потребителско преживяване на мобилни устройства: много често мобилните версии на сайтовете се използват за проучване на това какво да се купи, и трябва да е удобно на постетителните на сайта да работят с магазините.

За да се подобрят резултатите е нужно да се наблюдават статистиките за мобилните устройства и поведението на потребителите.

2) Разминаването в наличността на дадени продукти: много често се случва да се предлагат на сайтовете продукти, които са временно или постоянно изчерпани.

Необходимо е сайтовете да предоставят актуална информация за наличностите.

3) Добрата организация на процесите при електронните магазини: при по-малките магазини много често има по-малки екипи които се грижат за сайта и за поръчките.Обикновено е необходимо да отговарят за повече дейности, а всичко това прави процесите по-бавни и тромави.”

Посочете кои за вас са трите най-важни характеристики на един успешен електронен магазин и как те влияят на потребителското преживяване?

1)
оптимизиран процес за поръчки: тромави процеси с ненужни стъпки забавят операцията за пускане на нова поръчка, и водят до изоставяне на поръчката; необходимо е винаги да има специален фокус върху това пускането на нова поръчка да е максимално бързо и без да изисква допълнителни усилия

2) изгодни варианти за доставка на поръчката: доставката на поръчката почти винаги е значителна част от цената на цялата поръчка, и заради това изключително много влияе върху конвертирането на посетителите в клиенти; важно е винаги да се търсят варианти където разходите за доставка да са оптимално малки, и/или ако е възможно да ги няма въобще

3) обслужването на клиентите: това е едно от нещата което кара хората да се върнат за нови поръчки при електронни магазини където са получили добро обслужване; всички се конкурират за цените на продуктите и услугите които се предлагат, и там е много трудно да се изпъкне -- заради това много често обслужването е нещото което кара клиентите да ви запомнят.

Посочете една ключова според вас тенденция в сферата на електронната търговия, която се е появила през последната една година?

“Използването на LLMs и генеративни модели: последната година се появиха много решения и инструменти които помагат на продуктивността в работата. Това са не само подобрените чат-ботове (които помагат с поддръжката и обслужването без да има повече разходи за персонал), но много инструменти които помагат с генерирането на съдържание, както и анализа на вече генерирано такова.”

Посочете трите най-важни стъпки според вас при стартирането на онлайн магазини, които трябва да се имат предвид, за да бъдат постигнати бързо успешни резултати?

1) “Лесно плащане и бърз процес по пускане на нови поръчки.

2) По-малък списък от продукти.

3) Добро обслужване на клиентите.”

Какво ще търсите по време на оценяването, за да отличите успешните магазини от останалите в конкурса eCommerce Awards 2024? (съвети към кандидатстващите)

"Колко лесно и интуитивно е за посетителите да станат клиенти? Процесът трябва да е максимално опростен и бърз, без да изисква излишни усилия и обмисляне."

Кандидатстването за третото издание на конкурса eCommerce Academy Awards е отворено до 31 август, а обявяването на победителите ще се проведе във форум “Джон Атанасов” в София Тех Парк на 10 октомври 2024 година.

 

Вижте още:

Със старта на новата учебна година СофтУни БУДИТЕЛ и Съветът на жените в бизнеса в България поставят основите на значимо партньорство, в рамките на...

На 16-ти септември частните детски градини, училища и гимназии, членове на Българската асоциация на частните училища (БАЧУ), отпразнуваха началото...