Валери Стоянов, Carizo: Технологиите могат да върнат доверието на пътя

Разговаряме с основателя на Carizo - новото българско приложение за шофьори - за личната мотивация зад проекта, как проверяват своите партньорите и какъв е пътя до голямата цел – създаване на цялостна екосистема за автомобилистите.

Бихте ли ни разказали малко повече за Вас? Какво Ви мотивира да се захванете с такъв амбициозен проект в България, особено след като сте натрупали опит в чужбина?

Валери Стоянов: Аз съм възпитаник на Математическата гимназия в Стара Загора, а след това завърших софтуерно инженерство във Великобритания. Опитът, който натрупах там, беше безценен, но водещото ми желание беше да приложа наученото за решаването на реален проблем тук, в България. Като страстен любител на автомобилите, исках да създам инструмент, който да дава спокойствие на пътя. Carizo е резултат от това желание – да превърна несигурността, с която шофьорите се сблъскват, в контрол и яснота.

Валери Стоянов, Carizo: Технологиите могат да върнат доверието на пътя

Споменахте, че искате да решите проблем в България. Кой стои зад Carizo? Разкажете ни за екипа, с който превръщате тази идея в реалност.

Валери Стоянов: За мен е изключително важно, че Carizo е проект, разработен изцяло в България. Целият ни екип е обединен от една обща мисия – да променим из основи отношението към пътната помощ и поддръжката на автомобила у нас. Всеки от нас вярва, че чрез правилната технология можем да върнем доверието в тези услуги. Това, че сме местен екип, ни помага да разбираме проблемите в дълбочина и да създадем решение, което е максимално адекватно за нашата реалност.

Приложението изглежда доста многофункционално – пътна помощ, напомняния за документи, сервизна книжка, дори чат. Каква е общата концепция, която обединява всички тези инструменти в едно?

Валери Стоянов, Carizo: Технологиите могат да върнат доверието на пътя
Валери Стоянов: Целта беше ясна – всичко, свързано с автомобила, да бъде на едно място. Вместо потребителят да се лута между различни сайтове, телефони и бележки, той получава напомняния, има достъп до сервизна история, може да запази час, да повика пътна помощ или дори да комуникира с друг шофьор по регистрационен номер. Всичко е свързано от идеята за сигурност, предвидимост и лекота.

Звучи като полезен инструмент, но кой е идеалният потребител на Carizo? Към кого е насочено приложението – към по-младите и неопитни шофьори или към хора, които нямат време да се занимават с автомобила си?

Валери Стоянов: Приложението е направено така, че да бъде полезно за всички. Младите шофьори го ползват като навигатор в нов свят – получават напомняния, достъп до проверени услуги и спокойствие. За по-заетите хора, които просто искат всичко да е подредено и достъпно от телефона – това е практично и спестява време. Общото между всички е нуждата от повече яснота и по-малко стрес.

Разбираме, че идеята за приложението е свързана с реален проблем, който сте наблюдавали или преживели. Имало ли е конкретен момент, който Ви накара да си кажете: „Стига толкова, време е за решение“?

Валери Стоянов: Връщайки се назад във времето, не мога да посоча конкретна случка, която да е била повод за моята „Еврика!“. Бил съм в ситуации, когато колата ме е оставяла по средата на пътя и съм се чудил на кого да се обадя за помощ. Колата ми се е разваляла и на морето, закъсвал съм и в планината, далеч от роднини и познати и без никаква представа какво да правя и къде да търся помощ. Но не е въпроса само в личния опит. Периодично в новините излиза информация за пътен инцидент - човешка трагедия, последвана от нечовешко отношение на некоректна фирма за пътна помощ.

Те са повода за моето „Стига!“ Създадох Carizo, за да реша един съвсем реален проблем – липсата на прозрачност при услугите за пътна помощ. Когато един шофьор има нужда от помощ, той не трябва да се сблъсква с умишлени заблуди от страна на „копърки“, а да бъде обслужен професионално и да заплати информирано и на пазарен принцип за услугата, която е получил

С екипа на Carizo проведохме множество разговори с коректни професионалисти от бранша. Целта ни беше да разберем проблема в дълбочина. На база на тази обратна връзка, стъпка по стъпка, изградихме концепцията на нашата платформа – решение, което предлага яснота и сигурност.

Как подбирате фирмите за пътна помощ, с които работите? Има ли конкретни изисквания или процес, през който преминават, преди да станат част от мрежата Ви?

Валери Стоянов, Carizo: Технологиите могат да върнат доверието на пътя


Валери Стоянов: Подборът на фирмите за пътна помощ започва с основна проверка на тяхната легитимност и надеждност. Извършваме документална проверка – лицензи, регистрации на фирмата, удостоверения. Имаме и система за рейтинг и обратна връзка директно в приложението, което ни позволява да следим качеството в реално време и да прекратяваме партньорства при системно недоволство от страна на клиентите, след установени нарушения, потвърдени от нашите потребители и проверени от нас.

Добре, а след като един партньор премине успешно тази проверка и бъде одобрен, как точно се осъществява съвместната работа чрез приложението? Как той получава заявки управлява комуникацията с клиентите – през същото приложение, което ползват шофьорите, или сте разработили отделен, специализиран инструмент за бизнеса?

Валери Стоянов: Създадохме два напълно отделни инструмента, защото нуждите на шофьора и на бизнеса са различни. За партньорите ни разработихме специализирана платформа– Carizo Partners. То е техният дигитален контролен център, през който управляват своя публичен профил – било то за пътна помощ, сервиз, ГТП или гумаджийници. Чрез него те приемат заявки в реално време, управляват графика си и комуникират директно с клиентите. На практика, това е техният дигитален офис в джоба, който премахва административната тежест и им осигурява достъп до нови клиенти, които активно търсят техните услуги. В допълнение - предлагаме им специализирана платформа, където могат да покажат услугите си и да достигнат до по-голяма аудитория.

Една от най-иновативните функции е чатът между шофьори по регистрационен номер. Това веднага повдига въпроси за поверителността. Как гарантирате, че тази функционалност няма да бъде използвана за тормоз или нежелана комуникация?

Валери Стоянов: Сигурността на потребителите е наш абсолютен приоритет. Проектирахме чат системата с няколко нива на защита. Комуникацията е напълно анонимна – никой не вижда вашето име, телефон или каквато и да е лична информация, а само „Потребител на Carizo“. И най-важно, всеки потребител има пълен контрол – с един бутон може да блокира съобщения от конкретен човек или напълно да деактивира чат функцията за себе си. Идеята е да бъде полезен инструмент – например да кажете на някого, че фаровете му са останали включени, а не да създава дискомфорт.

Валери Стоянов, Carizo: Технологиите могат да върнат доверието на пътя

И накрая, каква е голямата мечта за Carizo след 5 години? Да бъдете лидер на пазара за пътна помощ или нещо повече?

Валери Стоянов: Целта ми е Carizo да се превърне в незаменим дигитален асистент за всеки шофьор, където и да се намира - дори и в чужбина. Пътната помощ е само началото. Искаме  а създадем цялостна екосистема, в която с няколко клика управляваш абсолютно всичко п  автомобила си – от покупката на застраховка и винетка, през намирането на най-добрия сервиз за конкретен проблем, до продажбата на колата след време. Целта ни не е просто да сме лидер в една ниша, а да променим изцяло преживяването да притежаваш и поддържаш автомобил, правейки го лесно, приятно и сигурно.

Научи повече и изтегли приложението на: carizo.bg

carizo.bg

Вижте още:

• Проучване на IWG и ARUP показва, че хибридната работа може да повиши производителността с 11%, като потвърждава и надгражда съществуващите...