The provided text is an HTML article discussing the 'Buki' educational platform and its efforts to modernize education in Bulgaria by introducing practical, future-oriented skills in schools through elective subjects and extracurricular activities.
Развитието на ключови работни и дигитални умения в училищата в страната вече започна
До 30 септември училищата в страната имат възможност да определят избираеми предмети и извънкласни дейности за новата учебна година. В бързо променящата се учебна среда, в която адаптацията на нововъведения е бавен и сложен процес, избираемите предмети и извънкласни дейности се оказват ефективен начин за обогатяване на учебния процес.
Екипът на образователната платформа „Буки“ се обединява около мисията да подготви българските ученици за професиите на бъдещето като създава училищни програми и ги въвежда в учебния процес, именно чрез избираеми предмети и извънкласни дейности. Програмите на Буки развиват финансовата и дигиталната грамотност на учениците, помагат им да разберат по-добре учебния материал и да прилагат наученото в реални ситуации.
С цел да подкрепи училищата в обогатяването на учебния процес и предоставянето на допълнителни възможности за практически ориентирано учене, през септември „Буки“ дава възможност на училищата да изберат до 2 безплатни програми. Платформата подпомага учителите в подготовката и провеждането на ефективни и интересни часове, като всеки урок включва тематично разпределение, интерактивни презентации и любопитни задачи. Програмите се интегрират както в учебните предмети, така и в извънкласни дейности, съчетавайки визуални материали с практическа работа – казуси, упражнения и проекти, които позволяват осъзнато прилагане на знанията.
„През последната година обиколихме над 50 училища в 10 различни града и се срещахме и разговаряхме с над 600 учители, директори и образователни експерти. Тези срещи ни показаха ясно, че училищата осъзнават нуждата от промени – както в подходите на преподаване, така и учебното съдържание. Учителите искат да предложат на учениците повече възможности за практическо учене, свързване на знанията с реалния живот и развитие на умения, които ще им бъдат полезни в бъдеще. Затова разработваме програми, които надграждат учебната програма, включват допълнителни теми и предоставят готови ресурси и методически насоки, за да подпомогнат качественото преподаване и да направят образованието по-достъпно за всички ученици“, коментира Петър Шарков, изпълнителен директор на образователната платформа „Буки“.
Разговорите с учители и директори през последната година показват ясно една обща тенденция: училищата търсят възможности за повече практически занимания и междудисциплинарни подходи, които да направят ученето по-смислено и приложимо за техните ученици.
След успешната си първа година „Буки“ започва учебната 2025-2026 година с нови програми и възможности за училищата, учителите и учениците. През първата година платформата предложи над 900 часа съдържание, организирани в над 20 програми, които покриват важни теми, които не влизат в стандартните учебни планове. В момента „Буки“ достига до над 90 училища, 170 учители и 15 000 ученици и продължава да разширява влиянието си в образователната среда. През тази година екипът ще продължи да разработва и усъвършенства програми, за да подкрепи качественото преподаване и да направи образованието по-достъпно за всички ученици.“