Операторът получи поредно признание за своята стратегия за устойчиво развитие и действията, които предприема по темата, грабвайки първо място в категория „Телекомуникации“ на конкурса на b2b Media.
Стратегията на Yettel за устойчиво развитие и усилията на компанията в посока грижа за планетата спечелиха на телекома първото място в конкурса на b2b Media „Най-зелените компании на България“. Операторът триумфира в категория „Телекомуникации“, където експертното жури оцени най-високо ESG стратегията на Yettel и конкретните практики, с които компанията развива бизнеса си по отговорен за природата начин.
„Радваме се, че нашите послания и конкретни цели за по-чисто и добро бъдеще, печелят редица отличия. Това показва, че все повече хора оценяват не само усилията ни, но и необходимостта от решителни действия по темата устойчиво развитие. Тази тема е неизменна част от нашата компания, но вярваме, че ще бъдем успешни в нея, само ако успеем да достигнем до възможно най-голям брой хора, защото единствено с общи усилия можем да предизвикаме промяната, от която хората и природата имат нужда“, каза Маргита Колчева, старши съветник „Устойчиво развитие“ в телекома.
От обявяването на стратегията си за устойчиво развитие през октомври 2022 г. до момента операторът предприе редица стъпки, с които да запознае всички с темата за устойчивостта, да я направи ясна и достъпна, и да популяризира конкретните и измерими цели, които си поставя за следващите пет години. Те са съсредоточени в областите, в които компанията вярва, че може да окаже най-голямо въздействие и да привлече най-много съмишленици по пътя към по-устойчиво бъдеще.
ESG стратегията на компанията стъпва върху четири ключови направления, свързани с хората, околната среда, развитието на технологиите за по-устойчиво бъдеще и управлението, основано на почтеност и прозрачност. Сред водещите проекти, свързани с устойчивостта и кръговата икономика, които бяха високо оценени на конкурса, е мащабната кампания „Рециклирай и спести“. Чрез нея, през 2022 г. операторът успя да събере 3 пъти повече устройства в сравнение с 2021 г. и да ги предаде за рециклиране, като по този начин допринесе за намаляването на електронните отпадъци в природата. Друг мащабен проект, за който телекомът бе отличен, е сключването на договор за доставка на електроенергия от соларен парк във Верила планина, който ще захранва мрежата на оператора с енергия от възобновяеми източници и по този начин значително ще намали отделянето на вредни емисии на парникови газове.
От 13-то издание на форума Yettel си тръгна с още 2 отличия за прилагането на бизнес практики, които са в баланс с природата. Компанията спечели второ място в категория „Вътрешна зелена комуникационна кампания“ за вътрешните си инициативи за повишаване на информираността за устойчивия начин на живот. Сред тях са създаването на ESG Crew – екип от доброволци, който да допринася за ангажираността на служителите по темата, реализирането на ESG академия в партньорство със Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, както и провеждането на разнообразни предизвикателства, тематични обучения и подкасти. Yettel грабна сребро и в категория „Зелена образователна инициатива“ с кампанията „Зелената емисия“ – поредица от видеа, в които деца ни учат как да използваме технологиите по щадящ за природата начин.
Усилията на Yettel за постигане на устойчиво бъдеще бяха оценени високо и по време на BARPA Bright Awards 2023 през изминалата седмица, където международното жури оцени със злато в категория „Кампания на годината“ работата по популяризирането на Стратегията за устойчиво развитие на Yettel и първия доклад за устойчиво развитие на компанията.