Партньорите в кампанията организират уебинар на тема: „Как влияе въздухът в затворените помещения върху продуктивността и здравето ни?“
Социалната кампания "Знаеш ли какво дишаш?" бе отличена с две награди за своята ангажираност и успешност. В конкурса "Най-зелените компании в България", организиран от b2bmedia, кампанията спечели награда в категорията "Зелена инициатива". Това признание подчертава значимостта на кампанията в работата за подобряване на качеството на въздуха в класните стаи.
Кампанията "Знаеш ли какво дишаш?" получи широк медиен отзвук на национално и регионално ниво, благодарение на подкрепата, която получи от обществени организации, институции и бизнеси. Този медиен отзвук помогна за разпространението на мисията и целите на кампанията до по-широка аудитория. Допълнителното признание в категорията "Зелена ПР кампания" е резултат от точността и усилията, които кампанията прояви в осъществяването на своите цели и представянето на важността на подобряването на качеството на въздуха в учебните помещения.
Наградите в категориите "Зелена инициатива" и "Зелена ПР кампания" са отражение на постигнатите успехи и признание, които кампанията "Знаеш ли какво дишаш?" получи в работата си за създаване на по-здрава учебна среда за децата.
През първите четири месеца на годината кампанията "Знаеш ли какво дишаш?" събра значителна обществена и бизнес подкрепа в цялата страна. Тя привлече участие от обществени организации, институции и бизнеси от различни сектори, които се ангажираха със задачата да подобрят качеството на въздуха в класните стаи. В рамките на кампанията бяха инсталирани общо 160 сензора в училища и детски градини в градовете Русе, София, Враца и Пловдив.
Проблемът със замърсяването на въздуха получава все по-голям обществен отзвук в последните години. Кампанията "Знаеш ли какво дишаш?" акцентира върху важността от подобряването на качеството на въздуха в класните стаи, където децата прекарват значителна част от времето си. Лошото качество на въздуха може да има сериозни негативни последствия върху здравето, включително заболявания като астма, хроничен бронхит и алергии.
Децата са особено уязвими на въздушното замърсяване, тъй като дишат по-голямо количество въздух спрямо своя телесен размер. С инсталирането на датчици в училищата и детските градини, кампанията предоставя възможност за наблюдение в реално време на нивата на въглероден диоксид, влажност и температура в помещенията. При надвишаване на допустимите норми, датчиците предизвикват звукови сигнали, което позволява на отговорните лица да предприемат навременни мерки, включително проветряване на помещенията.
От началото на кампанията се включиха училища и детски градини от градовете Русе, София, Пловдив и Враца. В следващите месеци се планират дискусии в градове Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен, Велико Търново и Видин, където ще вземат участие експерти от общините, училищата, местните медии и граждански организации.
Целта на кампанията "Знаеш ли какво дишаш?" е да повиши информираността за значението на качеството на въздуха в класните стаи и да насърчи всички заинтересовани страни да предприемат необходимите мерки. Кампанията получава силна подкрепа от бизнес представители, обществени организации и дарители.
Инициаторът на кампанията, Христо Атанасов, подчерта важността на създаването на общодостъпна платформа с информация за качеството на въздуха в затворените помещения. Той отбеляза, че лошите показатели на въздуха намаляват когнитивните способности на децата с до 10%, което може да повлияе на техните постижения.
Партньорите в кампанията "Знаеш ли какво дишаш?" организират уебинар на тема: „Как влияе въздухът в затворените помещения върху продуктивността и здравето ни?“. По време на събитието ще бъдат представени проучвания на международни изследователски екипи за влиянието на температурата, влагата и CO2 в затворените помещения върху здравето и продуктивността на хората и децата. Ще бъдат обявени детайли за хода на кампанията и постигнатите резултати. Събитието ще се проведе в сряда 30-ти май, от 15:30 ч., необходима е предварителна регистрация.